نحوه استفاده از ترنچر

نحوه استفاده از ترنچر: انواع، مراحل + سوالات متداول

هنگامی که روی پروژه ای کار می کنید که نیاز به نیروی زمینی جدی دارد، احتمالاً در بازار سنگر خواهید بود. شاید بپرسید سنگر چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: یک قطعه تجهیزات برای حفر – حدس زدید – سنگرها.

در این مقاله، نحوه استفاده از ترنچر، تفاوت‌های بین انواع مختلف ترنچر را پوشش می‌دهیم و به برخی از سوالات متداول در مورد این تجهیزات پاسخ می‌دهیم. بیایید حفاری کنیم!

مرحله ۱: ترنچر خود را انتخاب کنید

ابتدا باید تجهیزات مناسب را برای کار انتخاب کنید. در زیر ما سنگرهای مختلف و انواع مشاغلی را که برای آنها مناسب تر هستند را بررسی می کنیم.

 

انواع مختلف ترنچر

دو نوع اصلی سنگر وجود دارد: پیاده روی و سواری.

ترانچر پشتی معمولاً برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​که در آن فضا ممکن است تنگ باشد، مانند حفاری برای آبیاری، محوطه سازی یا پروژه های ساختمانی تجاری در زمین های نرم تر مناسب است. بعلاوه، اگر در یک محل کاری سرپوشیده کار می کنید یا با دسترسی محدود مواجه هستید، ترانچرهای پشتی بسیار عالی هستند. بعلاوه، اگر به دنبال دقت هستید، یک ترانچر کوچکتر می تواند به شما کمک کند تا برای نصب یکپارچه آبیاری، لوله کشی یا کابل (مانند تلفن، اینترنت یا برق) به طور یکنواخت مانور دهید.

وقتی صحبت از نحوه کار با ترنچر پیاده روی می شود، توجه داشته باشید که به صورت دستی کار می کند و به عقب کشیده می شود، و در مورد کار فیزیکی کمی بیشتر از یک مدل سواری نیاز دارد. همچنین معمولاً قدرت کمتری نسبت به یک ترنچر سواری با قدرت ۱۲ تا ۳۱ اسب بخار دارد، اما معمولاً برای مشاغل در مقیاس کوچکتر و برای مانورپذیری عالی است.

احتمالاً یک ترنچر سواری بهترین گزینه برای یک کار بزرگتر و پیچیده تر است که به اسب بخار بیشتر (۴۹ تا ۱۳۱ اسب بخار) نیاز دارد. به سایت های ساختمانی سنگین تر خود با زمین های سخت تر (مانند خاک سنگی یا سنگفرش) فکر کنید که در آن ترانشه های عمیق تر و گسترده تر در فواصل طولانی تر مورد نیاز است.

یک ترنچر سواری با شما در صندلی راننده در مقابل راه رفتن پشت آن کار می کند. این نیاز به تلاش فیزیکی کمتری از طرف شما دارد و باعث می شود اسب بخار بیشتری داشته باشید. با این حال، این می تواند به مانور کمتری منجر شود، و ترانچرهای سواری را برای کارهایی که به حداکثر دقت نیاز ندارند و با محدودیت فضا محدود نمی شوند، بهترین گزینه است. سنگرهای سواری می توانند به شما کمک کنند در زمین های سخت به ترانشه های طولانی تر، عمیق تر و وسیع تر برسید.

 

هر دو نوع ترنچر را می توان به چرخ فلزی دندانه دار (ترنچر چرخ سنگی) یا تسمه حفاری اره برقی مانند (ترنچر زنجیره ای) مجهز کرد. ترانچر چرخ سنگی برای مقابله با زمین های سنگی، سنگفرش و خاک سخت عالی است. بعلاوه، آنها جداکننده ها و اجکتورهای خود را برای خلاص شدن از شر مواد حفاری شده در حین کار دارند.

 

همانطور که ممکن است تصور کنید یک سنگر زنجیری مانند یک اره برقی غول پیکر است. دارای مکانیزم زنجیره ای است که دور یک بوم می پیچد و به شما امکان می دهد به راحتی عمق برش را مدیریت کنید. این سبک ترنچر همچنین انعطاف پذیر است و دارای یک بیل مکانیکی به سبک سطلی برای جابجایی زباله است که آن را برای حفر ترانشه های باریک برای سیم ها، بریدن ریشه ها و بریدن خاک ایده آل می کند.

خواه از ترنچر چرخ یا زنجیر استفاده می کنید، سواری یا پیاده روی، ترنچرها می توانند به سرعت یک پروژه آهسته را انجام دهند. هنگامی که سنگر ایده آل خود را انتخاب کردید، وقت آن است که دست به کار شوید.

 

مرحله ۲: وب سایت شغلی خود را آماده کنید

این حوزه دیگری است که بسته به پروژه شما متفاوت خواهد بود، اما برخی از بهترین روش‌ها را باید در نظر داشت، از جمله:

مجوزهای مناسب را دریافت کنید.

قبل از ترانشه برداری با نهادهای مربوطه تماس بگیرید تا مطمئن شوید که کابل، لوله یا ریشه درختان محافظت شده را قطع نمی کنید.

به طور واضح محل وقوع ترانشه را علامت گذاری کنید و هرگونه انسداد عمده را پاک کنید.

مطمئن شوید که شما و تیمتان قبل از شروع به کار، دستورالعمل های عملیاتی و اقدامات احتیاطی ایمنی را به طور کامل مطالعه کرده اید.

بعد، زمان شروع حفر سنگر است.

مرحله ۳: ترنچر خود را راه اندازی کنید

در حالی که دستورالعمل های خاص بین ترانچرها متفاوت است، برخی اصول اولیه برای اکثر این ماشین ها اعمال می شود. آشنایی با مکانیسم های اولیه از قبل به شما کمک می کند تا سریعتر به کار بپردازید. موارد زیر را در بیشتر ترنچرها خواهید یافت:

مکانیزم فرمان. در ترنچرهای پشتی، این معمولاً فقط مجموعه ای از دستگیره ها است، در حالی که یک ترنچر سواری دارای اهرم های فرمان یا کنترل های مسیر قوی تر است.

کنترل عمق این اهرم اغلب با مکانیزم هیدرولیکی کار می کند و به شما این امکان را می دهد که بوم ترنچر خود را در صورت نیاز بالا و پایین ببرید.

کنترل زنجیر یا چرخ. این مکانیسم واقعی ترانشه – یا چرخ یا زنجیر – را روشن و خاموش می کند.

کنترل سرعت. این به شما این امکان را می دهد که سرعت یا آهسته حرکت ترنچر خود را کنترل کنید.

تعویض دنده اتومبیل. ترنچر شما در حالت خنثی شروع می شود و سپس می توانید آن را به سمت جلو یا عقب قرار دهید.

ایمنی. در نهایت، مکانیسم ایمنی به شما کمک می کند تا ماشین آلات خود را کنترل کنید. اغلب اهرمی روی یک دسته، ترانچر شروع نمی شود تا زمانی که ایمنی را جدا نکنید.

هنگامی که این اصول اولیه را به دست آوردید و از ویژگی های m خاص مطلع شدید

اگر از آن استفاده می کنید، وقت آن است که سنگرهای خود را حفر کنید. ابتدا کنترل عمق و سرعت را تنظیم کنید و سپس می توانید موتور را روشن کنید، زنجیر یا چرخ را روشن کنید و ایمنی را برای شروع کار خود جدا کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است در حین کار نیاز به تنظیم سرعت و عمق داشته باشید، بسته به زمینی که با آن کار می کنید و همچنین جهت زنجیر یا چرخ است.

سوالات متداول ترنچر

در اینجا برخی از متداول ترین سوالات در مورد سنگرها وجود دارد.

حفر خندق با سنگر چقدر طول می کشد؟

زمان دقیق به نیازهای پروژه شما بستگی دارد، از جمله عمق، عرض و طول سنگر شما، چه نوع زمینی که با آن سروکار دارید و ماشین آلاتی که استفاده می کنید.

آیا سنگر از طریق ریشه ها قطع می شود؟

به طور معمول، بله، تا زمانی که آنها خیلی سخت یا بزرگ نباشند. قبل از شروع مطمئن شوید که هیچ ریشه درخت محافظت شده ای را نمی برید.

چگونه از ترانچر با ریل استفاده می کنید؟

ترانچر با مسیر معمولاً یک سنگر سواری است، زیرا برای کارهای سخت تر در زمین های ناهموار است. دانستن اصول اولیه نحوه استفاده از ترانچر و خواندن دقیق دستورالعمل های عملیاتی به شما کمک می کند تا با موفقیت از این ماشین آلات استفاده کنید.

یک سنگر چقدر می تواند عمیق کند؟

عمق مورد نیاز پروژه به شما کمک می کند تا تعیین کنید که به چه اندازه سنگر نیاز دارید. به اندازه گیری ها توجه کنید: به عنوان مثال، یک ترانچر ۳۶ اینچی می تواند تا ۳۶ اینچ حفر کند. به طور معمول، یک سنگر پیاده روی می تواند تا ۴۸ اینچ و یک سنگر سواری می تواند تا ۶ فوت حفر کند.

آیا سنگر در زمین مرطوب کار می کند؟

بله، ترانچر در زمین مرطوب کار می کند، اما مطمئن شوید که با احتیاط عمل می کنید. اگر زمین خیلی مرطوب باشد، خطر از دست دادن زنجیر یا چرخ وجود دارد. با این حال، اگر زمین فقط نسبتاً مرطوب باشد، ممکن است به سرعت تراندن ترانشه کمک کند.

آماده شروع سنگربرداری هستید؟ خواه برای سیم کشی و آبیاری نیاز به حفاری داشته باشید یا یک پروژه محوطه سازی بسیار قوی تر، دانستن نحوه استفاده از ترانچر به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام نوع ماشین برای شما بهترین است. سنگرهای موجود برای اجاره ما را بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *