تبدیل شدن به یک اپراتور موتور گریدر

می توان آن ها را به نوعی قهرمان گمنام در صنعت سنگفرش و راه سازی در نظر گرفت—آنها با سرعت بسیار بالایی در زمانی که به درجه می رسند و به سرعت در جاده ها پیش می روند، ارائه می دهند.

 

بسیاری از متخصصان ساخت و ساز لوازم موتور گریدرها را از جمله تجهیزات چالش برانگیزتر برای کار می دانند.

 

در واقع، آنها می توانند باشند؛ گریدرهای موتور از ۸ تا ۱۲ اهرم دارند و اپراتورها باید یک درجه نهایی را انجام دهند، گاهی اوقات تا نزدیک به صدها.

 

مطمئناً GPS کارکرد و کنترل لوازم موتور گریدر و موتور گریدها را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است. یک اپراتور خوب با کمک GPS می تواند یک اپراتور عالی باشد. با این حال، اگر فردی بخواهد به یک اپراتور موتورگرید حرفه ای تبدیل شود یا هر قطعه ای از تجهیزات سنگین را برای آن موضوع کنترل کند، تمرین و آموزش هنوز بسیار ارزشمند است.

 

در حالی که واقعاً «رانندگی» موتور و لوازم موتور گریدر، حتی با GPS، نسبتاً آسان است، تنظیم کنترل‌ها، مانند زاویه و ارتفاع تیغه، به مهارت نیاز دارد، به‌ویژه زمانی که تلاش می‌کنید تا به این درجه دقیق درجه‌بندی کنید – و همه تجهیزات. از جمله موتورگریدها، ویژگی‌های خود را دارند که برای عادت کردن و تسلط به آن‌ها به تجربه نیاز دارند.

 

توانایی کار کردن برای اندازه گیری های دقیق بخشی جدایی ناپذیر از کار یک اپراتور است. اپراتورهای موتورگرید (و بولدوزر) مجموعه ای از برنامه ها دارند که باید در آن کار کنند. به عنوان مثال، اگر یک مصوبه حاوی استانداردهایی باشد که مانع انسداد مسیرهای زهکشی طبیعی و ممنوعیت ساخت جاده‌های جدید در شیب‌های بیشتر از ۳۰ درصد باشد، در آن صورت حتی به یک صدم هم نمی‌توان از درجه‌بندی خارج شد.

 

به زبان ساده، برای کارکردن تجهیزات سنگین مانند یک موتورگراد و ارائه نتایج به مشخصات دقیق، نیاز به آموزش و تجربه خوب در پشت کنترل‌ها دارد. نشستن در یک کلاس برای یک یا دو هفته “یادگیری” در مورد عملکرد بسیار متفاوت از یک ساعت یا دو ساعت پشت سر گذاشتن کنترل ها است – این تفاوت بین خانواده و خانواده است.

 

با تمرین و آموزش عملی، اپراتورها می‌توانند بر کنترل‌های موتورسازان مسلط شوند و در نتیجه، شغل خود را ارتقا دهند و تقریباً با هر پیمانکاری در صنعت ساخت‌وساز، تقاضای بالایی برای خود داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *