انواع دکل لیفتراک: نحوه انتخاب مناسب

لیفتراک ها ابزار مهمی در بسیاری از صنایع به ویژه در کارگاه های ساختمانی، انبارها و اسکله ها هستند. این به این دلیل است که این مکان‌ها و سایر مکان‌های کاری اغلب دارای بارهای سنگین هستند که برای بلند کردن و جابجایی آنها به یک لیفتراک قدرتمند نیاز دارند.

لیفتراک ها، اگرچه خیلی بزرگ نیستند، اما می توانند بارهایی را با وزن هزاران پوند در هوا بلند کنند. با این حال، انواع و سبک های مختلفی از لیفتراک در دسترس است، بنابراین چگونه یک کسب و کار می تواند لیفتراک مناسب را انتخاب کند؟

یکی از عناصر مهمی که باید هنگام انتخاب لیفتراک برای محل کار خود در نظر بگیرید، دکل لیفتراک است.

دکل لیفتراک چیست؟

به عبارت ساده، دکل لیفتراک که به عنوان قائم نیز شناخته می شود، بخشی از دستگاه است که کار را انجام می دهد. این ساختار مکانیکی در جلوی بالابر است که به آن اجازه می‌دهد تا بارها را تا ارتفاع‌های لازم بالا ببرد. دکل لیفتراک با جابجایی هیدرولیک بالا می‌رود و با استفاده از نیروی گرانش پایین می‌آید.

دکل چندین بخش دارد که با هم کار می کنند تا بلند شوند. ریل های تو در تو به دکل اجازه می دهد تا امتداد یافته و پایین بیاید. کالسکه به ریل های داخلی و زنجیر متصل شده است، که هم به کالسکه و هم به دکل در لنگرها متصل می شوند و به بالا و پایین آمدن آن کمک می کنند. چنگال ها، همراه با سایر ملحقات، بر کالسکه سوار می شوند و برای جابجایی مواد استفاده می شوند.

ملاحظات هنگام انتخاب دکل لیفتراک

آسانسور رایگان

یکی از عواملی که در انتخاب دکل لیفتراک باید در نظر گرفته شود، بالابر آزاد است، به خصوص در مکانی با فاصله بالاسری کم. بالابر رایگان به این معناست که اپراتور لیفتراک تا چه حد می تواند شاخک ها را بدون تغییر ارتفاع دکل بلند کند. در حالی که آسانسور رایگان یک مزیت بزرگ است اگر در فضاهای محدود کار می کنید، مکانیسم بالابر اگر در مرکز دکل قرار گرفته باشد می تواند دید را محدود کند.

ابعاد دکل لیفتراک

ارتفاع کم شده

یکی دیگر از عواملی که بر انتخاب دکل لیفتراک تأثیر می گذارد، ارتفاع پایین تر است که به عنوان ارتفاع فرو ریخته نیز شناخته می شود. ارتفاع پایین‌تر، فاصله کف تا بالای دکل هنگام پایین آمدن دکل است.

اگر لیفتراک شما از فضاهای محدودی مانند درها عبور می کند، ارتفاع پایین تر به ویژه مهم است که در نظر بگیرید.

ارتفاع گسترده

در انتهای دیگر طیف، ارتفاع گسترده یک دکل قرار دارد. این فاصله از کف تا بالای دکل زمانی است که به طور کامل کشیده شود.

ارتفاع بالابر

ارتفاع بالابر با ارتفاع طولانی یکسان نیست زیرا ارتفاع بالابر (همچنین به عنوان حداکثر ارتفاع دوشاخه یا MFH شناخته می شود) از کف تا دوشاخه ها اندازه گیری می شود، نه بالای دکل یا پشتی بار. به طور معمول، ارتفاع بالابر توصیه شده شش اینچ بالاتر از بالاترین قفسه شما است تا لیفتراک فضایی برای مانور داشته باشد.

انواع متداول دکل های لیفتراک

 


انواع دکل لیفتراک

دکل تک مرحله ای (معروف به سیمپلکس).

دکل تک مرحله ای که به دکل سیمپلکس نیز معروف است، آسانسور آزاد ندارد و فقط یک کانال دارد. دکل باید برای بارهای پشته ای بیشتر گسترش یابد، به همین دلیل است که این امر در فضای باز دیده می شود، جایی که فاصله بالای سر نگران کننده نیست (به عنوان مثال، ارتفاع بلند کردن محدود نیست).

دکل دو مرحله ای (معروف به دوبلکس).

دکل دو مرحله ای، که به عنوان دکل دوبلکس نیز شناخته می شود، دارای آسانسور آزاد است و اغلب برای انباشته شدن و دوتایی برای کاربردهای داخلی با سربار محدود استفاده می شود.

لیفتراک های دکل دو مرحله ای دید خوبی دارند زیرا تعداد زیادی دکل وجود ندارد که مانع دید راننده شود. یک سیلندر هیدرولیک در مرکز دکل وجود دارد که بارها را به سمت بالا می راند. در حالی که دکل ساکن است، بارها می توانند (تا حدی) افزایش یابند.

دکل سه مرحله ای (معروف به تریپلکس).

رایج ترین و همه کاره ترین دکل لیفتراک دکل سه مرحله ای یا دکل تریپلکس است. مرحله بیرونی روی این دکل حرکت نمی کند. دارای دو ریل کشویی و یک ریل ثابت زاویه دار است. دکل سه مرحله ای آسانسور آزاد دارد و می تواند به ارتفاعات بیشتری برسد و برای کاربردهای انبار مناسب است.

دکل چهار مرحله ای (معروف به چهار مرحله).

دکل چهار مرحله ای یا چهار دکل بالاترین دسترسی را در بین همه دارد. این دکل دارای چهار مجموعه ریل و زنجیر متحرک است و پیچیدگی بسیار بیشتری نسبت به سایر دکل ها دارد. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که دکل چهار مرحله ای ممکن است دید محدودی داشته باشد و برای رانندگی به آموزش خاصی نیاز دارد.

نتیجه

لیفتراک ابزار مهمی برای جابجایی و حمل بارهای سنگین است. با این حال، بسیار مهم است که مطمئن شوید لیفتراک مناسب را با دکل مناسب انتخاب کرده اید و بدانید که چگونه از حوادث لیفتراک جلوگیری کنید.

برای انتخاب لیفتراک مورد نیاز خود، باید فضای عمودی تأسیسات خود (یا اگر در فضای باز هستید)، ارتفاع قفسه‌هایی که در آن بارها را در آن قرار می‌دهید یا خارج می‌کنید، و اندازه و شکل بارها را بدانید. رسیدگی شود.

تهیه لیفتراک مناسب با دکل مناسب می‌تواند به آسان‌تر کردن کار در محل کار کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *