۵ ماشین آلات ساخت و ساز جاده ضروری

به عنوان یک حوزه تخصصی ساخت و ساز، راه سازی به تجهیزات متفاوتی از کارهای عمومی تر نیاز دارد. اگر می خواهید قدرت خود را در ساخت و نگهداری جاده امتحان کنید، به ماشین آلات راهسازی مناسب برای این کار نیاز دارید. این ماشین آلات راهسازی نقش اساسی در این فرآیند دارند.

 

۱٫ موتور گریدر

گریدرهای موتور که به عنوان گریدر جاده نیز شناخته می شوند، سطوح را در کاربردهای درجه بندی صاف می کنند. این ماشین آلات راهسازی وظایف مختلفی را در راه سازی از ابتدا تا انتها انجام می دهند. استفاده اولیه آنها در این برنامه شامل برداشتن و صاف کردن لایه بالایی زمین برای آماده سازی آن برای آسفالت است. لبه تیز آنها را قادر می سازد خندق های زهکشی را حفر کنند که خطر جمع شدن آب را کاهش می دهد. بسته به محل کار، آنها همچنین ممکن است شیب ایجاد کنند، سواحل کنار جاده را قطع کنند یا برف را حذف کنند.

 

۲٫ روکش آسفالت

هنگامی که زمین محل کار خود را برای انجام کارهای جاده ای آماده کردید، می توانید با استفاده از سنگفرش آسفالت آسفالت را بچینید. سنگفرش های آسفالت مخلوط آسفالت را با کف گرم پخش می کنند. آنها مخلوط را در یک قیف می برند که سپس با استفاده از سیستمی مانند نوار نقاله یا مارپیچ به سطح کف می رود. سپس روکش آسفالت را صاف می کند و ضخامت آن را با استفاده از مکانیزم ارتعاشی یا کوبشی تعیین می کند. در حین استفاده، اپراتور می تواند برای مدیریت یکنواختی آسفالت، کف را کنترل کند.

 

۳٫ تراکم کننده های آسفالت

یک کمپکتور آسفالت مانند سایر ماشین های تراکم کننده با اضافه کردن یک دستگاه آب پاش برای کاهش چسبندگی آسفالت کار می کند. در راهسازی، کمپکتورهای آسفالت وزن، ارتعاش و فشار را با هم ترکیب می کنند تا به ضریب چگالی مطلوب دست یابند. مشخصات غلطک مناسب برای پروژه شما به نوع مخلوط آسفالتی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. برخی از ترکیبات مخلوط به یک متراکم کننده پنوماتیک (لاستیکی) نیاز دارند، در حالی که سایر انواع مخلوط به یک غلتک با درام صاف و درجات مختلف ارتعاش نیاز دارند.

 

۴٫ فرمان لغزنده و لودرهای کامپکت

علاوه بر انجام کارهای خاکی در ساخت و سازهای عمومی، فرمان لغزنده و لودرهای کامپکت می توانند در کارهای جاده ای کارکردی مضاعف داشته باشند. طیف گسترده ای از پیوست های آنها آنها را برای آماده سازی سایت ضروری می کند. این ماشین آلات راهسازی حفاری می کنند، درجه بندی می کنند، مواد را جابجا می کنند و برف را حذف می کنند تا زمین شما برای سنگفرش آماده شود. اینکه کدام دستگاه برای شما مناسب است به بودجه شما و زمین اطراف بستگی دارد. در حالی که یک لودر اسکید دارای چرخ هایی برای حرکت در زمین های سنگفرش است، یک لودر تراکم جمع و جور می تواند از زمین های ناهموارتر عبور کند.

 

۵٫ بیل مکانیکی

بیل مکانیکی طیف وسیعی از مراحل آماده سازی سایت را در فرآیند ساخت و ساز جاده انجام می دهد. آنها به عنوان نیروگاه های مستقر در خاکبرداری، سنگ، خاک و رس را به راحتی حفر و جابجا می کنند. آنها همچنین می توانند زباله ها را بشکنند و حمل کنند تا یک پایگاه جاده ای تمیز ایجاد کنند. این ماشین‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توانند ۳۶۰ درجه برای عملکرد انعطاف‌پذیر بچرخند. مانند اسکید فرمان و لودرهای مسیر، آنها دارای مجموعه گسترده ای از پیوست ها هستند تا تطبیق پذیری خود را به حداکثر برسانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *