نکاتی برای مراقبت صحیح از کالسکه زیر بولدوزر خود

بولدوزر معروف به بولدوزر تجهیزاتی است که به طور گسترده برای چندین کاربرد استفاده می شود. برای به دست آوردن عملکرد مطلوب از بولدوزر خود، باید مراقب اجزای حیاتی دستگاه باشید. یکی از مهم‌ترین اجزا، زیرانداز است، یکی از قسمت‌هایی که ضربات زیادی را می‌طلبد و از این رو، باید اطمینان حاصل کنید که برای این چالش آماده است. ناگفته نماند که باید روی ماشین مناسب سرمایه گذاری کنید.

فروشگاه راهساز کوماتسو با مدیریت حاج آقا محمد علی روحی و با داشتن بزرگترین بانک قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی، معدنی و ساختمانی برند های کوماتسو، کاترپیلار، ولوو، هیوندای، هیتاچی، کامینز، ایسوزو، میتسوبیشی، دوسان، دوو، نیوهلند، کبلکو، ترکس، لیبهر در کشور عزیزمان ایران، با مدیریت حاج آقا محمدعلی روحی، یکی از سرشاس ترین، با سابقه ترین و قدیمی ترین فروشنده های قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی می باشد، این فروشگاه با مدیریت حاج آقا محمد علی روحی به دلیل شناخته بودن در بازار قطعات راهسازی ، و داشتن مشتری های با کیفیت و وفادار تمرکز خود را در ارائه بهترین خدمات و محصولات به مشتریان قرار داده بود و سعی و تلاش بر این بود که با مشتری مداری به کیفیت تکریم از مشتری تمرکز کند،

حال با تصمیم گرفتن بر ارتقاء سیاست های مدیریت این فروشگاه جناب حاج آقا محمد علی روحی و افزایش نیروهای تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف این نیاز به شدت احساس میشد که این مجموعه قادر است با حفظ مشتری مداری و ارائه خدمات و محصولات عالی به مشتریان فعلی ، بتواند مشتریان جدید و همکاران جدید را در تهران و تمامی شهر های ایران ساپورت کند و در تامین قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی به آنها کمک کند، پس تصمیم بر آن شده است که تا با بزرگ کردن حیطه فعالیت و بازار، دنیای دیجیتالی و اینترنت را به فعالیت خود اضافه کند، و از این طریق بتواند خود را به مشتریان، شرکت ها و همکاران جدید معرفی نماید.

SEM یک برند تجهیزات سنگین است که متعلق به کاترپیلار است. آنها محصولات مقرون به صرفه ای را بدون به خطر انداختن کیفیت مواد تولید می کنند. چه زیرانداز، چه کابین یا تیغه، می توانید مطمئن باشید که همه اجزا برای دوام ساخته شده اند. با مراجعه به صفحه بولدوزر ما می توانید طیف وسیعی از بولدوزر SEM را که ما ارائه می دهیم بررسی کنید.

 

اکنون اجازه دهید نگاهی به برخی از کارهایی که باید برای حفظ وضعیت زیرشاخه بولدوزر خود انجام دهید، بیاندازیم.

 

به طور منظم بازرسی کنید.

شما باید زیرانداز خود را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود بازرسی کنید. توصیه می شود که پس از استفاده عمده، باید زیرانداز را بررسی کنید. اما در صورت امکان، باید حداقل یک بار در روز، پس از انجام کار روزانه، آن را بررسی کنید.

در اینجا برخی از مؤلفه هایی که باید بررسی کنید آمده است:

  • بلبرینگ
  • پیچ و مهره
  • زنجیر
  • موتور محرک
  • چرخ دنده ها
  • بیکار و غلتک
  • مهره، پیچ
  • خطوط نفت
  • پین ها
  • نگهبانان صخره
  • کفش
  • چرخ دنده
  • تنش
  • خطوط آب
  • چرخ ها

شما باید مسیر را برای هر گونه پیوند مفقود، هر کابل در معرض دید، یا فرسودگی در سایر قسمت‌های زیرانداز بررسی کنید.

پیوندهای مسیر برای عمر طولانی مهر و موم شده و روغن کاری می شوند. به دنبال “مفاصل داغ” باشید تا مطمئن شوید که روانکاری همچنان روی پیوندها وجود دارد. برای جلوگیری از لغزش، پوشیدن کفش های پیست برای چسبندگی مناسب روی زمین باید نظارت شود. در غیر این صورت عملکرد کلی به خطر می افتد.

 

اجزای سایش بالا را بررسی کنید.

برخی از قسمت های زیرشاخه بیشتر از سایر قسمت ها مستعد ساییدگی هستند. اگر می خواهید سطح بالایی از عملکرد را حفظ کنید، به توجه و مراقبت ویژه شما نیاز دارند. آنها باید در فواصل زمانی معین بررسی شوند و به محض مشاهده علائم ساییدگی و پارگی بیش از حد، تعویض شوند.

چرخ دنده ها یکی از سریع ترین ها هستند که از بین می روند، بنابراین باید بررسی شوند. هر دندان چرخ دنده باید به شکل گرد باشد. اگر متوجه شدید که برخی از دندان ها نوک تیز یا قلابدار به نظر می رسند، باید فورا آنها را تعویض کنید. در اغلب موارد، چرخ دنده ها در زمان تعویض مسیر تعویض می شوند.

هرزگردها و غلطک ها در یک مسیر آب بندی و روغن کاری می شوند. هرگونه نشانه ای از مفاصل داغ، نشتی یا چکه را بررسی کنید. نشتی می تواند به یاتاقان ها آسیب برساند و همچنین منجر به گرم شدن بیش از حد شود.

 

تنش را تنظیم کنید.

کشش مسیر برای حفظ زیرانداز کلیدی است. کشش نباید نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل. SEM، و همچنین سایر تولید کنندگان، دارای مجموعه ای از مشخصات کارخانه توصیه شده است که در راهنما ذکر شده است. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است لازم باشد تغییرات کوچکی در آن ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای زمین نرم به کشش کمی شل نیاز دارید.

اگر کشش خیلی سفت نگه داشته شود، بوش ها می توانند منفجر شوند. از طرفی اگر خیلی شل باشد باعث لغزش و حتی جدا شدن مسیر می شود. اگر بتوانید کشش را در سطح مناسب نگه دارید، بولدوزر شما می‌تواند با حداکثر ظرفیت خود کار کند.

 

بوش ها و سایر قطعات را چرب کنید.

زیراندازی که به خوبی روغن کاری شده باشد برای مدت طولانی تری کار می کند. روغن داخل بوش ها عملکرد نرم تر را تضمین می کند و همچنین زباله ها را خارج می کند.

برای یافتن نقاط چربی و همچنین روغن کاری روزانه توصیه شده باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. اتصالات گریس زمانی که دستگاه گرم است به راحتی روغن کاری را می پذیرد تا زمانی که سرد است، قبل از استفاده.

بولدوزر SEM 822 و SEM 816 LGP دو مدل از تراکتورهای پیست هستند که در حال حاضر در البهار عرضه می شوند. زیرانداز آنها اغلب به عنوان یکی از بهترین ها در رده های مربوطه در نظر گرفته می شود. هر دوی آنها حاوی غلتک های ردیابی غلتک های حامل هستند که همگی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. یاتاقان‌های درایو نهایی بادوام و ترمزهای دیسکی مرطوب متعدد، دستگاه را قابل اعتماد می‌کند و همچنین گرمای سیستم را کاهش می‌دهد و همچنین عمر کلی تجهیزات را افزایش می‌دهد.

فروشگاه راهساز کوماتسو با مدیریت حاج آقا محمد علی روحی، یکی از قدیمی ترین مراکز فروش قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور عزیزمان ایران و شهر بزرگ تهران می باشد،بیش از۳۰سال سابقه تخصصی درفروش قطعات ماشین آلات راهسازی ومعدنی کوماتسو ،کاترپیلار وغیره به معنی کسب تجربه و شناخت بازار و کیفیت قطعات و حساسیت در انتخاب قطعات مناسب برای مشتریان عزیز می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *