نحوه استفاده از فرمان اسکید: راهنمای گام به گام

فرمان لغزشی ابزار فوق‌العاده همه‌کاره‌ای است که احتمالاً در اکثر سایت‌های کار پیدا خواهید کرد، اما یادگیری نحوه کار با آن می‌تواند ترسناک باشد اگر قبلاً آن را انجام نداده باشید. کوچک اما قدرتمند، این نوع تجهیزات می تواند به اندازه یک وسیله نقلیه کوچک وزن داشته باشد، و اندازه جمع و جور آن را به گزینه ای محبوب برای پروژه های مختلف تبدیل می کند – چه نیاز به حمل مواد یا آوار، کندن مصالح محوطه سازی یا سطح و درجه بندی قطعه زمین

فرمان های اسکید اسب های کار چند منظوره هستند که هم برای سایت های شغلی تجاری و هم برای پروژه های خانگی DIY مناسب هستند. در حالی که کار با آنها نسبتاً آسان است، کمی تمرین می خواهد. اگر به دنبال یادگیری نحوه کار با فرمان اسکید هستید، برای شروع این دستورالعمل های گام به گام را دنبال کنید.

 

۱٫ کنترل های اصلی Skid Steer را یاد بگیرید.

بسته به اینکه از کدام فرمان لغزشی استفاده می کنید، کنترل های اصلی متفاوت خواهند بود. در زیر مروری بر کنترل های فرمان اسکید جان دیر است.

 

اسکید-فرمان-قطعات

کنترل های استارت

فرمان‌های لغزنده مختلف دارای کنترل‌های استارت متفاوتی هستند – معمولاً یا یک اشتعال که با یک کلید (مشابه ماشین) یا یک دکمه استارت بدون کلید کار می‌کند. آنها را در گوشه سمت راست بالای کابین پیدا خواهید کرد.

سیستم قفل خودکار

فرمان های اسکید دارای یک سیستم قفل پارکینگ یا لوازم جانبی هستند که پس از روشن کردن موتور به طور خودکار روشن می شود. دکمه ها یا کلیدهایی با نمادهای قفل در نزدیکی پانل ابزار اصلی وجود دارد که برای شروع کار دستگاه باید آنها را روشن کنید. کمربند ایمنی و قفل ایمنی بالای سر شما باید قبل از خاموش کردن ترمز دستی در جای خود قرار داشته باشند.

 

اهرم فرمان / جوی استیک

نقاط تماس اصلی برای کنترل فرمان اسکید معمولاً دو جوی استیک دستی هستند که در سمت چپ و راست قرار دارند و پدال های پا. کنترل‌های زیر بر اساس فرمان لغزشی John Deere با استفاده از الگوی کنترل ISO (بر خلاف کنترل دو اهرمی پایی که در اکثر فرمان‌های بابکت پیدا می‌کنید) ساخته شده‌اند.

لغزش-فرمان-جوی استیک-کنترل

  • جوی استیک چپ: کنترل های رانندگی (دست چپ)
  • فشار به جلو – فرمان لغزشی را به جلو می راند
  • عقب بکشید – فرمان لغزش را به سمت عقب قرار می دهد
  • به سمت چپ حرکت کنید – به چپ بپیچید
  • به سمت راست حرکت کنید – به راست بپیچید
  • جوی استیک راست: بوم و کنترل سطل (دست راست)

 

  • عقب بکش – بوم را بالا می برد
  • به سمت راست حرکت کنید – سطل را باز می کند
  • به سمت چپ حرکت کنید – سطل را می‌بندد
  • فشار به جلو – رونق را پایین می آورد

مانیتورینگ ویژگی ها و سنج

حداقل، فرمان لغزش شما باید دارای گیج ها و کنترل های زیر باشد:

 

Fuel Gauge: میزان سوخت موجود در باک سوخت را نشان می دهد

گیج دمای خنک کننده موتور: دمای مایع خنک کننده موتور را نشان می دهد

سوئیچ بازگردانی هیدرولیک کمکی: به هیدرولیک کمکی اجازه می دهد تا پس از خروج از دستگاه کار کند و جریان هیدرولیکی را که اتصالات فرمان لغزش را به حرکت در می آورد را قطع می کند.

سوئیچ جریان بالا: برای برق رسانی به پیوست هایی که برای کارکردن به دبی بالا نیاز دارند استفاده می شود

نشانگر خاموش بودن هیدرولیک: چراغ نشانگر قرمز زمانی که هیدرولیک غیرفعال است نمایش داده می شود

نشانگر دمای روغن هیدرولیک: چراغ نشانگر قرمز زمانی که دمای روغن هیدرولیک خیلی زیاد است نمایش داده می شود.

نشانگر Water-in-Fuel: هنگامی که آب در سیستم سوخت شناسایی شود به اپراتور هشدار می دهد

نشانگر ترمز دستی: چراغ نشانگر قرمز هنگام درگیر شدن ترمز دستی نشان داده می شود

۲٫ Skid Steer را راه اندازی کنید

برای ورود به فرمان لغزنده، مطمئن شوید که سطل روی زمین پایین است وگرنه نمی توانید در را باز کنید. هنگام ورود باید فرمان اسکید خاموش باشد.

با هر دو دست روی میله های گیره با فرمان لغزنده روبرو شوید. از پله ها بالا بروید و در را ببندید.

هنگامی که داخل کابین هستید، تنظیماتی را روی صندلی انجام دهید تا مطمئن شوید که می‌توانید به همه کنترل‌ها دسترسی پیدا کنید.

کمربند ایمنی را ببندید و میله ایمنی بالای سر را پایین بکشید (مشابه مواردی که در شهربازی سواری می کنید) تا زمانی که در جای خود قفل شود تا خود را روی صندلی محکم کنید. تا زمانی که نوار ایمنی و کمربند ایمنی به طور ایمن بسته نشده باشند، نمی‌توانید فرمان لغزشی را روشن کنید.

بعد، کنترل های استارت خود را پیدا کنید.

در گوشه سمت راست بالای کابین، کلید را در موتور قرار دهید یا دکمه استارت را فشار دهید و نگه دارید تا موتور روشن شود.

۳٫ سیستم بازگردانی قفل کششی را جدا کنید

در حالی که کمربند ایمنی و قفل ایمنی بالای سر خود را محکم در جای خود قرار داده اید، ترمز دستی را خاموش کنید.

با فشار دادن دکمه ترمز دستی قرمز، سیستم قفل را جدا کنید.

چراغ نشانگر قرمز “P” باید خاموش شود.

۴٫ بالا بردن و کاهش رونق

قبل از رفتن به هر جایی، بالا و پایین بردن بوم را تمرین کنید. جوی استیک مناسب برای کنترل بوم و سطل استفاده می شود.

  • برای بالا بردن بوم از روی زمین: جوی استیک سمت راست را به عقب بکشید
  • برای پایین آوردن دوباره بوم: جوی استیک سمت راست را به جلو فشار دهید

۵٫ کنترل های تخلیه و اسکوپ

هنگامی که در بالا و پایین بردن بوم راحت شدید، استفاده از کنترل های تخلیه و اسکوپینگ را تمرین کنید.

  • برای بالا بردن بوم از روی زمین: جوی استیک سمت راست را به عقب بکشید
  • برای باز کردن سطل: جوی استیک سمت راست را به سمت راست حرکت دهید
  • برای بستن سطل: جوی استیک سمت راست را به سمت چپ حرکت دهید
  • برای پایین آوردن دوباره بوم: جوی استیک سمت راست را به جلو فشار دهید

۶٫ رانندگی با یک فرمان اسکید: جلو و عقب

در حالی که جوی استیک سمت راست برای کنترل بوم و سطل استفاده می شود، جوی استیک سمت چپ شما است

برای راندن فرمان اسکید استفاده می شود.

برای به جلو راندن فرمان اسکید: با دست چپ، جوی استیک چپ را به جلو فشار دهید
برای به حرکت درآوردن فرمان اسکید به عقب: جوی استیک چپ را به عقب بکشید
هنگام حرکت برعکس، همیشه بدانید که آینه های شما کجا هستند. اکثر فرمان های اسکید دارای یک آینه بزرگ بالای سر به همراه یک دوربین پشتیبان برای مدل های جدیدتر هستند.

۷٫ چرخش به چپ یا راست

برای گردش به چپ، جوی استیک چپ را به سمت چپ فشار دهید. برای گردش به راست، جوی استیک چپ را به سمت راست فشار دهید. اگر جوی استیک چپ را به جلو و راست فشار دهید، به سمت آن حرکت خواهید کرد.

برای گردش به چپ: جوی استیک چپ را به سمت چپ فشار دهید
برای گردش به راست: جوی استیک چپ را به سمت راست فشار دهید

۸٫ جمع کردن مواد شما

هنگامی که با تمام کنترل‌ها راحت شدید، آماده هستید که از فرمان لغزشی خود برای جمع‌آوری انبوهی از مواد استفاده کنید. هنگام نزدیک شدن به شمع، بوم شما باید کم و روی زمین باشد.

به سمت شمع مواد خود برانید: از جوی استیک سمت چپ برای هدایت لغزش به سمت شمع مواد استفاده کنید. درست قبل از اینکه به انبوه مواد برسید، دستگاه را متوقف کنید.
بوم و سطل خود را به سطح زمین بیندازید: جوی استیک سمت راست را به جلو فشار دهید تا سطل را تا لبه جلویی شمع پایین بیاورید. باید بتوانید ببینید که تیغه جلوی سطل صاف و روی زمین است.
به جلو برانید و مواد را بردارید: در حالی که فرمان لغزش مستقیماً در جلوی شمع قرار گرفته است، جوی استیک سمت راست را به سمت چپ حرکت دهید تا سطل بسته شود و مواد خود را جمع کنید. برای شمع های بزرگتر، به حرکت همزمان به جلو و حرکت چمچه زنی کمک می کند.
پشتیبان گیری از شمع: هنگامی که سطل شما پر شد، جوی استیک سمت چپ را به عقب بکشید تا از شمع پشتیبان بگیرید.
بوم را بالا ببرید: جوی استیک سمت راست را به عقب بکشید تا بوم و سطل پر را تا ارتفاع حمل ایمن بالا ببرید. شما باید بارها را نزدیک به زمین حمل کنید، اما به اندازه کافی بلند باشند تا موانع را پاک کنید. اگر بارها بیش از حد بالا حمل شوند، فرمان های لغزنده می توانند واژگون شوند.


۹٫ مواد خود را تخلیه کنید

 

هنگامی که سطل خود را با مواد پر کردید، وقت آن است که آن را تخلیه کنید. ایده خوبی است که با همان شمع، اسکوپ زدن و تخلیه را تمرین کنید تا احساسی نسبت به دستگاه داشته باشید.

رانندگی به سمت شمع زباله: از جوی استیک سمت چپ برای رانندگی به محل تخلیه خود استفاده کنید.
خود را در مقابل شمع زباله قرار دهید.
بوم را پایین بیاورید: هنگامی که آماده تخلیه هستید، جوی استیک سمت راست را به جلو فشار دهید تا بوم و سطل پر را به سمت زمین پایین بیاورید.
مواد خود را تخلیه کنید: جوی استیک سمت راست را به جلو و به راست حرکت دهید تا در حین باز کردن سطل، بوم را پایین بیاورید و مواد خود را بریزید.
سطل را دوباره به داخل بچرخانید: جوی استیک سمت راست را به سمت چپ حرکت دهید تا قبل از پشتیبان‌گیری، سطل را دوباره به داخل خم کنید.
از سایت تخلیه پشتیبان بگیرید و بوم را دوباره پایین بیاورید.

ملاحظات ایمنی

مانند هر نوع تجهیزات سنگین، فرمان های لغزنده می توانند خطرناک باشند – و حتی کشنده – اگر اقدامات ایمنی خاصی انجام نشوند. شایع ترین علل آسیب دیدگی و مرگ و میر ناشی از لغزش فرمان، تصادفات له شدن و واژگونی است و در بیشتر موارد می توان از بروز آنها پیشگیری کرد. این نکات را هنگام استفاده از فرمان لغزنده در نظر داشته باشید و همیشه به دفترچه راهنمای عملکرد دستگاه خود مراجعه کنید تا یک نمای کلی تری از شیوه های عملکرد ایمن داشته باشید.

محیط اطراف خود را بررسی کنید: هنگامی که وارد فرمان لغزنده شوید، دیدن پشت سرتان دشوار است. همیشه هنگام کار کردن، محیط اطراف خود را بررسی کنید و یک سیگنال واضح برای نزدیک شدن به فرمان لغزنده در صورت کار در محل کار ایجاد کنید.
سطل را بیش از حد بار نکنید: بارها می توانند در حین حمل جابجا شده و حرکت کنند و بارهایی که از حد مجاز وزن فراتر می روند می توانند باعث واژگونی فرمان لغزنده شوند. قبل از شروع کار، ظرفیت وزن فرمان لغزشی خود را بررسی کنید.
بارها را نزدیک زمین حمل کنید: حمل بارهای خیلی زیاد می تواند باعث واژگونی فرمان لغزنده شود. بارها را نزدیک به زمین حمل کنید، اما به اندازه کافی بلند باشند تا موانع را پاک کنید.
همیشه موتور را قبل از خروج خاموش کنید: اگر نیاز به خروج از کابین دارید، ضمیمه را پایین بیاورید و موتور را کاملا خاموش کنید.

  • همیشه کمربند ایمنی و نوار ایمنی بالای سر خود را هنگام کار محکم کنید
  • قبل از عملیات، قطعات مفقود یا آسیب دیده را بررسی کنید
  • هرگز زیر یک سطل فرمان بالا رفته کار نکنید
  • در حین کار هرگز از کابین خم نشوید
  • اجاره Skid Steer در مقابل استخدام یک نفر

هزینه کرایه فرمان اسکید معمولا از ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار در روز، ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در هفته و ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در ماه متغیر است. از طرف دیگر، استخدام یک اپراتور حرفه ای می تواند حدود ۶۵ تا ۹۵ دلار در ساعت هزینه داشته باشد. تصمیم‌گیری بین اجاره‌ی فرمان لغزنده یا استخدام یک فرد حرفه‌ای به نوع فرمان، شغلی که انجام می‌دهید و سطح مهارت شما در کار با دستگاه بستگی دارد.

اگر تازه وارد فرمان‌های لغزنده هستید و برای یک کار پیچیده – مانند دستیابی به یک درجه صاف و بدون فرورفتگی در حیاط خلوت شخصی – به یکی نیاز دارید، بهتر است یک حرفه‌ای استخدام کنید. کارهای پیچیده نیاز به ظرافت دارند که تنها پس از ساعت‌ها تمرین به دست می‌آیند و احتمالاً تکمیل کردن آن زمان بسیار بیشتری از شما می‌گیرد و در نهایت هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

کارهای کمتر پیچیده مانند حفاری و جابجایی خاک، حتی به عنوان یک مبتدی آسان تر است. اگر فقط نیاز دارید مقدار زیادی مواد را از نقطه A به نقطه B منتقل کنید، اجاره یک فرمان لغزنده ممکن است باعث افزایش بیشتر شود.

احساس، مفهوم. همچنین اگر بین استفاده از فرمان لغزنده زمان استراحت کافی داشته باشید، مانند حمل متناوب مواد در طول یک پروژه محوطه سازی هفتگی، این گزینه بهتر است.

از چرت زدن و درجه بندی گرفته تا حفاری و حمل و نقل مواد، فرمان های اسکید ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده ای از پروژه ها هستند. هنگامی که خود را با کنترل های اصلی آشنا کردید و مدتی را صرف تمرین اصولی کردید، آماده خواهید بود که با خیال راحت از فرمان اسکید برای پروژه بعدی خود استفاده کنید. به منتخب اجاره فرمان ما نگاهی بیندازید، یا راهنمای ما را در مورد مقایسه برندهای برتر فرمان و نحوه انتخاب مناسب برای خود بررسی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *