قطعات بولدوزر کاترپیلار

بولدوزر تراکتور مجهز به صفحه فلزی قابل توجهی است (به عنوان تیغ ​​شناخته می شود) که برای فشار زیاد مقادیر خاک ، ماسه ، زباله یا سایر مواد از این طریق در هنگام ساخت و ساز یا کار تبدیل می باشد و به طور معمول در عقب به وسیله ای مانند پنجه مجهز شده است. (به عنوان چاک دهنده شناخته می شود) برای شل کردن مواد متراکم تراکم. این معمولاً یک تراکتور خزنده (پیگیری مداوم) است.

بولدوزرها را می توانید در طیف گسترده ای از سایت ها ، معادن و معادن ، پایگاه های نظامی ، کارخانه های صنایع سنگین ، پروژه های مهندسی و مزارع پیدا کنید.

اصطلاح “بولدوزر” به درستی فقط به یک تراکتور (معمولاً ردیابی شده) مجهز به تیغه مضراب اشاره دارد.

بولدوزر Caterpillar D10N مجهز به چاک دهنده تک شاخه ای.
بولدوزرها معمولاً تجهیزات سنگین ردیابی بزرگ و قدرتمندی هستند. این مسیرها قابلیت تحرک و تحرک عالی در زمین بسیار خشن را به آنها می دهد. آهنگ های گسترده ای به توزیع وزن بولدوزر در یک منطقه بزرگ (کاهش فشار زمین) کمک می کنند ، بنابراین از غرق شدن آن در زمین ماسه ای یا گل آلود جلوگیری می شود. آهنگ های گسترده ای به عنوان آهنگ باتلاق یا آهنگ های LGP (فشار زمین پایین) شناخته می شوند. بولدوزرها دارای سیستم های انتقال برای طراحی سیستم جهت بهره مندی از سیستم ردیابی و ایجاد نیروی کششی عالی هستند.

به دلیل این ویژگی ها ، بولدوزرها اغلب قطعات بولدوزر کاترپیلار در ساخت و ساز جاده ، ساخت و ساز ، معدن ، جنگلداری ، پاکسازی زمین ، توسعه زیرساخت ها و سایر پروژه های دیگر که به تجهیزات بسیار متحرک ، قدرتمند و پایدار زمین نیاز دارند استفاده می شود.

نوع دیگر بولدوزر بولدوزر چرخ است که به طور کلی دارای چهار چرخ است که توسط سیستم ۴ چرخ محرک رانده می شود و دارای سیستم فرمان هیدرولیکی و مفصل است. تیغه به جلو از مفصل بندبندی سوار می شود و به صورت هیدرولیکی فعال می شود.

ابزارهای اصلی بولدوزر تیغه و چاک دهنده است.

 

سوزن انژکتور قطعات بولدوزر کاترپیلار

کلمه “بولدوزر” گاهی اوقات به طور دقیق برای سایر وسایل نقلیه ساختمانی مشابه مانند لودر جلو بزرگ استفاده می شود.

 

تیغه بولدوزر قطعات بولدوزر قطعات بولدوزر کاترپیلار

بولدوزر کوماتسو با فشار مجهز به کبوتر شیب نیمه U تا ۷m3
تیغه بولدوزر یک صفحه فلزی سنگین در قسمت جلوی تراکتور است که برای فشار اشیاء استفاده می شود و شن و ماسه ، خاک ، آوار و گاهی برف را به کار می برد. تیغه های Dozer معمولاً در سه نوع عرضه می شوند:

تیغه مستقیم (“تیغه S”) کوتاه است و دارای منحنی جانبی و بال های جانبی نیست و می توان برای درجه بندی دقیق از آن استفاده کرد.
تیغه جهانی (“تیغه U”) که بلند و بسیار خمیده است و دارای بالهای جانبی بزرگی برای حمل قطعات بولدوزر کاترپیلار  مواد بیشتر است.
تیغه ترکیبی “S-U” (نیمه U) که ​​کوتاهتر قطعات بولدوزر کاترپیلار است ، دارای انحنای کمتری و بالهای جانبی کوچکتر است. این تیغه به طور معمول برای فشار دادن شمع سنگ های بزرگ ، مانند در یک معدن استفاده می شود.
تیغه ها را می توان مستقیماً در قاب ، یا با زاویه ای نصب کرد ، گاهی اوقات با استفاده از “سیلندرهای شیب” اضافی برای تغییر زاویه هنگام حرکت ، استفاده می کنید. لبه پایینی تیغه را می توان تیز کرد ، به عنوان مثال برای قطع نخاله های درخت.

بعضی اوقات از بولدوزر برای فشار آوردن قطعه ای دیگر از تجهیزات متحرک زمین که به “اسکرابر” معروف است استفاده می شود. Fresno Scraper که در سال ۱۸۸۳ توسط جیمز پورتیز اختراع شد ، نخستین طرحی بود که این کار را از نظر اقتصادی انجام داد و خاک را از برش جدا کرد و آن را در جای دیگری در زمین کم عمق سپرد (پر). بسیاری از تیغه های مضراب دارای یک بخش مرکزی تقویت شده با این هدف در ذهن هستند و “تیغه های گاو نر” نامیده می شوند.

در مصارف نظامی ، تیغه های دوز روی وسایل نقلیه مهندسی جنگ ثابت هستند و می توانند به صورت اختیاری در سایر وسایل نقلیه مانند تراکتورهای توپخانه ای مانند تراکتور Type 73 یا M8 نصب شوند. تیغه های دوزر همچنین می توانند بر روی مخازن اصلی نبرد نصب شوند ، جایی که می توان از آن برای پاک کردن موانع ضد تانک ، مین ها و حفر پناهگاه های بداهه استفاده کرد. برنامه های مبارزاتی برای تیغه های مضراب شامل پاکسازی موانع میدان نبرد و آماده سازی موقعیت های آتش است.

 

چاک دهنده چند شاخه ای قطعات بولدوزر کاترپیلار 

چاک دهنده وسیله بلند مانند پنجه در پشت بولدوزر است. ریپرها می توانند به صورت تک (تک شاخه / غول پیکر غول پیکر) یا در گروههای دو یا چند نفری (برآمدگی چند شاخه) بیایند. معمولاً برای پاره شدن سنگین یک ساقه منفرد ترجیح داده می شود. شاخه چاک دهنده با نوک آلیاژ فولادی تنگستن قابل تعویض تعبیه شده است که به آن یک “بوت” گفته می شود. پاره کردن صخره سنگ سطح زمین یا روسازی را به داخل آوارهای کوچک که به راحتی قابل حمل و حمل می باشند ، می خرد و سپس می توان آنرا حذف کرد تا درجه بندی صورت گیرد. با پاره شدن كشاورزی ، كشاورزی زمین های سنگی یا بسیار سخت (مانند پودزول هاردپان) را كه در غیر این صورت غیرقابل تحمل است ، تجزیه می كند تا بتواند آن را پرورش دهد. به عنوان مثال ، بسیاری از بهترین زمین های کشور شراب کالیفرنیا از جریان گدازه های قدیمی تشکیل شده است. پرورش دهنده گدازه ها را با بولدوزرهای سنگین خرد می کند ، بنابراین می توان محصول سطح زیر زمینی یا درختان کاشت کرد. بعضی از بولدوزرها به ضمیمه عقب کمتری متداول که به آن اصطکاک گفته می شود مجهز است ، که یک سنبله منفرد است که به صورت افقی بیرون زده و می توان آن را پرورش داد تا از آن خارج شود (بیشتر). از برآمدگی برای تقسیم یک درخت استفاده می شود. یک بولدوزر با stumpbuster برای کارهای محوطه سازی استفاده می شود و اغلب مجهز به تیغه قایق موتوری است.

 

اصلاحات قطعات بولدوزر کاترپیلار

بولدوزرها به مرور زمان اصلاح شده و به ماشینهای جدید تبدیل شده اند که می توانند به شکلی کار کنند که بولدوزر اصلی نتواند کار کند.

یک مثال این است که تراکتورهای لودر با جدا کردن تیغه و تعویض یک سطل بزرگ و بازوهای هیدرولیکی ایجاد می شوند که می توانند سطل را بالا و پایین آورند ، بنابراین باعث می شود تا بتواند از زیر زمین بلند شود و بارگیری آن را در کامیون ها قرار دهد ، اینها معمولاً به عنوان Drott شناخته می شوند. ، trackscavator یا Loader tracker.

سایر اصلاحات در بولدوزر اصلی شامل کوچکتر کردن عملکرد آن در مناطق قطعات بولدوزر کاترپیلار کار کوچک که حرکت محدود است ، مانند معدنکاری ، کوچکتر است.

برخی از انواع بولدوزر سبک وزن معمولاً در از بین بردن برف و به عنوان ابزاری برای آماده سازی مناطق ورزشی زمستانی برای ورزش های اسکی و اسنوبورد استفاده می شود.

یک بولدوزر نوری بسیار کوچک گاهی اوقات “گوساله” خوانده می شود.

در زاویه دار ، تیغه را می توان در یک طرف به جلو هل داد تا فشار دادن مواد به سمت آن آسان تر شود.

با این وجود ، بولدوزرهای اصلی خاکی هنوز غیرقابل جبران هستند زیرا وظایف آنها در جنگل زدایی ، خاکی ، تسطیح زمین و کنده کاری جاده ها متمرکز شده است. بولدوزرهای سنگین عمدتاً برای تراز کردن زمین برای آماده سازی آن برای ساخت و ساز استفاده می شوند. این ساخت و ساز عمدتا توسط بولدوزرهای کوچک و تراکتورهای لودر انجام می شود.

 

بولدوزرهای قطعات بولدوزر

بولدوزرهای به کار رفته برای نقشهای مهندسی رزم غالباً برای محافظت از راننده در برابر اسلحه و آوار ، زره پوش مجهز شده و بولدوزرها را قادر می سازند در مناطق جنگی فعالیت کنند. بیشترین کاربرد مستند ، نظامی سازی دفاعی اسرائیل (IDF) Caterpillar D9 برای جابجایی زمین ، پاکسازی موانع زمینی ، باز کردن مسیرها ، منفجر کردن هزینه های انفجاری است. استفاده گسترده از بولدوزرهای زرهی در انتفاضه دوم باعث جنجال و انتقاد سازمان های حقوق بشری شد در حالی که کارشناسان نظامی آن را عامل اصلی در کاهش تلفات قطعات بولدوزر می دانند.

برخی آموزه های مهندس نیرو بین یک دوز زرهی کم تحرک (قطعات بولدوزر) و یک دزر زره پوش با تحرک بالا (قطعات بولدوزر) تمایز قائل می شوند. اولی برای انتقال آن به محل اشتغال خود به یک تختخواب بستگی دارد ، در حالی که دومی دارای موتور و سیستم محرک قوی تری است که به منظور تحرک در جاده با دامنه و سرعت متوسط ​​طراحی شده است. اما HMAD ها معمولاً فاقد ویژگی های تحرک کاملاً متقاطع یک مخزن مجهز به تیغه مضراب یا حامل زره پوش هستند.

برخی از بولدوزرها توسط اپراتورهای غیرنظامی غیردولتی به زره پوش مجهز شده اند تا از مزاحمت افراد متجاوز یا پلیس در کارهایی که توسط بولدوزر انجام می شود ، جلوگیری کنند ، مانند موارد اعتصاب یا تخریب ساختمانهای محکوم. این کار همچنین توسط غیرنظامیان با اختلاف با مقامات انجام شده است ، مانند ماروین Heeyeyer ، که بولدوزر کوماتسو D355A خود را با زره کامپوزیت خانگی سازگار کرد تا در آن زمان ساختمانهای دولتی را تخریب کند.

 

کنترل کننده های کنترل از راه دور قطعات بولدوزر کاترپیلار

در سال های اخیر ، در فناوری ساخت و ساز نوآوری های زیادی به وجود آمد که بولدوزرهای کنترل از راه دور را به واقعیت تبدیل کردند. اکنون ، ماشین آلات سنگین را می توان تا ۱۰۰۰ فوت دورتر کنترل کرد. این امر به ایمنی کارگران در محل کار کمک می کند و آنها را در فاصله ای مطمئن از مشاغل بالقوه خطرناک قرار می دهد.

پیشرفت و توانایی کنترل ماشین آلات سنگین از دور ، کارگران را در کنترل کافی بر کارگران برق قطعات بولدوزر کاترپیلار قادر می سازد تا کار را انجام دهند. حتی اگر این ماشین ها هنوز در مراحل اولیه خود هستند ، بسیاری از شرکت های ساختمانی با موفقیت از آنها استفاده می کنند.

بولدوزر لیبهر با یک چاک دهنده چند ساقه.
بولدوزر برای مدیریت پسماندهای جامد.
اولین بولدوزرها از تراکتورهای مزرعه هولت که برای شخم زدن مزارع استفاده می شدند ، اقتباس شده اند. تطبیق پذیری تراکتورهای موجود در زمین نرم برای ورود به سیستم و ساخت جاده باعث توسعه مخزن زرهی در جنگ جهانی اول شد.

در سال ۱۹۲۳ ، کشاورز جیمز کامینگز و تهیه کننده J. J. Earl McLeod اولین طرح ها را برای بولدوزر انجام دادند. ماکت در پارک شهر Morrowville ، کانزاس در معرض نمایش است که این دو نفر اولین بولدوزر را ساخته اند. [۳] در ۱۸ دسامبر سال ۱۹۲۳ ، کاممینگز و مک لود ثبت اختراع ایالات متحده # قطعات بولدوزر را که بعداً در ۶ ژانویه سال ۱۹۲۵ برای “ضمیمه برای تراکتورها” صادر شد ، ارائه دادند.

در دهه ۱۹۲۰ ، وسایل نقلیه پیگیری شده رایج شد ، به ویژه Caterpillar 60. وسایل نقلیه لاستیکی خسته در دهه ۴۰ استفاده شدند. برای قطعات بولدوزر کاترپیلار حفر کانال ، بالا بردن سدهای خاکی و انجام کارهای دیگر زمینی ، این تراکتورها به یک صفحه فلزی ضخیم بزرگ در جلو مجهز شده بودند. (پره بعداً شکل خمیده خود را گرفت). در بعضی از مدل های اولیه راننده روی صندوق باز و بدون کابین نشست. سه تیغه بولدوزر سه نوع اصلی وجود دارد: تیغه U برای فشار دادن و حمل کثیفی نسبتا طولانی ، تیغه مستقیم برای “خراب کردن” و پخش شمع های خاکی ، و یک قلم مو برای از بین بردن برس و ریشه. این پیوست ها (ساخته شده یا ساخته شده توسط سازندگان تجهیزات کوچک پیوست های تراکتور و کامیون های چرخ دار و خزنده) تا سال ۱۹۲۹ ظاهر شد.

به نظر می رسد قطعات بولدوزر گسترده گاو شکن قبل از اواسط دهه ۱۹۳۰ ظاهر نمی شود. افزودن نیروی کم مصرف در سیلندرهای هیدرولیک به جای فقط وزن تیغه ، آنها را به ماشین حفاری ارجح برای پیمانکاران بزرگ و کوچک به طور یکسان تا دهه ۱۹۴۰ تبدیل کرده است ، که در این زمان اصطلاح “بولدوزر” به کل دستگاه ارجاع می داد و نه. فقط پیوست.

با گذشت سالها ، بولدوزرها در پاسخ به تقاضای تجهیزات مناسب برای کارهای خاکی بزرگتر بزرگتر و قدرتمندتر شدند. شرکتهایی مانند Caterpillar ، Komatsu، Case، Euclid، [۵] Allis Chalmers، Liebherr، LiuGong، Terex، Fiat-Allis، John Deere، BEML، XGMA و International Harvester ماشین های خلبانی از نوع ردیابی بزرگ تولید کردند. R.G. LeTourneau و Caterpillar بولدوزرهای بزرگ خسته از لاستیک تولید کردند.

بولدوزرها با گذشت زمان ، پیچیدگی بیشتری پیدا کردند. بهینه سازی ها شامل رانندگان محرک مشابه آن (در اتومبیل ها) یک گیربکس اتوماتیک به جای گیربکس دستی مانند اوایلید اچلید C-6 و TC-12 یا Model C Tournadozer ، حرکت تیغه به جای وینچ کابل مدل های اولیه است که کنترل می شود / ترمز و کنترل درجه اتوماتیک. سیلندرهای هیدرولیک استفاده از نیروی پایین ، دستکاری دقیق تر تیغه و کنترل های خودکار را فعال می کنند.

در زمستان بسیار برفی سال ۱۹۴۶-۴۷ در انگلستان ، حداقل در یک مورد یک روستای بریده شده از راه دور که از مواد غذایی خارج شده بود توسط یک بولدوزر که یک سورتمه بزرگ را حمل می کرد ، تهیه شده بود که مواد لازم را تهیه می کرد.

نوآوری جدید تر مناسب برای بولدوزرها با فناوری GPS است ، مانند تولید شده توسط Topcon Positioning Systems، Inc. ، Trimble Inc یا Leica Geosystems برای کنترل درجه دقیق و (بالقوه) ساخت و ساز “بی حرف”. گزارش Kellogg [6] در پاسخ به بسیاری از ادعاهای متداول و اغلب متفاوت درباره این سیستم ها ، در سال ۲۰۱۰ ، مقایسه مفصلی از تمام سیستم های تولید کنندگان را منتشر کرد ، و ارزیابی بیش از ۲۰۰ ویژگی را برای افراد تنها انجام داد.

بهترین سازنده بولدوزرهای شناخته شده Caterpillar است. کوماتسو ، لیبرهر ، کیس و جان دیر رقیبان امروزی هستند. اگرچه این ماشین آلات به عنوان تراکتورهای مزرعه اصلاح شده شروع به کار کردند ، اما آنها به عنوان اصلی برای پروژه های بزرگ ساخت و سازهای عمرانی تبدیل شدند ، و واحدهای ساختمانی نظامی در سراسر جهان راه خود را به کار گرفتند. بهترین مدل شناخته شده ، Caterpillar D9 نیز برای پاکسازی مین ها و تخریب ساختارهای دشمن نیز مورد استفاده قرار گرفت.

 

قطعات موتوری قطعات بولدوزر کاترپیلار

این متن به منابع بیشتری برای معتبر بودن نیاز دارد. لطفاً با افزودن استناد به منابع معتبر ، این مقاله را بهبود بخشید. اطلاعات بدون مرجع ممکن است مشکل ایجاد کرده و پاک شوند.
منابع را بیابید: “قطعات مؤثر موتورهای احتراق داخلی” – اخبار · روزنامه ها · كتاب · محقق · JSTOR (ژوئیه ۲۰۱۰) (یاد بگیرید که چگونه و چه زمانی این پیام الگوی را حذف کنید)
موتورهای احتراق داخلی انواع مختلفی دارند ، اما شباهت خاصی با خانواده دارند و بنابراین بسیاری از انواع متداول را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

برای یک موتور چهار زمانه ، قسمتهای اصلی موتور شامل میل لنگ (بنفش) ، میله اتصال (نارنجی) ، یک یا چند میل بادامک (قرمز و آبی) و شیرآلات است. برای یک موتور دو زمانه ، به جای سیستم سوپاپ ، ممکن است یک خروجی اگزوز و ورودی سوخت وجود داشته باشد. در هر دو نوع موتور یک یا چند سیلندر (خاکستری و سبز) وجود دارد و برای هر سیلندر یک جرقه جرقه (خاکستری تیره تر ، فقط بنزین ها) ، پیستون (زرد) و میل لنگ (بنفش) وجود دارد. جابجایی تک استوانه توسط پیستون در یک حرکت صعودی یا رو به پایین به عنوان سکته مغزی شناخته می شود. سیر نزولی که مستقیماً پس از عبور مخلوط سوخت هوا از کارابتور یا انژکتور سوخت به سیلندر (در جایی که مشتعل شود) رخ می دهد نیز به عنوان سکته مغزی شناخته می شود..

موتورهای دارای راندمان بالاتر ، انرژی بیشتری به عنوان حرکت مکانیکی و کمتر از گرمای تلف دارند. بعضی از گرمای زباله ضروری است: گرما را از طریق موتور هدایت می کند ، به همان اندازه که یک چرخ آب فقط در صورتی کار کند که سرعت خروجی (انرژی) در فاضلاب وجود داشته باشد تا آن را دور کند و فضای بیشتری برای آب فراهم کند. بنابراین ، تمام موتورهای گرما برای کار به خنک کننده نیاز دارند.

خنک کننده نیز لازم است زیرا درجه حرارت بالا به مواد و روان کننده های موتور آسیب می رساند و در آب و هوای گرم از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. موتورهای احتراق داخلی سوخت را داغ تر از دمای ذوب مواد موتور می سوزانند و به اندازه کافی داغ می شوند تا روغن ها را آتش بزنند. خنک کننده موتور انرژی را به اندازه کافی سریع می کند تا درجه حرارت پایین نگه داشته شود تا موتور بتواند زنده بماند.

برخی از موتورهای با راندمان بالا بدون خنک کننده صریح و تنها با از دست دادن گرمای اتفاقی کار می کنند ، طرحی به نام آدیاباتیک. این قبیل موتورها می توانند به راندمان بالا ، اما با تولید نیرو ، چرخه وظیفه ، وزن موتور ، دوام و تولید گازهای گلخانه ای به خطر بیایند.

در سیستم خنک کننده مطالبات زیادی وجود دارد. قطعات بولدوزر کاترپیلار یک نیاز اصلی سرویس دهی کافی به کل موتور است ، زیرا اگر فقط یک قسمت بیش از حد گرم شود ، کل موتور از کار می افتد. بنابراین ، بسیار مهم است که سیستم خنک کننده تمام قسمت ها را در دمای مناسب پایین نگه دارد. موتورهای دارای مایع خنک شده می توانند اندازه معابر خود را از طریق بلوک موتور تغییر دهند تا جریان مایع خنک کننده متناسب با نیاز هر ناحیه تنظیم شود. مکان هایی با دمای اوج بالا (جزایر باریک اطراف محفظه احتراق) یا جریان گرمای زیاد (در اطراف بنادر قطعات بولدوزر کاترپیلار اگزوز) ممکن است نیاز به خنک کننده سخاوتمندانه داشته باشد. این امر باعث کاهش وقوع نقاط داغ می شود که با خنک کننده هوا می توان از آن جلوگیری کرد. موتورهای دارای خنک کننده هوا نیز ممکن است با استفاده از باله های خنک کننده نزدیک تر در آن منطقه ، ظرفیت خنک کننده آنها متفاوت باشد ، اما این می تواند تولید آنها را دشوار و گران کند.

فقط قطعات ثابت موتور مانند بلوک و سر توسط سیستم خنک کننده اصلی به طور مستقیم خنک می شوند. قطعات متحرک مانند پیستون ها ، و تا حدی میل لنگ و میله ها ، باید به روغن روانکاری به عنوان خنک کننده ، یا به مقدار بسیار محدودی از هدایت به داخل بلوک تکیه کرده و از این طریق مایع اصلی را خنک کنند. موتورهای با کارایی بالا اغلب روغن اضافی دارند ، فراتر از مقدار لازم برای روغن کاری ، فقط برای خنک کننده اضافی به طرف پایین پیستون پاشیده می شوند. موتورسیکلتهای خنک کننده هوا علاوه بر خنک کننده هوا بشکه های سیلندر ، به شدت به خنک کننده روغن تکیه می کنند.

موتورهای دارای مایع معمولاً دارای پمپ گردش خون هستند. موتورهای اول به تنهایی به خنک کننده ترمو سیفون متکی بودند ، جایی که مایع خنک کننده گرم بالای بلوک موتور را ترک کرده و به رادیاتور منتقل می کند ، جایی که قبل از بازگشت به قسمت پایین موتور خنک می شود. گردش توسط نیروی همرفت به تنهایی انجام شد.

سایر خواسته ها شامل هزینه ، وزن ، قابلیت اطمینان و دوام خود سیستم خنک کننده است.

انتقال حرارت رسانا متناسب با اختلاف دما بین مواد است. اگر فلز موتور در ۲۵۰ درجه سانتیگراد و هوا در ۲۰ درجه سانتیگراد باشد ، برای خنک کننده اختلاف دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد وجود دارد. موتور خنک کننده هوا از همه این تفاوت ها استفاده می کند. در مقابل ، ممکن است موتور خنک کننده با مایعات گرما را از موتور به مایع بریزد و مایعات را تا ۱۳۵ درجه سانتیگراد گرم کند (دمای استاندارد جوش ۱۰۰ درجه سانتیگراد می تواند

سرانجام ، سایر نگرانی ها ممکن است بر طراحی سیستم خنک کننده حاکم باشند. به عنوان قطعات بولدوزر کاترپیلار مثال ، هوا یک خنک کننده نسبتاً ضعیف است ، اما سیستم های خنک کننده هوا ساده هستند و معمولاً نرخ خرابی به عنوان مربع تعداد نقاط شکست افزایش می یابد. همچنین ، با نشت خنک کننده های خنک کننده هوا ، ظرفیت خنک کننده فقط کمی کاهش می یابد. در جایی که قابلیت اطمینان از اهمیت بالایی برخوردار باشد ، مانند هواپیما ، ممکن است یک تجارت خوب باشد که از راندمان ، طول عمر (فاصله بین بازسازی موتور) و سکوت برای دستیابی به اطمینان کمی بالاتر دست بردارد. عواقب یک موتور هواپیما شکسته بسیار شدید است ، حتی یک افزایش جزئی در قابلیت اطمینان ، ارزش رسیدن به سایر خواص خوب برای دستیابی به آن را دارد.

موتورهای خنک قطعات بولدوزر کاترپیلار کننده با هوا و مایع هر دو معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. هر اصل دارای مزایا و معایبی است ، و برنامه های خاص ممکن است یکی از دیگری را طرفداری کند. به عنوان مثال ، اکثر اتومبیل ها و کامیون ها از موتورهای با مایع خنک استفاده می کنند ، در حالی که بسیاری از موتورهای هواپیما کوچک و کم هزینه دارای خنک کننده هوا هستند.

انجام کلیات مربوط به موتورهای دارای خنک کننده با هوا و مایع دشوار است. موتورهای دیزلی خنک کننده هوا برای قابلیت اطمینان حتی در گرمای شدید انتخاب می شوند ، زیرا خنک کننده هوا در مقابله با افراط های دما در اعماق زمستان و ارتفاع تابستان نسبت به سیستم های خنک کننده آب ساده تر و مؤثر تر خواهد بود و غالباً از آنها استفاده می شود. در شرایطی که موتور در هر زمان ماه ها بدون مراقبت باشد.

به طور مشابه ، معمولاً مطلوب است که تعداد مراحل انتقال گرما را به حداقل برسانیم تا اختلاف دما در هر مرحله به حداکثر برسد. با این حال ، موتورهای چرخه دو زمانه دیترویت دیزل معمولاً از روغن خنک شده توسط آب استفاده می کنند ، و آب به نوبه خود توسط هوا خنک می شود.

خنک کننده مورد استفاده در بسیاری از موتورهای با مایع خنک شده باید بطور دوره ای تجدید شود و در دمای معمولی یخ می زند و در نتیجه انبساط باعث آسیب دائمی موتور می شود. موتورهای خنک کننده هوا نیازی به سرویس مایع خنک کننده ندارند و از انجماد ، دو مزیت متضرر ندارند و از مزایای متداول موتورهای خنک کننده هوا نیستند. با این حال ، مایع خنک کننده بر اساس پروپیلن گلیکول مایع تا ۵۵ درجه سانتی گراد ، سردتر از بسیاری از موتورها است. در هنگام تبلور ، اندکی کوچک می شود ، بنابراین از آسیب جلوگیری می شود. و بیش از ۱۰،۰۰۰ ساعت عمر دارد ، در واقع عمر بسیاری از موتورها.

 

خنک کننده هوا قطعات بولدوزر کاترپیلار

یک سیلندر از یک موتور هواپیمایی هوای خنک ، یک قاره C85. ردیف های باله را در هر بشکه استوانه ای فولادی و سرسیلندر آلومینیوم مشاهده کنید. باله ها مساحت اضافی را برای عبور هوا از سیلندر و جذب گرما فراهم می کنند.
ماشین ها و کامیون هایی که از خنک کننده مستقیم هوا (بدون مایع واسطه ای) استفاده می کنند ، از همان ابتدا برای مدت طولانی ساخته شدند و با یک تغییر فنی کوچک و عموماً ناشناخته پایان یافتند. قبل از جنگ جهانی دوم ، اتومبیل ها و کامیون های با آب خاموش به طور مرتب هنگام بالا رفتن از جاده های کوهستانی بیش از حد گرم می شدند و باعث ایجاد آبشارهای خنک کننده آب می شوند. این یک امر عادی تلقی می شد و در آن زمان ، بیشتر جاده های کوهستانی دارای فروشگاه های تعمیر اتومبیل بودند تا بتوانند موتورهای خود را بیش از حد گرم کنند.

ACS (Auto Club Suisse) آثار تاریخی آن دوران را در گذرگاه سوستن که دو ایستگاه پر کردن رادیاتور در آن باقی مانده است ، حفظ می کند. این دستورالعملها روی پلاک چدن است و یک آبکش کف کروی می تواند در کنار یک نطفه آب آویزان باشد. در قسمت پایین کروی قرار بود که آن را از زمین نگذارد و بنابراین ، بی فایده ، به رغم آن که به سرقت رفته است ، در اطراف خانه بی فایده باشد ، همانطور که از تصویر نشان می دهد.

برای سالهای متمادی ، خنک کننده هوا برای برنامه های نظامی مورد حمایت قرار می گرفت زیرا سیستم های خنک کننده مایع در برابر آسیب های بوته آسیب پذیرتر هستند.

 قطعات بولدوزر کاترپیلار دلیل موتورهای بزرگ اتومبیل V8 با خنک کننده هوا مشهور است. مهندس تاترا ، جولیوس مكرسل ، كتابی را درباره آن منتشر كرد. موتورهای دارای خنک کننده هوا بهتر با دمای هوا بسیار سرد و گرم محیطی سازگار هستند: شما می توانید موتورهای دارای خنک کننده هوا را در شرایط انجماد که موتورهای دارای آب را به تصرف خود درآورده و در حال کار هستند ، مشاهده کنید و هنگامی که موتورهای خنک شده شروع به کار می کنند ، کار خود را ادامه می دهند. موتورهای خنک کننده هوا به دلیل دمای بالاتر کار ، از نظر ترمودینامیکی می توانند از مزایای آن باشند. بدترین مشکلی که در موتورهای هواپیما با هوا خنک شده است به اصطلاح “خنک کننده شوک” بود ، هنگامی که هواپیما پس از صعود یا پرواز در سطح پرواز با دریچه باز با یک موتور شیرجه وارد شد ، با موتور بدون بار در حالی که هواپیما.

تغییر خنک کننده هوا به خنک کننده مایع در آغاز جنگ جهانی دوم زمانی اتفاق افتاد که ارتش آمریکا به وسایل نقلیه قابل اعتماد احتیاج داشت. موضوع موتورهای جوش مورد توجه قرار گرفت ، تحقیق و راه حل یافت شد. رادیاتورهای قبلی و بلوک های موتور به درستی طراحی شده و از دوام تست ها استفاده می کردند ، اما از پمپ های آب با مهر و موم “طناب” روانکاری شده گرافیتی (غده) در شافت پمپ استفاده می کردند. مهر و موم از موتورهای بخار ، که در آن از دست دادن آب پذیرفته شده ، به ارث برده شد ، زیرا موتورهای بخار در حال حاضر حجم زیادی از آب را صرف می کنند. از آنجا که مهر و موم پمپ عمدتا هنگام پمپ در حال گردش بود و موتور داغ بود ، هدر رفت آب بطور ناچیز تبخیر شد و در بهترین حالت اثری از زنگ زدگی کوچک باقی مانده است که موتور متوقف و خنک می شود ، در نتیجه از بین رفتن قابل توجه آب آشکار نمی شود. رادیاتورهای اتومبیل (یا مبدلهای حرارتی) دارای خروجی هستند که آب خنک شده را به موتور تغذیه می کند و موتور دارای خروجی است که آب گرم شده را در بالای رادیاتور تغذیه می کند. گردش آب به وسیله یك پمپ دوار كه تنها تأثیر اندكی دارد ، كمك می كند ، و باید بر روی چنین طیف وسیعی از سرعت كار كرد كه پروانه آن فقط به عنوان پمپ دارای حداقل تأثیر باشد. در حین کار ، مهر و موم پمپ نشتی ، آب خنک کننده را تا حدی تخلیه می کند که پمپ دیگر نتواند آب را به بالای رادیاتور بازگرداند ، بنابراین گردش آب متوقف شده و آب در موتور جوش می آید. با این حال ، از آنجا که از بین رفتن آب منجر به گرمای بیش از حد و از بین رفتن بیشتر آب از جوش ، ریزش آب اصلی پنهان شد.

پس از جداسازی مشکل پمپ ، ماشین ها و کامیون هایی که برای تلاش جنگ ساخته شده اند (در آن زمان هیچ ماشین غیرنظامی ساخته نشده بود) مجهز به پمپ های آب مهر و موم کربن بودند که نشتی نداشتند و باعث ایجاد جوزوکرهای دیگر نشدند. در همین حال ، خنک کننده هوا در حافظه موتورهای جوش پیشرفته پیشرفت کرد … حتی اگر جوشاندن دیگر مشکل دیگری نبود. موتورهای خنک کننده هوا در سراسر اروپا محبوب شدند. پس از جنگ ، فولکس واگن در آمریکا تبلیغ کرد که جوش نمی خورد ، حتی اگر ماشینهای جدید با آب خنک شده دیگر جوش نخورند ، اما این خودروها خوب فروخته شدند. اما با افزایش آگاهی از کیفیت هوا در دهه ۱۹۶۰ ، و قوانین حاکم بر تولید گازهای گلخانه ای اگزوز تصویب شد ، گاز بدون لامپ جایگزین گاز سرب شده و مخلوط های سوخت کم چربی به این قانون تبدیل شد. سوبارو هنگام معرفی در سال ۱۹۶۶ برای موتور سری EA (مسطح) موتور خنک کننده مایع را انتخاب کرد.

 

مخزن سوخت قطعات بولدوزر کاترپیلار

قطعات بولدوزر کاترپیلار مخزن سوخت (یا مخزن بنزین) یک محفظه ایمن برای مایعات قابل اشتعال است. گرچه ممکن است مخزن ذخیره سوخت به اصطلاح خوانده شود ، این اصطلاح به طور معمول برای بخشی از سیستم موتور که در آن سوخت ذخیره می شود و سوق می شود (پمپ سوخت) یا رها شده (گاز تحت فشار) درون موتور اعمال می شود. مخازن سوخت از نظر اندازه و پیچیدگی از مخزن پلاستیکی کوچک یک فندک بوتان گرفته تا مخزن بیرونی شاتل فضایی کروژنیک چند وجهی.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *