پنج نکته نگهداری پیشگیرانه برای لودرهای اسکید

اگر می‌خواهید زمان کار بیشتر، هزینه‌های عملیاتی کلی کمتر، ارزش فروش مجدد بیشتر و عمر طولانی‌تری برای فرمان لغزنده خود داشته باشید، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه (PM) کلیدی است. کارشناسان تمام نکات نگهداری PM را که برای فرمان های لغزنده نیاز دارید، دارند.عادت کنید هر روز این موارد را بررسی کنید
اپراتورها باید هر روز کاری را با یک بازرسی روزانه شروع کنند که در آن:

سطوح سیال (سیال هیدرولیک، سوخت، مایع خنک کننده، روغن موتور) را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در محدوده عملیاتی مشخص شده در دفترچه راهنمای کاربر قرار دارند.
کوین کلمن، متخصص ارشد محصولات در کاترپیلار گفت: «سطح مایعات می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر عملکرد دستگاه داشته باشد و می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد یک سیستم خاص، از دست دادن عملکرد دستگاه یا حتی خرابی شود».

فیلترها (فیلترهای هوای موتور و همچنین فیلترهای کابین) را بررسی کنید.

فرد پاول، مدیر دانشگاه واکر نیوسون، گفت: “مالکانی که در رعایت فواصل نگهداری فیلتر کوشا هستند، کمترین زمان خرابی را خواهند دید.” با استفاده از سوخت با کیفیت بالا، روغن ها و فیلترهای OEM، مالک در موقعیتی قرار می گیرد که زمان کار و بهره وری را به حداکثر برساند.

نشتی را بررسی کنید و مایعات را در هر جایی داخل محفظه موتور جمع آوری کنید، اما در جاهای دیگر نیز به دنبال مایعات باشید.
جورج مک اینتایر، مدیر محصول کیس فرمان و CTL می‌گوید: «چه روی زمین، چه در محفظه موتور یا روی خود ماشین، مایع جمع‌شده داستانی را بیان می‌کند که باید مورد بررسی قرار گیرد». شناسایی منبع به شما کمک می‌کند آسیب‌های احتمالی یا تعمیراتی را که می‌توان انجام داد، قبل از تبدیل شدن به رویدادهای خرابی پرهزینه‌تر شناسایی کرد.»

کاسه جداکننده سوخت و آب را بازرسی کنید و آب را تخلیه کنید و روی تمام محل های گریس کاری گریس بزنید.
همه شیلنگ‌ها را از نظر آسیب یا فرسودگی بررسی کنید و تأیید کنید که همه محافظ‌ها/بندهای ایمنی وجود دارند و در حال کار هستند.
بررسی کنید که محفظه های مایع با درپوش های مناسب آب بندی شده باشند و هرگونه زباله را از دستگاه (محفظه موتور، اطراف محورها و غیره) پاک کنید.

تایرها را از نظر سایش یا آسیب دیدگی و باد کردن مناسب بررسی کنید.

بازرسی لاستیک برای لودرهای لغزنده مهم است. کولمن گفت: لاستیک‌های صاف یا کم باد می‌توانند علاوه بر خرابی، بر ایمنی و عملکرد دستگاه تأثیر بگذارند. پل اضافه کرد: “اگر هنگام بلند کردن بار از روی زمین لاستیک کم باشد، می تواند ماشین را بسیار ناپایدار کند.”

وقتی نوبت به نمونه گیری مایعات می شود دست از سر نکشید.

مدیریت سیالات یکی از موضوعات کلیدی آموزش در ConExpo-Con/AGG 2020 بود، و به گفته MacIntrye، نمونه برداری مایعات یک عمل اغلب نادیده گرفته شده است که می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت و عملکرد دستگاه شما به شما بگوید. کیس توصیه می کند نمونه های روغن موتور هر ۲۵۰ ساعت برای تجزیه و تحلیل، مایع هیدرولیک و گیربکس هر ۲۵۰ تا ۵۰۰ ساعت ارسال شود و مایع خنک کننده سالانه آزمایش شود.

دفترچه راهنمای مالک شامل فواصل زمانی توصیه شده برای دستگاه شما خواهد بود.

کلمن گفت: نکته مهم این است که به طور منظم نمونه برداری از روغن انجام شود تا بتوان تغییرات را شناسایی کرد، تشخیص صحیح داد و اقدامات اصلاحی انجام داد. “نمونه‌گیری مایع همچنین به مالک کمک می‌کند تا سلامت کلی ماشین‌ها را کنترل کند.”

مک اینتایر معتقد است که نمونه گیری مایع به ویژه در صورتی مهم است که ماشینی صاحبان قبلی داشته باشد یا در چندین سایت شغلی استفاده شده باشد.

او گفت: «اغلب این مسائل غیرقابل مشاهده هستند که می‌توانند غیرمنتظره‌ترین رویدادهای خرابی را ایجاد کنند.

هنگامی که سوابق تعمیر و نگهداری تاریخچه ای از نمونه گیری سیال را ارائه می دهند، هنگام معامله در دستگاه شما می تواند ارزشمند باشد.

کلمن می‌گوید: «نمونه‌گیری سیال ممکن است فواصل تخلیه روغن طولانی‌تری را برای سیالات خاص ایجاد کند و در نتیجه هزینه‌های مالکیت و عملیاتی را کاهش دهد.

روی Into Telematics ضربه بزنید.

بدون مدیران ناوگان اختصاصی، بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که فرمان‌های لغزشی دارند، می‌توانند برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری معمول را با چالش مواجه کنند.

برنامه‌های پایه تله‌ماتیک، ساعت‌های خواندن و داده‌های مکان را ارائه می‌کنند که می‌تواند به این کسب‌وکارها کمک کند تا از فواصل نگهداری جلوتر بمانند. راه‌حل‌های جامع‌تر از راه دور، قابلیت‌های بیشتری را برای نظارت، سلامت و نگهداری دستگاه فراهم می‌کنند.

پل گفت: «اگر دستگاهی مجهز به نسخه لوکس تله‌ماتیک باشد و دستگاه با مشکل به اپراتور هشدار دهد، همان هشدار برای مالک یا مکانیک در همان زمان قابل مشاهده خواهد بود. “این کمک های تشخیصی ارزشمندی را در مراحل اولیه ارائه می دهد و می تواند به مکانیک کمک کند تا مسیر عمل را تعیین کند. اغلب این می تواند در زمان و هزینه در هزینه های تعمیر یا نگهداری صرفه جویی کند و عملکرد دستگاه را در بهترین عملکرد نگه دارد.”

در حالی که تعداد دارندگان فرمان اسکید که برای استفاده از سیستم های تلماتیکی انتخاب می شوند در مقایسه با ماشین های بزرگتر نسبتاً کم است، MacIntyre روند صعودی را مشاهده می کند زیرا صاحبان تجهیزات متوجه مزایای آن هستند.

اپراتورها را با مسئولیت های تعمیر و نگهداری همراه کنید.

اپراتورها اولین خط دفاعی هستند که در مورد موارد تعمیر و نگهداری اقدام می کنند. علاوه بر بازرسی های روزانه، اپراتورها باید بدانند که چگونه به هشدارها و پیام های داخل کابین پاسخ دهند.

اکثر فرمان های لغزنده

شامل یک واحد کنترل وسیله نقلیه ماشینی (MVCU) که ​​نشانگرهای بلادرنگ شرایط ماشین را ارائه می دهد. کدها می توانند چیزی مهم یا به سادگی DEF پایین (مایع اگزوز دیزل) را نشان دهند. اگر به سرعت به مشکلات کوچک رسیدگی شود، اغلب می توان از مشکلات بزرگتر جلوگیری کرد.

پل گفت: “زمانی که یک اپراتور “مالکیت” یک قطعه از ماشین آلات را دارد، تمایل بیشتری به احساس مشارکت با شرکت دارد، در کار خود غرور بیشتری دارد و روحیه خود را بهبود می بخشد. مالکانی که مسئولیت‌های تعمیر و نگهداری روزانه را در فهرست وظایف اپراتور قرار می‌دهند، متوجه عملکرد بهتر ماشین‌آلات و کاهش زمان خرابی خواهند شد.

گزینه هایی را در نظر بگیرید که بار تعمیر و نگهداری را کاهش می دهند
تولیدکنندگان و فروشندگان، نگهداری تجهیزات را برای صاحبان ناوگان راحت تر از همیشه می کنند. قرارداد ارزش مشتری Cat تضمین می کند که قطعات به موقع با دستورالعمل های تعمیر و نگهداری تحویل داده می شوند.

کولمن گفت: “مالکان از امنیت یک طرح حفاظت از تجهیزات [EPP] برخوردار می شوند تا از هزینه های غیرمنتظره برای تعمیرات برنامه ریزی نشده جلوگیری کنند.” “همه کلیدهای مدیریت سلامت دستگاه به راحتی در تلفن شما نمایش داده می شوند. و همه آنها را می توان با پرداخت ماهانه دستگاه آنها در اختیار گرفت.”

کیت‌های سرویس Wacker Neuson را می‌توان قبل از یک PM برنامه‌ریزی‌شده سفارش داد، بنابراین هنگام انجام سرویس، قطعات در دسترس هستند و زمان خرابی مربوط به تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

Cat Self-Service Options طیف گسترده ای از گزینه های تعمیر متداول را ارائه می دهد که با هر چیزی که یک مشتری برای انجام کار خود نیاز دارد – در مغازه یا زمین خود – بسته بندی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *