۴ نکته برای استفاده بیشتر از تیغه گریدر موتور خود

تیغه یکی از مهمترین، اگر نگوییم مهمترین جزء یک موتور گریدر است. بنابراین، اگر می‌خواهید سطح عملکرد مطلوب را از دستگاه خود دریافت کنید، باید از تیغه گریدر خود به گونه‌ای استفاده کنید که حداکثر کارایی را از آن استخراج کنید. در البهار، ما طیف گسترده ای از موتورهای گریدر SEM را ارائه می دهیم که با تیغه های مختلف عرضه می شوند. در پست زیر، نگاهی به نکاتی خواهیم داشت که وقتی می خواهید حداکثر کارایی را از تیغه گریدر خود داشته باشید، باید در نظر داشته باشید.

 

چرا باید تیغه خود را تیز نگه دارید؟

همان طور که قبلا گفته شد، عملکرد قطعات و لوازم یدکی گریدر موتور در درجه اول به تیغه بستگی دارد. و عملکرد تیغه بستگی به تیز بودن تیغه دارد. باید توجه داشته باشید که تیغه گران ترین قطعه برای تعویض است. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که تیغه گریدر به اندازه کافی تیز است تا عملکرد بالایی را در مدت زمان طولانی ارائه دهد.

اگر تیغه شما فرسوده شده باشد، می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. هنگامی که به دنبال برش یک ماده با تیغه ای که به شدت فرسوده شده است، می تواند منجر به شوک بیش از حد شود که سایر اجزا را تحت فشار قرار می دهد. این باعث کاهش طول عمر قطعات و به طور کلی دستگاه می شود. بنابراین، شما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در تعمیرات دارید.

همچنین به اسب بخار بیشتری برای جابجایی گلید فرسوده در هر برش نیاز خواهید داشت که در نتیجه هزینه سوخت بالاتر خواهد بود. این باعث افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

بنابراین اگر می‌خواهید از همه این موارد اجتناب کنید، باید تیغه‌های تیغه و قطعات و لوازم یدکی گریدر موتور خود را تیز نگه دارید. بیایید نگاهی به برخی از راه هایی بیندازیم که از طریق آنها می توانید این کار را انجام دهید.

 

قرار دادن تیغه در مسیر درست

ممکن است بخواهید تخته قالب را به سمت جلو نگه دارید تا لبه برش به وضوح قابل مشاهده باشد. این کار لبه را زودتر از موعد کند می کند و برش و پیرایش را چالش برانگیزتر می کند.

بنابراین، توصیه می شود که بالای تیغه را کمی جلوتر از لبه برش قرار دهید. فقط در مواقعی که نیاز به برش است، باید تیغه را به جلو بچرخانید.

شما باید زوایای تیغه ها را به صورت دوره ای تغییر دهید. هنگامی که تخته قالب را به جلو نگه می دارید، سایش فقط در امتداد جلوی لبه برش خواهد بود. اگر در حین حمل، مخلوط کردن، پخش کردن و شانه کردن مواد، به طور دوره‌ای به سمت عقب متمایل می‌شوید، که حتی در سراسر لبه ساییده می‌شود و آن را تیزتر می‌کند.

می‌توانید سطح را خراشیده یا پاره کنید که با تیز نگه داشتن تیغه نیز کمک می‌کند. جلوگیری از گرد شدن لبه برش فقط در یک طرف. هنگامی که در حال درجه بندی کریدورها هستید، مهم است که بین سمت چپ و راست تیغه سوئیچ کنید. در حالت ایده‌آل، باید از تمام طول تخته قالب استفاده کنید و از سایش ناهموار فقط در طرف‌های بیرونی لبه جلویی جلوگیری کنید.

 

کارکردن آن به روش صحیح

به عنوان یک اپراتور، نباید در کارها عجله کنید. کار کردن با موتور گریدر به آرامی و روان بهترین راه برای جلوگیری از ساییدگی گریدر است. در بیشتر موارد سرعت باید بین ۱۰ کیلومتر تا ۱۶ کیلومتر در ساعت باشد.

شما باید از هر گونه حرکت تند خودداری کنید. این به شما کمک می کند تا فشار وارده بر تیغه را به حداقل برسانید و از بارهای ضربه ای جلوگیری کنید زیرا می تواند نه تنها به تیغه بلکه به سایر قسمت های دستگاه آسیب برساند. این همچنین باعث می شود موتور گریدر سوخت سوخت بیشتری داشته باشد.

 

رویه صحیح را دنبال کنید.

هنگامی که یک اپراتور موتور گریدر حرفه ای استخدام می کنید، باید به دنبال فردی با تجربه باشید. یک اپراتور متخصص می تواند با پیروی از روش های مناسب، سایش و پارگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید قالب را تیز نگه دارید، باید موقعیت قالب را درست نگه دارید و از سرعت مناسب استفاده کنید، از هر گونه حرکت تند و ناگهانی خودداری کنید.

 

در صورت لزوم تیغه را تعویض کنید.

باید به یاد داشته باشید که حتی در متخصص ترین اپراتورها، لبه گریدر موتور به طور ضروری طراحی شده است. ساییدگی و پارگی طبیعی است و در نهایت باید تعویض شوند. تیغه باید بازرسی شود و در صورت مشاهده علائم سایش و پارگی عمده. در صورت مشاهده علائم خمیدگی یا مشاهده برخی از پیچ و مهره ها، آن را تعویض خواهید کرد.

SEM یک برند چینی است که به طور کامل متعلق به کاترپیلار است. البهار تنها توزیع کننده محصولات SEM در امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان است. بنابراین، اگر به دنبال تهیه گریدر موتور SEM در دبی هستید، با تیم ما تماس بگیرید و قطعات و لوازم یدکی گریدر جدید یا دست دوم تهیه کنید یا حتی یک موتور گریدر برای اجاره در امارات، کویت، عمان، قطر و بحرین تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *