۲۲ قسمت از یک بیل مکانیکی و عملکرد آنها

اگر در حال یادگیری نحوه استفاده از بیل مکانیکی هستید، درک عناصر مختلف آن به شما کمک می کند در هر کاری موفق شوید. بنابراین قطعات بیل مکانیکی چیست؟ در حالی که آنها می توانند در بین مدل ها کمی متفاوت باشند، اما اجزای اصلی یکسانی را در هر بیل مکانیکی، چه با مینی یا یک فرمان اسکید، پیدا کنید.

وقتی نوبت به درک تمام قسمت های یک بیل مکانیکی می رسد، به راحتی می توان آنها را به سه بخش اصلی تقسیم کرد: زیرانداز، کابین و بازو/بوم. بیایید قطعات یک بیل مکانیکی و عملکرد آنها را کشف کنیم!

زیرشاخه بیل مکانیکی قسمت زیرین بیل مکانیکی است که قسمت های متحرک مختلفی را در خود جای می دهد.

۱٫ دستگاه بیل مکانیکی

مسیرهای بیل مکانیکی که معمولاً با لاستیک تقویت شده با فولاد ساخته می شوند، دستگاه را حرکت می دهند. برخی از بیل‌های مکانیکی چرخدار هستند، اما عملکردی مشابه با بیل‌های دارای ریل دارند.

۲٫ شاسی بیل مکانیکی

قاب مسیر جایی است که مسیرهای بیل مکانیکی به زیرشاخه متصل می شوند و مانند محورها عمل می کنند.

۳٫ قاب

قاب می توانند به جلوگیری از سر و صدای اضافی، لرزش و آسیب کمک کنند و همچنین کشش بهتری را در حین کار ایجاد کنند.

۴٫ زنجیر

زنجیر ریل چیزی است که به بیل مکانیکی اجازه می دهد تا به طور موثر حرکت کند. آنها مانند زنجیر دوچرخه عمل می کنند زیرا از پیوندهای انعطاف پذیر متصل تشکیل شده اند.

۵٫ کفشک

اگر مسیرهای یک بیل مکانیکی را تصور کنید، کفشک های مسیر تک تک قسمت های مسیر هستند که در زمین فرو می روند و بیل مکانیکی را به امتداد می کشند.

۶٫ پیچ و مهره

پیچ و مهره های مسیر هر کفشک را به یکدیگر متصل می کنند تا کل مسیر را تشکیل دهند.

۷٫ گارد

حفاظ‌های صخره دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند – آنها به ردهای بیل مکانیکی شما متصل می‌شوند تا از دستگاه در برابر آوار و اشیاء سرگردان محافظت کنند.

۸٫ دنده اسپراکت

چرخ دنده ها مکانیسم هایی هستند که بین حلقه های زنجیر بیل مکانیکی حرکت می کنند. آنها مانند یک چرخ دنده دوچرخه غول پیکر رفتار می کنند و زنجیر را به سمت جلو حرکت می دهند تا ماشین را به حرکت درآورند.

۹٫ رولیک بالا و رولیک پایین

غلتک‌ها چرخ‌های فلزی روی زیرشاخه بیل مکانیکی هستند که برای تراز کردن زنجیرها و حرکت آن‌ها بین چرخ‌دنده و چرخ‌دنده استفاده می‌شوند. دو مجموعه غلتک – پایین و بالا برای تسهیل عملکرد زنجیره وجود دارد.

۱۰٫ چرخ کامل

بیکارها بزرگتر از غلتک ها، چرخ های فلزی بزرگی در زیر شاسی هستند که به هدایت مسیرهای بیل مکانیکی کمک می کنند. چرخ‌ها مکانیزم نهایی هستند که به همراه غلتک‌ها و چرخ‌دنده‌ها، مسیرها را روان نگه می‌دارند.

ممکن است آن را به عنوان خانه یا بدنه ماشین بشناسید، اما کابین کنترل ماموریت یک بیل مکانیکی است. اینجا جایی است که شما با بیل مکانیکی کار می کنید و برخی از اصول اولیه را پیگیری می کنید. بسته به مدلی که استفاده می کنید، کابین ها اغلب می توانند برای حداکثر دید ۳۶۰ درجه بچرخند. در داخل کابین، مکانیزم کنترلی اصلی خود را دارید که از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، و همچنین اجزای زیر.

۱۱٫ کنترل های اصلی

این بسته به دستگاه متفاوت است، اما این کنترل ماموریت شما از بیل مکانیکی است. اینجا جایی است که کنترل های اولیه، مکانیزم های فرمان، اقدامات ایمنی و موارد دیگر را خواهید یافت.

۱۲٫ ROPS

ROPS مخفف “ساختار محافظ غلتشی” است و یک ویژگی ایمنی مهم است. این برای محافظت از اپراتور در صورت واژگونی است.

۱۳٫ Counterweight

وزنه تعادل دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که از نام آن پیداست – بیل مکانیکی را در هنگام حفاری متعادل می کند، اهرمی ایجاد می کند و از واژگونی بیل مکانیکی جلوگیری می کند.

۱۴٫ موتور

قلب بیل مکانیکی، موتور معمولا در نزدیکی کابین قرار می گیرد، بنابراین دسترسی به آن برای تعمیر و نگهداری آسان است. معمولاً با سوخت دیزل کار می کند.

۱۵٫ مخازن سیالات هیدرولیک

از آنجایی که بسیاری از بیل مکانیکی ها با مکانیزم های هیدرولیکی کنترل می شوند، خود مخازن نیز در کابین قرار می گیرند.

۱۶٫ مخزن سوخت

دقیقاً همانطور که به نظر می رسد، اینجا جایی است که سوخت بیل مکانیکی (همانطور که در بالا ذکر شد، معمولاً دیزل) ذخیره می شود.

۱۷٫ شیر کنترل اصلی

شیر کنترل اصلی موتور و مکانیزم های هیدرولیک را به هم متصل می کند و فشار روغن را کنترل می کند و دستگاه های هیدرولیک مانند بازو و بوم را تامین می کند.

در نهایت، به خود مکانیسم حفاری. بوم و بازو با هم کار می کنند تا کار خاکبرداری واقعی را انجام دهند.

۱۸٫ Boom

بوم بیل مکانیکی قسمت جلویی است که به خود کابین وصل شده و بازو را نگه می دارد.

۱۹٫ بازو

بازوی بیل مکانیکی که گاهی اوقات به آن دیپر یا چوب گفته می شود به بوم متصل می شود و سطل را نگه می دارد. بازو و بوم با هم می توانند سطل را دستکاری کنند و همه چیز را در موقعیت خود قرار دهند.

۲۰٫ پاکت

پاکت حفاری در انتهای بازو است که تمام نیازهای خاکی شما را بر عهده دارد.

۲۱٫ سیلندر

معمولاً سه نوع سیلندر در بیل مکانیکی وجود دارد: بوم، بازو و سطل. سیلندرها بین هر بخش به هم متصل می شوند و وظیفه مفصل بندی هر یک را بر عهده دارند. به عنوان مثال، سیلندر سطل بین بازو و سطل متصل می شود و به حرکت سطل به جلو و عقب کمک می کند.

۲۲٫ تجهیزات

در نهایت، تعدادی پیوست وجود دارد که می توانید به بیل مکانیکی خود اضافه کنید. این بسته به نیاز پروژه شما متفاوت خواهد بود. برخی از ملحقات تجهیزات بیل مکانیکی عبارتند از:

  • چرخاننده برای سطل
  • برس برش و ماشین چمن زنی
  • برش کنده
  • پسوند بوم
  • مارپیچ
  • شکن و ژامبون
  • قیچی درخت
  • لایه های لوله
  • سطل های درجه بندی
  • بیل مکانیکی-بازو-قطعات

سوالات متداول

در اینجا برخی از رایج ترین سوالات در مورد قطعات یک بیل مکانیکی آورده شده است.

یک بیل مکانیکی چند قسمت دارد؟

تعداد دقیق قطعات بر اساس نوع بیل مکانیکی که به آن نگاه می کنید متفاوت است، اما ۲۲ مورد ذکر شده در بالا را اغلب مشاهده خواهید کرد.

انتهای بیل مکانیکی چیست؟

انتهای بیل مکانیکی سطل نامیده می شود که برای کندن زمین و برداشتن آن از آن استفاده می شود.

بازوی بیل مکانیکی چیست؟

بازوی بیل مکانیکی معمولاً به عنوان بازو، دیپر یا چوب شناخته می شود.

چند نوع بیل مکانیکی وجود دارد؟

هفت نوع بیل مکانیکی وجود دارد که می توان از آنها برای پروژه های مختلف استفاده کرد.

برای شروع حفاری آماده اید؟ اکنون که بخش‌های اساسی یک بیل مکانیکی را می‌شناسید، بهتر می‌دانید که چگونه بهترین ماشین را برای پروژه خود کار کنید. برای یک گزینه مقرون به صرفه، اجاره را امتحان کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *