روال تعمیر و نگهداری برای یک لودر چرخ دار جمع و جور برای کاهش زمان از کار افتادگی

لودرهای چرخ جمع و جور دارای چندین مزیت عملیاتی و همچنین هزینه هستند. در سطوح سخت به دلیل لاستیک ها سایش کمتری دارید و در برخی موارد مصرف سوخت بهتری خواهید داشت. شاید به همین دلیل است که بسیاری از پیمانکاران به دنبال لودرهای چرخدار جمع و جور در دبی و در سراسر امارات هستند. با این حال، اگر به دنبال به دست آوردن عملکرد مطلوب از دستگاه هستید، باید آن را به روش صحیح حفظ کنید.

نیازهای تعمیر و نگهداری لودرهای مختلف متفاوت است. بنابراین، برای اینکه تعمیر و نگهداری و همچنین عملیات برای شما آسان تر شود، باید روی ماشین مناسب سرمایه گذاری کنید. لودر چرخدار SEM 636D یکی از ترجیح داده شده ترین گزینه ها در مورد لودرهای چرخدار جمع و جور در امارات است. بهره وری بالا و همچنین مصرف سوخت عالی را ارائه می دهد. این دستگاه دارای یک سطل بزرگ و یک سیستم هیدرولیک پیشرفته است تا کار شما را آسان تر کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اینجا را کلیک کنید.

کار بعدی پیروی از یک برنامه زمانی مناسب برای نگهداری پیشگیرانه است. در مورد لودرهای فشرده، باید قانون ۵۰ ساعت را رعایت کنید. هر هفته (زمانی که دستگاه حدود ۵۰ ساعت کار کرده است)، باید اقدامات خاصی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه به خوبی کار می کند. جدای از آن بازرسی بیشتر برای هر ۱۰۰ ساعت و ۵۰۰ ساعت و همچنین ۱۵۰۰ ساعت مورد نیاز است. همچنین باید چک‌های روزانه و پر کردن مایعات را برای اطمینان از نگهداری مناسب انجام دهید. راهنمای عملیات و تعمیر و نگهداری (OMM) را دنبال کنید تا چه کاری و چه زمانی انجام دهید.

 

تعمیر و نگهداری در هر ۵۰ ساعت (تعمیر و نگهداری هفتگی)

اولین بررسی ۵۰ ساعته احتمالاً پس از اولین هفته استفاده از لودر چرخ انجام می شود. بسیاری از آن کاملا شبیه به کار روزانه شما هستند. باید موتور، روغن هیدرولیک و روغن ترمز را چک کنید و اگر کم بود دوباره پر کنید. همچنین باید دریچه گرد و غبار روی محفظه فیلتر هوا را تمیز کنید.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که موتور و خنک کننده های روغن هیدرولیک را بررسی کرده و علائم آلودگی را جستجو کنید. تسمه V نیز باید هر ۵۰ ساعت یکبار چک شود. تنش و وضعیت کلی را بررسی کنید. همچنین باید آب را از جداکننده سوخت/آب تخلیه کنید. در همان زمان، شما باید فیلتر را تمیز کرده و آن را در پمپ بنزین قرار دهید.

روانکاری یکی دیگر از وظایف مهمی است که باید در طول ۵۰ ساعت روال تعمیر و نگهداری انجام شود. بلبرینگ های واقع در مناطق زیر باید به درستی روغن کاری شوند:

  • میل محرک
  • سیلندر فرمان
  • مفصل مفصلی
  • اتصالات بازو را بلند کنید
  • میله شیب، اهرم شیب، و سیلندر شیب
  • سیلندر بالابر

اتصال سریع و همچنین تمام لولاها، اتصالات

پس از انجام تمام کارها، باید عملکرد سرویس و ترمز دستی، فرمان، چراغ ها و سیستم الکتریکی را بررسی کنید. ابزارهای درگیر با زمین مانند صفحات سایش، نوک ها و ساقه ها را از نظر سایش بررسی کنید – در صورت لزوم بازسازی / تعویض کنید. لاستیک ها را از نظر آسیب، فشار هوا و عمق آج بررسی کنید. اجزای زیر باید بررسی شوند:

  • خط ورودی هوا
  • نقاط روغن کاری موتور
  • خطوط سوخت
  • سیستم های خنک کننده، فرمان، هیدرولیک و ترمز.

تعمیر و نگهداری در ۱۰۰ ساعت

پس از ۱۰۰ ساعت کارکرد، لودر چرخ SEM شما باید اولین بازرسی رسمی خود را دریافت کند. تمرکز در درجه اول بر روی اجزای روغن و فیلتر است. قطعات و لوازم یدکی لودر زیر باید بررسی شوند:

  • روغن موتور و فیلتر روغن
  • فیلتر سوخت
  • درج فیلتر روغن هیدرولیک

لنت های ترمز سرویس و سیستم ترمز دستی نیز باید در ۱۰۰ ساعت بررسی شوند. روغن اکسل باید از نظر هرگونه علائم آلودگی بررسی شود. چیزهای کوچک را نباید نادیده گرفت. برای مثال، باید اتصال پیچ را از نظر محکم بودن بررسی کنید. شما باید توجه خود را به بلبرینگ موتور، فرمان و سیستم های هیدرولیک معطوف کنید. جدای از آن، شما همچنین باید واحد لودر (قفل پین)، وزنه تعادل، نصب محور، میل درایو و کابین را نیز بررسی کنید. اتصالات برق و زمین و همچنین پارگی سیم‌کشی، دسته و پایانه‌های باتری را بررسی کنید.
لطفا توجه داشته باشید: تمام کارهایی که باید در ۵۰ ساعت انجام شود نیز باید در فواصل ۱۰۰ ساعته تکرار شوند.

 

تعمیر و نگهداری در ۵۰۰ ساعت

شما باید کاری کنید که لودر چرخ دار جمع و جور خود را مورد بازرسی دوم قرار دهید. برخی موارد مانند فیلتر هوا باید تعویض شود، روغن محور در انتهای چرخ و همچنین مرکز محور تعویض شود. همچنین اگر از روغن زیست تخریب پذیر استفاده می کنید، تراکم آب در مخزن روغن هیدرولیک باید تخلیه شود. باتری را برای شارژ خوب بررسی کنید. همچنین، زمان بندی موتور را از طریق فاصله شلاق سوپاپ بررسی کنید.

 

تعمیر و نگهداری در ۱۵۰۰ ساعت

بنابراین، چه چیزی در برنامه تعمیر و نگهداری در ساعت ۱۵۰۰ گنجانده شده است؟ خوب، همه چیز! هر کاری که تا اینجای کار انجام داده ایم باید در ۱۵۰۰ ساعت تکمیل شود. تمامی تغییرات روغن و فیلتر باید به همراه روغن کاری مناسب در تمام قسمت ها انجام شود. برخی از وظایف اضافی عبارتند از:

  • تعویض روغن هیدرولیک و فیلتر هواکش در مخزن روغن هیدرولیک
  • تمیز کردن فیلتر گرد و غبار روی سیستم گرمایش.

برنامه های نگهداری پیشگیرانه حذف شده، که از کیت های قطعات و لوازم یدکی لودر مناسبی استفاده می کنند که برای رفع نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده اند. تکنسین های مجرب و آموزش دیده ما به شما کمک به موقع و کارشناسی می کنند. وانت‌های PM کاملاً مجهز ما به ما این امکان را می‌دهند که ناوگان شما را آماده نگه داریم. این به مشتریان ما اجازه می دهد تا روی فعالیت های اصلی خود تمرکز کنند و در عین حال تعمیر و نگهداری تجهیزات را به تیم متخصص ما واگذار کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قرارداد پشتیبانی مشتری ما، اینجا را کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *