بیل های هیبریدی: سطح جدیدی از قابلیت اطمینان و کارایی

طراحی مشتری محور ترکیبی از فناوری های اثبات شده را در خود جای داده است.

اخیراً، کوماتسو رسماً بیل هیبریدی P&H 2650CX، یک ابزار بارگیری نوآورانه برای بازار معدن را راه اندازی کرد. این دستگاه جدید نتیجه گروه های متمرکز مشتری گسترده است که نیاز به جایگزینی برای بیل مکانیکی هیدرولیک ۵۵۰ تا ۷۰۰ تنی را با هزینه کل مالکیت کاهش می دهد. بیل هیبریدی قابلیت اطمینان بیل های طناب P&H، انعطاف پذیری بیل های هیدرولیکی کوماتسو و فناوری لودرهای چرخدار الکتریکی کوماتسو را ترکیب می کند تا هزینه کل مالکیت را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

در سال ۲۰۱۶ اولین بیل هیبریدی P&H 2650CX وارد کار شد. در طول ۲۲۰۰۰ ساعت کار خود در میدان، کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف سوخت را در مقایسه با بیل مکانیکی هیدرولیک نشان داده است، در حالی که تولید برابر یا بهتر را حفظ کرده است.

 

یک راه حل پایدار از طریق برق

ما بیش از دو دهه پیش فناوری SR (reluctance سوئیچ) را در محصولات لودر چرخ سطحی خود معرفی کردیم و اکنون بیش از ۱۵۰ چرخ لودر سطحی داریم که از آن در سراسر جهان استفاده می کنند. همان فناوری که بازار لودر چرخدار را متحول کرد، به بیل‌ها نیز وارد می‌شود.

فناوری SR Hybrid Drive بر روی بیل هیبریدی برای جذب نیروی احیا کننده ای که به طور طبیعی تولید می شود، استفاده می شود. انرژی دیزل از طریق یک ژنراتور رلوکتانس سوئیچینگ به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود، که انرژی موتورهای بالابر، شلوغ و چرخان را فراهم می‌کند. هنگامی که ۲۶۵۰CX سطل خود را پایین می آورد یا سرعت چرخش را کاهش می دهد، موتورها به ژنراتور تبدیل می شوند و انرژی دستگاه را تامین می کنند و منبع سوخت را قطع می کنند. موتورها در حدود ۱۷ درصد از یک چرخه بارگیری معمولی، از جمله چرخش حفاری، چرخش، تخلیه و برگشت، سوخت نمی سوزانند، که به کاهش مصرف سوخت و طول عمر بیشتر موتور کمک می کند.

برای به حداکثر رساندن راندمان، دستگاه از نیروی الکتریکی روی هیدرولیک برای فعال کردن بازسازی استفاده می کند. نتیجه این است که ۵۰-۶۰٪ سیالات هیدرولیک کمتری در مقایسه با بیل های هیدرولیک مورد نیاز است. این باعث صرفه جویی بیشتر از طریق کاهش هزینه های سیال، کاهش مسیرها و اتصالات هیدرولیک و کاهش اثرات زیست محیطی می شود.

 

کارایی و بهره وری بدون قربانی کردن تطبیق پذیری

تحرک

تفاوت عمده بین بیل هیبریدی P&H و بیل طناب P&H در نحوه تغذیه دستگاه است. ۲۶۵۰CX به جای اتصال به کابل تریل ولتاژ بالا، از موتورهای دو دیزلی – موجود در Tier 1، Tier 2 یا Tier Final – با توان ۲۳۸۶ کیلووات (۳۲۰۰ اسب بخار) استفاده می کند. بدون نیاز به کابل ردیابی، ۲۶۵۰CX قابلیت جابجایی را دارد که به راحتی به مناطق مختلف یک سایت معدن تراموا منتقل شود. این همچنین به بیل هیبریدی انعطاف‌پذیری می‌دهد تا در مکان‌های دورافتاده یا معادن سبز، که ممکن است به شبکه برق دسترسی نداشته باشند، کار کند.

 

بهره وری

P&H 2650CX از نیروی بالابر و حفاری جمعیت بیل‌های طناب برقی P&H استفاده می‌کند و نیروی سومی را اضافه می‌کند که به عنوان نیروی شکست، یعنی پیچ‌شدن سطل شناخته می‌شود. نیروی شکست کلید برای مسیرهای حفاری انعطاف پذیر است، که امکان حفاری افقی در امتداد کف، حفاری از بالا به پایین و حفاری انتخابی را فراهم می کند – که یک نیاز بالقوه در سازندهای سنگ سخت، زغال سنگ چند درز یا آهن نواری است. ۲۶۵۰CX از یک سطل تاشوی هیدرولیک استفاده می کند که مکانیسم قفل درب را که معمولاً در بیل های طناب یافت می شود حذف می کند.

بیل هیبریدی P&H 2650CX با استفاده از نیروی هیدرولیک برای باز کردن سطل تاشو مفصلی برای باز و بسته شدن از نیروی هیدرولیک استفاده می کند.

قابلیت های ۲۶۵۰CX در مقایسه با بیل مکانیکی هیدرولیک، دسترسی و ارتفاع استثنایی را ارائه می دهد. این امکان را برای فاکتورهای پر شدن سطل بالاتر، افزایش مواد حفاری شده در بین حرکت ها و عملیات در ارتفاع نیمکت تا ۱۶ متر (۵۲ فوت) فراهم می کند.

علاوه بر این، کارایی از معماری بوم ثابت ۲۶۵۰CX ناشی می شود. بوم ثابت جرم حفاری را از حرکت بالابر کاهش می دهد، به انرژی کمتری در طول چرخه حفاری نیاز دارد و کشش وثیقه را در سراسر پروفیل حفاری به حداکثر می رساند.

 

مواد بیل هیبریدی P&H 2650CX

بیل هیبریدی P&H 2650CX بهره وری عالی را با مسیرهای حفاری متعدد برای انعطاف پذیری بهینه و یک سطل تاشو مفصلی ارائه می دهد که نیروی شکست اولیه بالایی را فراهم می کند.

ماشینی که برای نگهداری و در دسترس بودن طراحی شده است
بیل هیبریدی توسط تیم مهندسی در میلواکی، ویسکانسین طراحی شده است، که در سطح بین المللی برای طراحی ماشین های معدنی که برای قابلیت اطمینان و عمر طولانی ساخته شده اند، شناخته شده اند. قابلیت اطمینان، تعمیر و نگهداری و سرویس‌دهی محورهای اصلی طراحی ماشین‌ها بودند، با مهندسین که از تخصص تیم‌های نگهداری و عملیات معدن در سراسر جهان استفاده می‌کردند.

۲۶۵۰CX یک طرح مدولار است که در یک محیط کارخانه کنترل شده ساخته شده و در ۱۴ مجموعه حمل و نقل به معدن منتقل می شود. ماژولار بودن ۲۶۵۰CX به مونتاژ و جداسازی سریع تر و همچنین نصب و جداسازی قطعات آسان تر کمک می کند.

PreVail Remote Health Monitoring دانش به موقع سلامت و عملکرد ماشین را ارائه می دهد. سیستم الگوهای آشنا و انحراف از محدودیت های کنترل عادی را تشخیص می دهد و اپراتور می تواند اقدامات مناسب را در زمان مناسب انجام دهد.

 

افزایش استفاده از دارایی، کارایی و تولید

بیل هیبریدی همچنین از سیستم کنترل LINCS II کوماتسو، یک سیستم کنترل شبکه یکپارچه، بهره می برد. صفحه لمسی بصری در کابین به اپراتور امکان دسترسی به داده‌های زنده ماشین را می‌دهد و آمار حیاتی و بازخورد فوری و بی‌درنگ را در قالبی گرافیکی ارائه می‌کند که می‌تواند به راحتی بر اساس تنظیمات شخصی پیکربندی شود.

LINCS II و PreVail با هم از قابلیت های ارتباطی، فرماندهی و کنترل قدرتمندی برای تبدیل داده ها و اطلاعات به دانش تصفیه شده برای تیم های مدیریت عملیات و نگهداری استفاده می کنند. اطلاعات را می توان از طریق داشبوردهای شاخص عملکرد کلیدی، ابزارهای تحلیل گرافیکی و ابزارهای مدلسازی و گزارش پیش بینی گزارش کرد.

 

پیشرفت مداوم به بازار

از زمانی که این واحد آزمایشی در اوایل سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد، نزدیک به ۲۲۰۰۰ ساعت کار کرده است. در این مدت، تیم‌های مهندسی و پشتیبانی میدانی کوماتسو آزمایش‌های رشد قابلیت اطمینان گسترده‌ای را انجام داده‌اند که منجر به اعتبارسنجی و راستی‌آزمایی ضروری شده است. این دستگاه در محیط‌های معدنی شدید، از جمله تابستان‌های گرم آریزونا و زمستان‌های کوه راکی ​​در ارتفاعات بالا آزمایش شده است.

 

بیل هیبریدی P&H 2650CX در حال کار است

واحد پایلوت به دلیل ضریب بار بسیار کم موتور همچنان با موتورهای اصلی کار می کند. تعمیرات اساسی موتور بیش از ۳۰۰۰۰ ساعت برنامه ریزی شده است.

در حالی که بیل هیبریدی P&H 2650CX کلاس جدیدی از بیل‌های P&H را برای صنعت معدن نشان می‌دهد، با استفاده از آخرین فناوری و نوآوری، از میراث طرح‌های اثبات‌شده ما نیز بهره می‌برد. با تولید مداوم در حال انجام و پشتیبانی میدانی آموزش دیده، ما آماده هستیم تا شاهد موفقیت این دستگاه در صنعت باشیم.

مهندسی کوماتسو فناوری‌های آزمایش‌شده و آزمایش‌شده در زمان را گرد هم آورد تا چیزی را که مشتریان ما در بیل هیبریدی P&H 2650CX می‌خواستند توسعه دهند. با ظرفیت حمل بار ۵۹ تن (۶۵ تن کوتاه) که امکان تطبیق چهار پاس با کامیون های باربری ۲۲۷ تنی (۲۵۰ تن کوتاه) را فراهم می کند، کامیون های بین ۱۳۵ تا ۳۶۰ تن (۱۵۰ تا ۴۰۰ تن کوتاه) را در خود جای می دهد. می توانید در وب سایت ما یا با تماس با نماینده معدن کوماتسو محلی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *