بولدوزر یا گریدر: تفاوت چیست؟

بسته به محل کار، طیف وسیعی از تجهیزات و ابزار ساخت و ساز را پیدا خواهید کرد که به شما و بقیه خدمه کمک می کند تا کار را به درستی انجام دهید. در حالی که برخی از تجهیزات عملکردهای مشابهی دارند، بسیاری از آنها بسیار متفاوت هستند. یادگیری بیشتر در مورد کارهایی که هر کدام انجام می دهند بهتر به شما کمک می کند تا ببینید کدام نوع برای شغل شما مناسب تر است. این مقاله به بررسی تفاوت های بین بولدوزر و گریدر می پردازد.

بولدوزرها

بولدوزر که معمولاً به آن بولدوزر گفته می شود، نوعی تجهیزات است که می تواند برای فشار دادن موادی مانند خاک، شن و ماسه یا زباله در سایت های ساختمانی استفاده شود. بولدوزرها اغلب در سایت های کار یافت می شوند از جمله:

  • ساخت و ساز عمومی؛
  • کار جاده؛
  • معدن؛
  • جنگلداری؛ و
  • انواع دیگر زیرساخت ها

بولدوزرها می توانند ردیابی یا چرخ دار باشند. بولدوزرهای ردیابی یا خزنده برای حرکت در مناظر ناهموار و خارج از جاده ایده آل هستند. بولدوزرهای چرخدار اغلب از طریق یک سیستم چهار چرخ محرک با فرمان مفصلی و یک تیغه مفصلی کار می کنند.

بولدوزرها معمولاً دو جزء کلیدی دارند: یک تیغه و یک چاک دهنده.

تیغه صفحه فلزی بزرگی است که به جلوی بولدوزر متصل شده و برای فشار دادن مواد استفاده می شود. تیغه های مستقیم یا “S” کوتاه تر هستند و بال های جانبی ندارند و اغلب برای پروژه های درجه بندی دقیق استفاده می شوند. تیغه های یونیورسال یا “U” بلندتر هستند، دارای انحنا هستند و دارای بال های جانبی برای تحمل بارهای بزرگتر هستند. تیغه های Semi-U یا “S-U” یک محیط شاد بین این دو هستند، با ارتفاع کوتاه تر، تیغه خمیده کمتر و بال های جانبی کوچکتر. تیغه های S-U عمدتاً در معادن برای فشار دادن بارهای سنگ استفاده می شود.
ریپریس به شکل پنجه است و می تواند در پشت بولدوزر پیدا شود و می توان از آن برای پاره کردن سنگ های سطحی، سیمان و موارد دیگر به قطعات کوچک استفاده کرد.
درجه داران

گریدر که به عنوان موتور گریدر یا گریدر جاده نیز شناخته می شود، قطعه ای از تجهیزات چرخ دار است که حاوی یک تیغه بلند است که برای ایجاد سطح صاف هنگام درجه بندی استفاده می شود. تیغه روی گریدر را می توان با شیب صحیح مورد نیاز سطح تنظیم کرد.

گریدرها برای:

لایه پایه برای جاده های آسفالته ایجاد کنید.
پایه و اساس پروژه های ساختمانی بزرگ را تنظیم کنید.
ایجاد شیب؛
گاهی برای ساختن خندق های زهکشی؛ و
برف را بردارید
درجه‌ بندی‌ها اغلب همراه با فناوری‌های کنترل درجه استفاده می‌شوند، که به ایجاد کنترل دقیق‌تر درجه در وب سایت‌های شغلی کمک می‌کند. در حالی که شرکت های خاصی مانند Topcon Positioning Systems، Trimble Navigation و Lecia Geosystems وجود دارند که این فناوری ها را برای اپراتورها استفاده می کنند، سازندگان تجهیزات شروع به ادغام این نوع سیستم ها در ماشین های خود کرده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *