پیشرفت قدرتمند: پیوندهای کوماتسو با فناوری SR به ابتدا باز می گردد.

Hybrid Electric Drive، به ویژه فناوری SR (Switched Reluctance) سر و صدای زیادی ایجاد می کند. به راحتی می توان فهمید که چرا، بالاخره، دلیلی وجود دارد که چرا همه بازیگران اصلی در صنعت تحقیقات خود را انجام دادند و تصمیم گرفتند روی درایو الکتریکی SR تمرکز کنند. اما تاریخچه کوماتسو با این فناوری بسیار فراتر از آن است.

 

تخصص کوماتسو در تجهیزات خاکبرداری درایو الکتریکی به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد که R.G. شرکت LeTourneau (که توسط کوماتسو خریداری شد) شروع به استفاده از محرک دیزل-الکتریک در تجهیزات متحرک زمین کرد. لتورنو سالها پیش تشخیص داد که درایو الکتریکی برای تجهیزات بزرگ خاکی خارج از بزرگراه بسیار کاربردی است و می تواند منجر به بهبود تولید، کارایی و صرفه جویی در سوخت شود.

 

بسیاری از این فناوری‌ها تکامل نمی‌یابند، به دلیل نوآوری‌ها و آینده‌اندیشی امکان‌پذیر می‌شوند. ترفند واقعی این است که بفهمید چگونه می توان آنها را به طور قابل اعتماد به کار برد، به خصوص در کاربردهای بسیار سخت مانند خاکبرداری.

 

در اواسط دهه ۱۹۹۰، این شرکت شروع به کار بر روی فناوری Switched Reluctance کرد که در خط تجهیزات لودر چرخ دار فعلی کوماتسو P&H گنجانده شده است. در اوایل دهه ۲۰۰۰، نمونه های اولیه را ساخته بود. در سال ۲۰۰۴، ما آماده بودیم که این فناوری را به تولید مدل های جدید راه اندازی کنیم. در طول سال ۲۰۰۸، این شرکت شروع به انتقال کل خط تولید لودر چرخ خود به فناوری SR کرد.

 

یکی از مزایای آن قدرت متراکم است. یک موتور SR می تواند قدرتی معادل یک موتور بزرگتر را در یک بسته کوچکتر تولید کند. بخش دوار موتور SR سبک‌تر است، که منجر به فشار کمتری بر چرخ دنده می‌شود و چرخه عمر و چرخه کار بر روی قطعات را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، SR به طور موثر محدودیت سرعت ندارد. در مقایسه با سایر موتورها، SR قابلیت سرعت بسیار بالاتری دارد.

 

کوماتسو اکنون بیش از ۱۵۰ چرخ لودر سطحی P&H با استفاده از SR در سراسر جهان دارد. این به معنای میلیون ها ساعت عملیات تجمعی و ده ها هزار ساعت عملیاتی انفرادی است.

 

با تکیه بر این تجربیات، الگوریتم‌های کنترلی پیشرفته SR را برای بهینه‌سازی کارایی در اعمال گشتاور بر روی زمین، کنترل لغزش چرخ‌ها برای به حداقل رساندن سایش تایر و کاهش چشمگیر سوختن ایجاد کرده‌ایم. ما همچنین چندین دهه دانش طراحی موتور کششی ماینینگ را به کار گرفته‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که طرح‌های موتور و ژنراتور ما ناهموار، قابل اعتماد و مطابق با وظیفه دستیابی به عمر طولانی در محیط سخت استخراج هستند.

 

SR آینده است، اما برای مدت طولانی بخشی از کوماتسو بوده است. هر کاری که ما انجام دادیم بر اساس چندین دهه کار و تجربه ساخته شده است. ما نه تنها می‌توانیم مزایایی را ارائه دهیم که دیگران شروع به خراشیدن روی آن کرده‌اند، بلکه می‌دانیم چگونه از این فناوری استفاده کنیم و هر ذره قابلیت اطمینان، کارایی سوخت و عملکرد را بهینه کنیم.

 

فناوری SR یک ویژگی کلیدی در نوآوری های اخیر محصول کوماتسو مانند Joy Underground Hybrid LHD و P&H 2650CX Hybrid Shovel برای استخراج سطحی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *