تاریخچه لودرها

لودرهای ردیابی (یا خزنده) ماشین هایی هستند که دارای شاسی ردیابی شده و لودر هستند که می توانند برای حفاری و جابجایی/بارگیری مواد استفاده شوند. آنها جزء همه کاره هر ناوگان هستند و قادر به انجام بسیاری از وظایف هستند. این روزها اغلب برای جابجایی مصالح سنگین در محل ساخت و ساز به لودر نیاز است. آنها برای جابجایی خرده چوب، ماسه، سنگ و مواد بازیافتی مناسب هستند. لودرهای خزنده روی مسیرهایی حرکت می کنند که می توانند با استفاده از مواد مختلف و تعداد متفاوتی از گروسرها تولید شوند تا بتوانند روی سطوح مختلف مانور دهند. درایوهای هیدرواستاتیک عملکرد ماشین ها را ساده می کند.

تاریخچه لودرهای ردیابی را می توان در دهه ۱۹۲۰ دنبال کرد، زمانی که تراکتورها با سطل هایی مجهز شدند که می توانستند برای جابجایی مواد مورد استفاده قرار گیرند. سپس در دهه ۱۹۳۰، یک شرکت انگلیسی به نام E. Boydell یک لودر کوچک ایجاد کرد که شامل یک تراکتور و یک سطل کوچک بود.

در حالی که تراکتورهای خزنده امروزی به عنوان واحدهای یکپارچه برای ایجاد تعادل و استحکام صحیح برای حفاری ساخته می شوند، مدل های اولیه به عنوان ملحقات بیل لودر برای تراکتورهای خاص ساخته می شدند. شناخته شده است که این اتصالات در اوایل دهه ۱۹۳۰ ساخته شده اند و توسط کابل ها و چفت ها کار می کردند.

از آن زمان، لودرهای ردیابی شده سه تحول قابل توجه در طراحی خود داشته اند. اولین نسخه ها که از تراکتورهای مسیری با لودرهای خش دار ساخته شده بودند، مانند بولدوزرهای آن زمان با کابل کار می کردند. هم لودرها و هم بولدوزرها توانایی حفاری در زمین های سخت را نداشتند، اما هنگام انجام کارهایی مانند جابجایی مواد و بارگیری، مانند واگن های راه آهن و کامیون ها، به خوبی کار می کردند.

سیستم‌های هیدرولیک تغییرات عمده‌ای را برای لودرهای ردیاب‌شده ایجاد کردند، قدرت ماشین را افزایش دادند و اجازه اعمال فشار پایین به سطل را دادند که حفر زمین کار نشده با آنها را بسیار آسان‌تر کرد.

تغییر عمده بعدی اضافه شدن سیستم های محرک هیدرواستاتیک بود.

خاطرنشان می شود که یکی از اولین شرکت هایی که بیل های لودر خزنده را طراحی کرد، شرکت Trackson بود که در سال ۱۹۲۲ تأسیس شد. در سال ۱۹۳۶، این شرکت در حال طراحی تجهیزات تراکتور برای کاترپیلار بود و در سال بعد، Trackson یک پیوست لودر مخصوص کاترپیلار ایجاد کرد. تراکتورهایی که دارای نوآوری قابلیت بالابر عمودی با کابل بودند. آنها که به عنوان “Traxcavators” شناخته می شوند در بالای هود تراکتور نصب می شدند که اغلب باعث ناپایداری دستگاه می شد.

گام بعدی جایگزینی کابل ها با هیدرولیک بود و Trackson توانست اتصال سبک تری ایجاد کند که با استقبال خوبی در صنعت مواجه شد. در واقع، کاترپیلار شرکت Trackson را در سال ۱۹۵۱ خریداری کرد و نام Traxcavator را برای تمام بارگیرهای خزنده خود انتخاب کرد. سپس شرکت شروع به ساخت لودرها از ابتدا به جای استفاده از ضمیمه کرد. اولین لودر خزنده هیدرولیک یکپارچه توسط کاترپیلار در سال ۱۹۵۳ منتشر شد و به عنوان شماره ۶ Traxcavator شناخته شد.

در سال ۱۹۴۶، Tractomotive، یک شرکت مستقر در شیکاگو، اولین سطل هیدرولیک را طراحی کرد. این به Allis-Chalmers عرضه شد، که سپس به خرید Tractomotive و ساخت برخی از بزرگترین تراکتورهای خزنده در صنعت پرداخت.

تقریباً در همان زمان، Bucyrus-Erie در حال ساخت اتصالات هیدرولیک برای تراکتورهای International Harvester بود. اما این شرکت Drott بود که در کمک به اینترنشنال هاروستر برای ورود به بازار خزنده لودر کمک کرد. Drott یک سطل تاشو طراحی کرد که لودر را به چهار روش مختلف به عنوان لودر، اسکراپر، بولدوزر و تاشو مفید می کرد.

Hoover Machine Co. Ltd. و Caterpillar یک بولدوزر بالای سر ایجاد کردند که با حفاری از جلو کار می کرد. سپس مواد از بالای دستگاه بلند شد تا بتوان آن را در سمت دیگر رها کرد. به دلایل واضح، حفاظت از کابین بالای سر در این طراحی ضروری بود.

در دهه ۱۹۷۰، موتورهای هیدرواستاتیک به تراکتورهای خزنده معرفی شدند که به آنها اجازه می داد با استفاده از یک جوی استیک برای تراکتور و یک جوی استیک دیگر برای لودر کنترل شوند. اولین لودر خزنده هیدرواستاتیک موتور عقب در سال ۱۹۷۱ توسط JCB معرفی شد. طبق گزارشات، استانداردی را برای لودرهای خزنده آینده تعیین کرده است.

از آن زمان، بیل‌های هیدرولیک محبوبیت پیدا کردند و نیاز به لودرهای خزنده را کاهش دادند. با این حال، بسیاری از آنها به قدری بزرگ هستند که جابجایی آنها به مناطق مختلف دشوار است، و همین امر باعث می شود لودرهای خزنده برای شرکت هایی که نیاز به انجام وظایف خاصی دارند، محبوب شوند.

بولدوزر به عنوان یک خزنده (تراکتور ردیابی پیوسته) مجهز به یک صفحه فلزی قابل توجه (معروف به تیغه) تعریف می شود. اغلب برای فشار دادن مقادیر زیادی خاک، شن، قلوه سنگ یا سایر مواد از این قبیل در طول ساخت و ساز یا کارهای مشابه استفاده می شود. ماشین آلات در بسیاری از پروژه های مختلف از جمله کشاورزی، مهندسی، معدن، کارخانه ها و معادن استفاده می شود. اگرچه اصطلاح “بولدوزر” به تیغه واقعی اشاره دارد، اکثر مردم این نام را با کل وسیله نقلیه مرتبط می کنند.

این مسیرها به بولدوزرها اجازه می‌دهد تا از قابلیت نگه‌داری و تحرک خوبی در زمین حتی در زمین‌های ناهموار برخوردار باشند. آنها به اندازه کافی پهن هستند که وزن در سراسر دستگاه توزیع شود و از آن جلوگیری کند.

غرق شدن حتی زمانی که زمین نرم است. این باعث می شود آنها برای کاربردهای متعدد در ساخت و ساز، جاده سازی و پاکسازی زمین گزینه های خوبی باشند.

طبق گزارش ها، اولین آج زنجیر بی پایان توسط بنجامین هولت در سال ۱۹۰۴ برای موتور کشش بخار خود ساخته شد. در همان زمان، شرکت Hornsby در انگلستان یک موتور کششی بخار چرخدار را به فرمت خزنده تبدیل کرد. این نسخه به چیزی که امروزه به عنوان بولدوزر شناخته می شود، نزدیکتر بود. زیرا با کنترل قدرت به هر مسیر هدایت می شد. اختراعات هورنسبی حدود یک دهه بعد به هولت فروخته شد.

عکاسی که برای هولت کار می‌کرد تا از یکی از تراکتورهای خزنده‌اش عکس بگیرد، اظهار داشت که وقتی او تصویر وارونه را از لنز دوربین خود دید، غلتک‌ها شبیه یک کرم به نظر می‌رسند. طبق گزارش ها، هولت این مقایسه را دوست داشت و از آن به عنوان نام سیستم خود استفاده کرد.

شرکت تراکتورسازی کاترپیلار در آگوست ۱۹۲۵ با ادغام شرکت هولت و رقیب اصلی آن، شرکت تراکتور گاز سی ال.

اولین طرح‌های بولدوزر در سال ۱۹۲۳ توسط کشاورز جیمز کامینگز و نقشه‌کش جی. ارل مک‌لئود ساخته شد و در ۶ ژانویه ۱۹۲۵ حق اختراعی برای آنچه “ضمیمه تراکتور” نامیده می‌شد صادر شد.

وسایل نقلیه ردیابی در دهه ۱۹۲۰ رایج شدند، مانند کاترپیلار ۶۰٫ آنها به صفحات فلزی ضخیم در جلو مجهز شدند تا آنها را قادر به انجام کارهای حرکتی زمین کند. تا سال ۱۹۲۹، ملحقات شامل سه نوع اصلی تیغه های بولدوزر بودند: تیغه U برای هل دادن و حمل خاک برای مسافت های طولانی. یک تیغه مستقیم برای پخش انبوه خاک؛ و یک چنگک برس برای قلم مو و ریشه است.

در طول سال‌ها، بولدوزرها به گونه‌ای اصلاح شده‌اند که برای مشاغل مورد نیاز خود مناسب باشند. یکی از نمونه‌های آن، ماشین‌های کوچک‌تری است که در مناطق تنگ، مانند معدن‌کاری، استفاده می‌شود.

همانطور که اندازه ماشین ها برای پاسخگویی به نیازهای صنعت بزرگ شد، آنها نیز پیچیده تر شدند. این شامل اضافه شدن گیربکس های اتوماتیک، سیلندرهای هیدرولیک و موتورهای الکتریکی و کنترل درجه خودکار بود.

در سال‌های اخیر، بولدوزرها با فناوری GPS مجهز شده‌اند، از جمله سیستم‌های ساخته شده توسط Topcon Positioning Systems Inc.، Trimble Inc. و Leica. از تولیدکنندگان معروف بولدوزر می توان به کاترپیلار، کوماتسو، لیبهر، کیس و جان دیر اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *