انواع بولدوزر، قطعات و کاربرد آنها

بولدوزرها ماشین‌هایی قوی هستند که عمدتاً به هل دادن، حفاری، حفاری و تسطیح موادی مانند خاک و زباله در محل کار کمک می‌کنند. آنها دارای تیغه های بزرگ و سنگین در جلو هستند که مواد را فشار می دهند. برخی از آنها با تغییرات دیگری مانند چاک دهنده ها در عقب برای کمک به شکستن زمین های سخت ارائه می شوند.

سه نوع اصلی انواع بولدوزر

انواع مختلفی از بولدوزر وجود دارد که می توانید بسته به پروژه خاص خود از بین آنها انتخاب کنید. نوع زمینی که روی آن کار می کنید، نوع پروژه شما و سایر معیارها عوامل کلیدی هستند که باید هنگام انتخاب بولدوزر در نظر بگیرید. ماشین مناسب همچنین برای کارایی و ایمنی پروژه شما بسیار مهم است.

ما انواع اصلی بولدوزر را تجزیه می کنیم و ویژگی های کلیدی هر بولدوزر را برجسته می کنیم.

بولدوزر خزنده


مشخصات بولدوزر خزنده
گاهی اوقات از یک خزنده به عنوان بولدوزر مسیری یاد می شود و بیشتر شبیه به تراکتور است. این وزن سنگین برای جابجایی مواد سنگین از یک منطقه به منطقه دیگر عالی است. این بولدوزر برای پیمودن زمین های متراکم و نامنظم ایده آل است زیرا مسیرها به آن کشش بسیار خوبی می دهند. خزنده های بزرگتر دارای چاک دهنده هایی هستند که به خرد کردن و پاکسازی زمین های متراکم کمک می کنند.

بولدوزر چرخ


پروفیل بولدوزر چرخ
این ماشین گاهی اوقات به عنوان بولدوزر تایر نیز شناخته می شود و معمولاً بزرگتر از یک خزنده است. بولدوزر چرخ دار مانور بیشتری نسبت به خزنده دارد زیرا تایرهای آن هندلینگ کلی بهتری دارند. همچنین دارای فرمان هیدرولیک کاملا مفصلی است و در محور کوچکتری حرکت می کند. این دستگاه همچنین برای استفاده در زمین های نرم یا حساس ایده آل است زیرا لاستیک ها ملایم تر از مسیر هستند.

مینی بولدوزر


مشخصات مینی بولدوزر
این بولدوزر کوچکتر به عنوان بولدوزر فشرده نیز شناخته می شود. مینی بولدوزر برای پروژه هایی که به مانور و تطبیق پذیری بیشتری نسبت به ماشین آلات بزرگتر نیاز دارند عالی است. به لطف اندازه کوچک خود، یک بولدوزر جمع و جور می تواند در انواع مختلف پروژه هایی که به وظایفی مانند درجه بندی و پاکسازی قطعات نیاز دارند، به خوبی عمل کند.

تیغه های بولدوزر

انواع بولدوزر فوق را می توان بر اساس تیغه های مورد استفاده طبقه بندی کرد. تیغه های مختلف اهداف مختلفی را انجام می دهند، می توانند انواع مختلفی از مواد را تحمل کنند و می توانند طیف وسیعی از وزن های بار را تحمل کنند. ما رایج ترین انواع را در زیر فهرست کرده ایم.

اطلاعات بولدوزر تیغه ای

تیغه S کوتاه ترین نوع تیغه ای است که یک بولدوزر می تواند از آن استفاده کند و بال های جانبی ندارد. این تیغه در گوشه های پشتی پایین تیغه به بازو متصل می شود. تیغه مستقیم به دلیل شکل آن برای مواد ریزدانه و با چگالی متوسط ​​تا سخت بهترین است. اشکال این است که شکل مستقیم آن، قابلیت بلند کردن و حمل بولدوزر را محدود می کند. برخی از بهترین کارها برای s-blades عبارتند از: کنده کردن، پرکردن پشت، دانه بندی و خاک عصر.

تو تیغه بولدوزر

تیغه یو دارای بال های جانبی بزرگ و شکل منحنی است که آن را برای فشار دادن مواد در طول زمین های طولانی ایده آل می کند. بال ها از ریختن مواد در هنگام حرکت جلوگیری می کنند. مانند S-Blades به گوشه های پشتی تیغه نیز متصل می شوند. این بزرگترین نوع تیغه هم از نظر ارتفاع و هم از نظر عرض است و بهتر است در خاک با چگالی نرم تا متوسط ​​استفاده شود. برخی از بهترین کارها برای تیغه های یو عبارتند از گودبرداری، حمل، هل دادن و تاج گذاری.

بولدوزر تیغه ای

این تیغه ویژگی هایی از تیغه S و تیغه U را ترکیب می کند تا نفوذ قوی تر و تطبیق پذیری کلی بهتری به آن بدهد. باریک‌تر، انحنای کمتری دارد و بال‌های کناری آن در مقایسه با تیغه‌های U معمولی کوچک‌تر هستند. این طراحی آن را برای فشار دادن خاک در فواصل طولانی ایده آل می کند. این تیغه با استفاده از مهاربندهای تثبیت کننده زاویه دار و یک یا دو سیلندر شیب هیدرولیک در قسمت پایینی پشت تیغه متصل می شود. بهتر است از آن برای فشار دادن ماسه و خاک با چگالی نرم تا متوسط ​​استفاده شود. برخی از بهترین کارها برای تیغه s-u عبارتند از تاج گذاری، جابجایی مواد سنگین، کنده کردن و گودبرداری.

بولدوزر تیغه زاویه دار

این نوع تیغه به مرکز پانل بولدوزر متصل می شود. مکان آن برای جابجایی زباله ها به کناره مفید است زیرا می تواند نزدیک به ۳۰ درجه به چپ یا راست زاویه داشته باشد. به همین دلیل یک تیغه زاویه دار یک تیغه دو طرفه در نظر گرفته می شود. به خاطر داشته باشید که این تیغه ممکن است بریزد زیرا بال های جانبی ندارد. این یک انتخاب عالی برای پروژه هایی است که شامل خاک های نرم تا متوسط ​​سخت، برف و شن است. برخی از بهترین کارها برای تیغه های زاویه دار عبارتند از: کنده کردن، شکل دادن، کندن و کندن.

اطلاعات تیغه شیب زاویه قدرت

تیغه PAT به دلیل مانور آسان و حرکات چند وجهی یکی از پرکاربردترین تیغه ها است. راننده تیغه را از داخل کابین کنترل می کند و می تواند تقریباً در همه جهات زاویه، کج و بلند کند. این تیغه ها مانند تیغه های زاویه دار در مرکز پانل نصب می شوند. برخی از بهترین کارها برای تیغه های PAT عبارتند از خراش دادن، پاکسازی زمین، تسطیح، پر کردن و درجه بندی.

قطعات و عملکرد بولدوزر


قطعات بولدوزر

بولدوزرها به دلیل طراحی خود در انواع مختلف زمین استفاده می شوند. ویژگی‌های اصلی که بولدوزرها را متمایز می‌کند، تیغه‌ها، چاک‌دهنده‌ها و استفاده از لاستیک یا مسیر است.

ریپ

چاک‌دهنده اتصال گسترده‌ای است که در پشت بولدوزر قرار دارد و شبیه یک پنجه است. چاک دهنده ها برای شکستن زمین به منظور رشد کشاورزی یا شکستن سنگ و زمین برای جابجایی استفاده می شوند. بسته به نیاز پروژه خود می توانید هم چاک دهنده های تک شانک و هم چاک دهنده های چند شانه را پیدا کنید.

درایو نهایی

محرک نهایی بولدوزر احتمالاً پر استفاده ترین و جایگزین ترین قطعه در بولدوزر است. درایوهای نهایی مدرن بار را روی چندین دندانه دنده توزیع می کنند و موتور محرک را از سیستم تعلیق دور می کنند.

کابین بولدوزر

کابین بولدوزر بخش مهمی از این دستگاه است زیرا جایی است که اپراتور این دستگاه را کنترل می کند. ویژگی های مختلفی برای برخی از کابین ها وجود دارد که هم سطح راحتی و هم ایمنی آن را افزایش می دهد. باید بررسی کنید که آیا کابین شما هنگام حرکت در محل کار، صدا را کاهش می دهد و ضربه را جذب می کند. اینها بسیار مهم هستند زیرا اپراتورها می توانند ساعت ها را در داخل کابین سپری کنند.

لاستیک های بولدوزر

آهنگ‌ها و لاستیک‌ها به شدت بر تحرک بولدوزر تأثیر می‌گذارند. مسیرها برای پیمایش در زمین های سخت و ناهموار عالی هستند در حالی که لاستیک ها برای زمین های نرم مناسب تر هستند. اگر در منطقه حساسی کار می کنید که نمی خواهید به آن آسیب بزنید، ممکن است بخواهید تایرها را در نظر بگیرید.

موتور

بولدوزرها معمولاً به موتورهای پرقدرت نیاز دارند زیرا مواد سنگین زیادی را در اطراف محل کار جابجا می کنند. انواع مختلفی از موتورها وجود دارند که نیازهای متفاوتی را برآورده می کنند. به عنوان مثال، برخی از موتورهای جدیدتر در مقایسه با موتورهای قدیمی، آلایندگی کمتری تولید می کنند تا با برخی الزامات EPA مطابقت داشته باشند.

قاب فشاری

قاب فشار هنگام قرار دادن مواد برای کارهای مختلف ضروری است. این قسمت بولدوزر وظیفه حرکت تیغه را بر عهده دارد.

تیغه های بولدوزر

تیغه صفحه فلزی سنگینی است که در جلوی بولدوزر قرار دارد و برای فشار دادن و حفاری مواد استفاده می شود. همانطور که قبلا ذکر کردیم، انواع مختلف تیغه ها برای پروژه های خاص مناسب تر هستند.

نحوه انتخاب بولدوزر

خرید یا اجاره بولدوزر برای پروژه شما می تواند کارایی پروژه شما را در صورت انتخاب مناسب افزایش دهد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام بررسی انواع بولدوزر برای پروژه بعدی خود در نظر داشته باشید:

  • هدف آن را مشخص کنید. آیا زمین را صاف می کنید؟ مواد فشار دهنده؟
  • وب سایت کار را تحلیل کنید. آیا نیاز به مانور در فضاهای تنگ دارید؟
  • زمین را در نظر بگیرید. آیا روی سطح سخت کار می کنید یا نرم؟
  • انواع مواد را مشخص کنید چه نوع زمینی در حال حرکت هستید؟ چگالی آن چقدر است؟

چندین نوع بولدوزر وجود دارد که می تواند اکثر نیازهای حمل، هل دادن و تراز کردن شما را برآورده کند. وقت گذاشتن برای وزن کردن گزینه های خود و آشنایی با هر یک از ویژگی های منحصر به فرد بولدوزر، به نفع سایت شغلی شما خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *