کوماتسو D71-24 HST Dozer را راه اندازی کرد.

«مشتریان از ما یک بولدوزر خواستند که بتواند مانند D65 فشار دهد، اما با دقت و تعادل. و رفلکس های D61: به همین دلیل D71 فوق العاده همه کاره طراحی شده است.

“این یک بولدوزر است که می تواند همه کارها را انجام دهد و امکان بهینه سازی ماشین آلات مشتریان و حداکثر استفاده را در محل کار فراهم می کند.”

D71-24 با تقریبا ۱۰۰ سال طراحی، توسعه و تجربه تکنولوژیک کوماتسو، بزرگترین بولدوزر کوماتسو تا به حال HST است. با بینی فوق شیب متمایز، واکنش تیز تیغ، عملکرد سنگین وزن و مصرف سبک، زیبایی شناسی، دید بی نظیری را ارائه می دهد. مجموعه ای از ویژگی های استاندارد ایمنی، راحتی راننده، دوام، خدمات آسان، هزینه های عملیاتی کم و تعهد به آرامش خاطر را با Komatsu Care و Komtrax به ارمغان می آورد.

وزن عملیاتی D71EX-24/PX-24 از ۲۲۶۰۰ تا ۲۴۰۰۰ کیلوگرم با ظرفیت تیغه تا ۵ متر مکعب است. موتور کوماتسو EU Stage V کم مصرف دارای توان خروجی ۱۷۹ کیلووات / ۲۴۰ اسب بخار در ۲۱۰۰ دور در دقیقه است.

D71-24 که در درجه بندی دقیق سرعت بالا و چرت زدن خشن به همان اندازه مهارت دارد، برای ارائه دوام و عملکرد فوق العاده با تیغه قطعات بولدوزر با ظرفیت بالا و مقاوم در برابر سایش طراحی شده است. سیستم زیرسازی لینک موازی بولدوزر (PLUS) دارای بوش های چرخشی است که به حداقل رساندن زمان خرابی تعمیر و نگهداری و هزینه مالکیت کمک می کند.

نسخه‌های EXi و PXi از نسل دوم کنترل ماشین هوشمند (iMC 2.0) بهره می‌برند که به طور مداوم محل کار را اسکن می‌کند و از داده‌ها برای برنامه‌ریزی پاس بعدی استفاده می‌کند. D71-24 افزایش بسیار زیادی در بهره وری و دقت ارائه می دهد، می تواند تقریباً به طور مداوم در حالت های اتوماسیون کار کند، مجهز به کنترل های ارگونومیک تک لمسی است و به هر اپراتور اجازه می دهد مانند یک حرفه ای رانندگی کند.

Benoit Raquet افزود: انواع PXi و EXi، با فناوری iMC 2.0، سیستم‌های کمکی با دسترسی آسان را ارائه می‌کنند که رانندگان می‌خواهند تقریباً ۱۰۰٪ از زمان‌ها برای ارائه دقت و بهره‌وری در یک بسته کامل، صرف نظر از کار، استفاده کنند.

سیستم کنترل هوشمند ماشین یکپارچه کاملاً کارخانه‌ای کوماتسو امروزه بیش از ۲ میلیون ساعت کار مشتری را فقط در اروپا بر روی بولدوزرها حساب می‌کند. به طور کامل توسط شبکه ای از متخصصان راه حل های فناوری توزیع کننده کوماتسو با تجربه و با تجربه پشتیبانی می شود.

کوماتسو بولدوزر D71-24 HST Dozer (ماشین تسطیح خاک کوماتسو نوع ۱) اولین قطعات بولدوزر تولید شده در ژاپن است. این ماشین، در طول جنگ جهانی دوم، با نصب یک تیغه چرت زدن در مقابل یک تراکتور موتور بنزینی که قبلاً توسعه و تولید شده بود، در پاسخ به درخواست دولت برای تولید ماشین‌آلات سنگین زمینی ایجاد شد. در حدود سال ۱۹۴۳، سیستم عامل اصلی تیغه قطعات بولدوزرهای ساخت خارجی، سیستم عامل کابلی بود. اما برای کوماتسو بولدوزر D71-24 HST Dozer، سیستم عامل هیدرولیک انقلابی برای اولین بار در جهان استفاده شد.

بولدوزر به نمایش گذاشته شده در مرکز تکنو کوماتسو در طول جنگ در فیلیپین در خدمت بود. پس از جنگ، یکی که در نتیجه محکومیت ایالات متحده به دریا انداخته شد، بعداً نجات یافت و در مزرعه ای در استرالیا مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه در سال ۱۹۷۹ پیدا شد، ۳۵ سال بعد به کشور خود ژاپن بازگردانده شد و تا به امروز در معرض نمایش است.

در دسامبر ۱۹۴۲، یک سال پس از آغاز جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی کوماتسو را مأمور ساخت ماشین‌های خاکی سنگین به منظور ساخت پایگاه‌های هوایی کرد. از آنجایی که مهلت کوتاهی لازم بود، کوماتسو تراکتورهای بنزینی D71-24 HST Dozer موجود را جمع آوری کرد و یک دستگاه هیدرولیک و یک تیغه را به جای ساختن آنها از ابتدا به آنها متصل کرد. این ماشین آلات کوماتسو مدل ۱ کولتیواتور نامیده می شد و منشا بولدوزر ژاپنی بود. ۱۴۸ دستگاه تا پایان جنگ تولید شد.

برخی از قطعات بولدوزرهای تولید شده در طول جنگ به خارج از کشور منتقل شدند، اما اکثر آنها در راه مورد حمله قرار گرفتند و غرق شدند.

در طول جنگ برخی از مدل های D71-24 HST Dozer در فیلیپین کار می کردند. وقتی جنگ تمام شد، آنها توسط ایالات متحده تسخیر شدند و همراه با سایر سلاح ها در دریا دفع شدند. بعداً معلوم شد که یکی از آنها بهبود یافته و در مزرعه ای در سیدنی استرالیا کار می کند. اینD71-24 HST Dozer خاص در سال ۱۹۷۹ به سرزمین مادری خود، ایشیکاوا، ژاپن بازگشت و خبر بزرگی را در رسانه ها ایجاد کرد.

 

ویژگی ها و مزایای کلیدی D71-24 iMC 2.0.

  • جدید – کنترل لایه بالابر
  • با فشار دادن یک دکمه به طور خودکار از زمین موجود پر می شود.
  • زمینی را که ردیابی می کند اندازه گیری می کند و از آن داده ها برای برنامه ریزی مسیر بعدی استفاده می کند.
  • استفاده آسان: ۱ دکمه فشار دهید
  • لایه های یکنواخت
  • به شما امکان می دهد تولید را دو برابر کنید (در مقایسه با مدل بدون iMC)
  • جدید – کنترل شیب فرمان
  • یک دکمه را فشار دهید تا فعال شود.
  • به طور مداوم و خودکار تیغه را کج می کند تا حرکت مستقیم را حفظ کند
  • ورودی اپراتور تا ۸۰٪ کاهش می یابد (در مقایسه با دستگاه بدون کنترل شیب فرمان)
  • سفر مستقیم به معنای برش تمیزتر است
  • جدید – ایجاد سریع سطح
  • با فشار دادن یک دکمه یک سطح طراحی موقت ایجاد می کند.
  • سپس اپراتورها می توانند در حالی که منتظر حالت درجه پایان هستند، با استفاده از حالت های خودکار شروع به برداشتن یا پخش کنند.
  • یک لمس برای ایجاد یک سطح ساده
  • جدید – Multi GNSS
  • iMC 2.0 از چندین سیستم GNSS استفاده می کند: GPS، GLONASS، Galileo، BeiDou، QZSS
  • کاهش خطر سایه های ناشی از انسداد
  • به طور مداوم و دقیق کار کنید
  • جدید – دو آنتن GNSS روی سقف
  • دقت را حتی در هنگام کار در شیب ها حفظ کنید
  • شناسایی و اقدام کنید:
  • لغزش کناری در شیب ها
  • چرخش در شیب ها
  • کنترل چرت زدن فعال
  • شکاف مهارت ها را ببندید. هر کسی می تواند مانند یک حرفه ای کار کند.
  • به طور مداوم بر محل کار نظارت می کند: آنچه در زیر مسیرها و موقعیت تیغه قرار دارد
  • داده ها را ذخیره می کند و پاس بعدی را برنامه ریزی می کند – به طور خودکار.
  • می تواند ۱۰۰٪ مواقع به طور خودکار عمل کند.
  • بهره وری را بیش از ۶۰ درصد افزایش می دهد.
  • زبان ها: x25 زبان اتحادیه اروپا در مانیتور iMC 2.0.

تبدیل شدن به یک اپراتور موتور گریدر

می توان آن ها را به نوعی قهرمان گمنام در صنعت سنگفرش و راه سازی در نظر گرفت—آنها با سرعت بسیار بالایی در زمانی که به درجه می رسند و به سرعت در جاده ها پیش می روند، ارائه می دهند.

 

بسیاری از متخصصان ساخت و ساز لوازم موتور گریدرها را از جمله تجهیزات چالش برانگیزتر برای کار می دانند.

 

در واقع، آنها می توانند باشند؛ گریدرهای موتور از ۸ تا ۱۲ اهرم دارند و اپراتورها باید یک درجه نهایی را انجام دهند، گاهی اوقات تا نزدیک به صدها.

 

مطمئناً GPS کارکرد و کنترل لوازم موتور گریدر و موتور گریدها را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است. یک اپراتور خوب با کمک GPS می تواند یک اپراتور عالی باشد. با این حال، اگر فردی بخواهد به یک اپراتور موتورگرید حرفه ای تبدیل شود یا هر قطعه ای از تجهیزات سنگین را برای آن موضوع کنترل کند، تمرین و آموزش هنوز بسیار ارزشمند است.

 

در حالی که واقعاً «رانندگی» موتور و لوازم موتور گریدر، حتی با GPS، نسبتاً آسان است، تنظیم کنترل‌ها، مانند زاویه و ارتفاع تیغه، به مهارت نیاز دارد، به‌ویژه زمانی که تلاش می‌کنید تا به این درجه دقیق درجه‌بندی کنید – و همه تجهیزات. از جمله موتورگریدها، ویژگی‌های خود را دارند که برای عادت کردن و تسلط به آن‌ها به تجربه نیاز دارند.

 

توانایی کار کردن برای اندازه گیری های دقیق بخشی جدایی ناپذیر از کار یک اپراتور است. اپراتورهای موتورگرید (و بولدوزر) مجموعه ای از برنامه ها دارند که باید در آن کار کنند. به عنوان مثال، اگر یک مصوبه حاوی استانداردهایی باشد که مانع انسداد مسیرهای زهکشی طبیعی و ممنوعیت ساخت جاده‌های جدید در شیب‌های بیشتر از ۳۰ درصد باشد، در آن صورت حتی به یک صدم هم نمی‌توان از درجه‌بندی خارج شد.

 

به زبان ساده، برای کارکردن تجهیزات سنگین مانند یک موتورگراد و ارائه نتایج به مشخصات دقیق، نیاز به آموزش و تجربه خوب در پشت کنترل‌ها دارد. نشستن در یک کلاس برای یک یا دو هفته “یادگیری” در مورد عملکرد بسیار متفاوت از یک ساعت یا دو ساعت پشت سر گذاشتن کنترل ها است – این تفاوت بین خانواده و خانواده است.

 

با تمرین و آموزش عملی، اپراتورها می‌توانند بر کنترل‌های موتورسازان مسلط شوند و در نتیجه، شغل خود را ارتقا دهند و تقریباً با هر پیمانکاری در صنعت ساخت‌وساز، تقاضای بالایی برای خود داشته باشند.

از زیرانداز غافل نشوید

مشکل شماره یک تعمیر و نگهداری قطعات و لوازم زیربندی بولدوزر، آسیب به زیرشاخه به دلیل تعداد زیاد قطعات نسبتاً گران قیمت درگیر، و همچنین استفاده زیاد در هر بار حرکت بولدوزر است.

در حالی که زیر شاخه خزنده معمولاً ۲۰ درصد از قیمت خرید قطعات و لوازم زیربندی بولدوزر را به خود اختصاص می دهد، ۵۰ درصد (یا بیشتر) از زبانه تعمیر مادام العمر خود را به خود اختصاص می دهد زیرا زیرشاخه بیش از هر قطعه دیگری از نیرو، لغزش و ساییدگی متحمل می شود.

این پول زیادی است که به یک جزء گره خورده است.

با چنین هزینه‌های بالقوه زیادی برای تعمیر، نگه‌داشتن زیرانداز در شرایط کاری خوب می‌تواند هزینه‌های تعمیر را به میزان قابل توجهی به حداقل برساند و هزینه‌های عملیاتی هر ساعت را کاهش دهد. اما، وقتی در روزهای ۱۰ ساعته، چرخه‌های کاری بالا و زمین‌های غیرقابل بخشش محاسبه می‌کنید، حفظ زمان کار دشوارتر می‌شود.

چند نکته سریع برای مدیریت صحیح زیرانداز:

عرض کفش آهنگ مهم است. از باریک ترین عرض کفش ممکن برای تامین و حفظ شناور کافی استفاده کنید. عرض کفش نامناسب ممکن است بار روی کفش های پیست را افزایش دهد که می تواند به معنای خم شدن یا ترک خوردن کفش یا شل شدن سخت افزار مسیر باشد. افزایش عرض کفش باعث نفوذ بیشتر در مواد زیر پا نمی شود، بنابراین تولید تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
تنش را دنبال کنید. نظارت بر تنش مسیر در شرایط کاری واقعی ضروری است. آهنگ های خیلی سفت سایش بوش را تسریع می کنند. و مسیرهای خیلی شل می‌توانند بی‌ثباتی ایجاد کنند یا حتی باعث خارج شدن مسیرها از ریل شوند. برای بازرسی مسیر و مراحل کشش به دفترچه راهنمای اپراتور مراجعه کنید.
یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد. یک بازرسی کامل زیرانداز باید روزانه بر اساس توصیه‌ها و دستورالعمل‌های دستی مالک انجام شود. زیرشاخه را از نظر سایش بیش از حد یا ناهموار و همچنین قطعات آسیب دیده یا از دست رفته بررسی کنید. برای به حداقل رساندن سایش یا آسیب بیشتر، هر مشکلی باید فورا برطرف شود. بازرسی‌های منظم زیرانداز به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای برای به حداکثر رساندن عمر سایش بگیرید و در نهایت کمترین هزینه را برای خرید به همراه داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مدیریت بهتر زیرانداز خود، توزیع کننده کوماتسو محلی خود را بیابید.

کامیون‌های عظیم حمل و نقل معدن کوماتسو

این کامیون عظیم است. این خانه بزرگتر از یک خانه ۲ طبقه ۳۰۰۰ فوت مربعی است. اینگونه است که جیم ماتیس، مدیر کل عملیات تولیدی Peoria، بزرگترین کامیون‌های حمل و نقل معدنی را که در تاسیسات Komatsu America Corp در پیوریا، ایلینویز تولید می‌شوند، توصیف کرد.

این کمپرسی های برقی با سایز فوق العاده برای کاربردهای معدنی در مقیاس بزرگ استفاده می شود. آنها در شش اندازه، از ظرفیت حمل ۲۰۰ تا ۴۰۰ تن عرضه می شوند. فقط چقدر بزرگ هستند؟ ۹۸۰E-4، بزرگترین این دسته، تقریباً ۲۶ فوت قد دارد و دارای لاستیک هایی با وزن بیش از ۱۰۰۰ پوند است.

 

ساخت مدرن

بخش معدن یک مرکز دارای گواهی ISO 9001 است که تا حدودی به انتظار شرکت های مدرن تبدیل شده است. چیزی که این عملیات را منحصر به فرد می کند این است که کل عملیات تجاری دارای گواهی ISO است.

ماتیس گفت: «این معمول نیست. “در واقع بسیار چشمگیر است که کل تجارت به این دستورالعمل های دقیق پایبند باشد.”

خانواده استانداردهای ISO 9000 راهنمایی و ابزارهایی را برای شرکت هایی ارائه می دهد که می خواهند اطمینان حاصل کنند که محصولات و خدمات آنها نیازهای مشتری را برآورده می کنند و در عین حال کیفیت را به طور مداوم بهبود می بخشند.

ماتیس گفت: «این قوی‌ترین کنترلی است که وجود دارد. “مشتریان آن را مطالبه می کنند و نمی خواهند شرکتی پیشنهاد دهد که تایید نشده است.”

 

بهره وری و تولید

تاسیسات در Peoria یکی از کارخانه‌های مادر کوماتسو است، مکانی که توسط سازمان به دلیل قابلیت‌های توسعه آن شناخته شده است و به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان کلیدی در تولید جهانی قرار دارد.

Peoria برای حمایت از نقش خود به عنوان یک نیروگاه تولیدی، یک انبار قطعات یدکی جدید در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرد که قادر بود بیش از ۳۰۰۰ قطعه را در خود جای دهد تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهد و با کاهش چالش های لجستیکی، جریان کاری کارآمدتری ایجاد کند.

وقتی نوبت به فرآیند تولید می‌رسد، ماتیس نوآوری‌ای را که کارخانه چند سال پیش معرفی کرد به اشتراک گذاشت: یک خط مونتاژ متحرک با یک سیستم انتقال انعطاف‌پذیر که از هوا برای به حرکت درآوردن قطعات ماشین‌آلات استفاده می‌کند.

قبلاً این مرکز از فرآیند مونتاژ غرفه استفاده می کرد. آنها به سادگی چهارچوب را پارک کرده و کامیون را طی سه هفته آینده تمام می کنند. ماتیس توضیح داد که سیستم هوا مانند یک میز هاکی روی هوا است که وارونه شده است. سوراخ‌های هوا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۴۰ تا ۵۰ تن کامیون را به راحتی در امتداد خط بچرخانند و فرآیند تولید را بسیار کارآمدتر می‌کنند.

 

تکامل تولید در Peoria

مردم بیشترین نقش را در ساخت این ماشین ها دارند.

ماتیس گفت: «این یک صنعتگر واقعی است که قاب کامیون را می‌سازد. “مردم ما از با استعدادترین افراد در این صنعت هستند.”

وقتی تاریخ Peoria را در نظر می گیرید، جای تعجب نیست که این نیروی کار بسیار ماهر است.

ماتیس گفت: “ساختن چیزها دلیل وجود Peoria برای چندین دهه بود.”

این شهر که در رودخانه ایلینویز قرار دارد، زمانی که حمل و نقل دریایی راه اصلی جابجایی کالا بود، مقصدی برای انواع واردات و نقطه ضروری صادرات بود. با وجود غلات فراوان در غرب میانه، ویسکی و آبجو دو مورد از اولین صادرات بودند.

ماتیس گفت: “کارخانه های تقطیر به جوشکاران با استعدادی نیاز داشتند که بتوانند با کیفیت بالا تولید کنند.” با گذشت زمان، کالاهای تولید شده در اینجا تغییر کرده اند، اما نیروی کار فوق العاده ماهر باقی مانده است. ما آن را به عنوان نقطه قوت واقعی جامعه می بینیم و Peoria را برای کوماتسو مناسب می کند.

 

توسعه نیروی کار

بخش معدن در Peoria حدود ۸۰۰ نفر را استخدام می کند و این مرکز در جستجوی نیروهای جدید که در کار ماهر، به ویژه جوشکاران و برق مونتاژ، سرآمد هستند، بسیار فعال است.

برای کمک به هجوم استعدادهای تازه، مدل کسب و کار جدید آموزش افراد در جامعه و تضمین شغل آنها پس از تکمیل است.

ماتیس گفت: “کارکنان با ارزش ترین دارایی ما هستند.” همانطور که آنها رشد می کنند، شرکت از دانش آنها سود می برد.

 

دایره تولید

در سال ۲۰۱۲، PBS تأسیسات تولید Peoria کوماتسو را در «گروه ضربت فلزی سنگین» به عنوان بخشی از سری «Raw to Ready» خود معرفی کرد. این نمایش به کارخانه‌ها می‌رود تا مهارت‌های ساخت ماشین‌های باورنکردنی را برجسته کند و داستان‌های پنهانی از نبوغ انسانی را آشکار کند که مواد خام را به شگفتی‌های شگفت‌انگیز فناوری مدرن تبدیل می‌کند.

ماتیس گفت: «وقتی به آن فکر می‌کنی دیوانه‌کننده است. این کامیون ها مواد خام مورد نیاز ما را برای ساخت تجهیزات سنگین بیشتر جمع آوری می کنند. این دایره زندگی نیست، بلکه دایره تولید است.»

پیشرفت قدرتمند: پیوندهای کوماتسو با فناوری SR به ابتدا باز می گردد.

Hybrid Electric Drive، به ویژه فناوری SR (Switched Reluctance) سر و صدای زیادی ایجاد می کند. به راحتی می توان فهمید که چرا، بالاخره، دلیلی وجود دارد که چرا همه بازیگران اصلی در صنعت تحقیقات خود را انجام دادند و تصمیم گرفتند روی درایو الکتریکی SR تمرکز کنند. اما تاریخچه کوماتسو با این فناوری بسیار فراتر از آن است.

 

تخصص کوماتسو در تجهیزات خاکبرداری درایو الکتریکی به دهه ۱۹۵۰ باز می گردد که R.G. شرکت LeTourneau (که توسط کوماتسو خریداری شد) شروع به استفاده از محرک دیزل-الکتریک در تجهیزات متحرک زمین کرد. لتورنو سالها پیش تشخیص داد که درایو الکتریکی برای تجهیزات بزرگ خاکی خارج از بزرگراه بسیار کاربردی است و می تواند منجر به بهبود تولید، کارایی و صرفه جویی در سوخت شود.

 

بسیاری از این فناوری‌ها تکامل نمی‌یابند، به دلیل نوآوری‌ها و آینده‌اندیشی امکان‌پذیر می‌شوند. ترفند واقعی این است که بفهمید چگونه می توان آنها را به طور قابل اعتماد به کار برد، به خصوص در کاربردهای بسیار سخت مانند خاکبرداری.

 

در اواسط دهه ۱۹۹۰، این شرکت شروع به کار بر روی فناوری Switched Reluctance کرد که در خط تجهیزات لودر چرخ دار فعلی کوماتسو P&H گنجانده شده است. در اوایل دهه ۲۰۰۰، نمونه های اولیه را ساخته بود. در سال ۲۰۰۴، ما آماده بودیم که این فناوری را به تولید مدل های جدید راه اندازی کنیم. در طول سال ۲۰۰۸، این شرکت شروع به انتقال کل خط تولید لودر چرخ خود به فناوری SR کرد.

 

یکی از مزایای آن قدرت متراکم است. یک موتور SR می تواند قدرتی معادل یک موتور بزرگتر را در یک بسته کوچکتر تولید کند. بخش دوار موتور SR سبک‌تر است، که منجر به فشار کمتری بر چرخ دنده می‌شود و چرخه عمر و چرخه کار بر روی قطعات را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، SR به طور موثر محدودیت سرعت ندارد. در مقایسه با سایر موتورها، SR قابلیت سرعت بسیار بالاتری دارد.

 

کوماتسو اکنون بیش از ۱۵۰ چرخ لودر سطحی P&H با استفاده از SR در سراسر جهان دارد. این به معنای میلیون ها ساعت عملیات تجمعی و ده ها هزار ساعت عملیاتی انفرادی است.

 

با تکیه بر این تجربیات، الگوریتم‌های کنترلی پیشرفته SR را برای بهینه‌سازی کارایی در اعمال گشتاور بر روی زمین، کنترل لغزش چرخ‌ها برای به حداقل رساندن سایش تایر و کاهش چشمگیر سوختن ایجاد کرده‌ایم. ما همچنین چندین دهه دانش طراحی موتور کششی ماینینگ را به کار گرفته‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که طرح‌های موتور و ژنراتور ما ناهموار، قابل اعتماد و مطابق با وظیفه دستیابی به عمر طولانی در محیط سخت استخراج هستند.

 

SR آینده است، اما برای مدت طولانی بخشی از کوماتسو بوده است. هر کاری که ما انجام دادیم بر اساس چندین دهه کار و تجربه ساخته شده است. ما نه تنها می‌توانیم مزایایی را ارائه دهیم که دیگران شروع به خراشیدن روی آن کرده‌اند، بلکه می‌دانیم چگونه از این فناوری استفاده کنیم و هر ذره قابلیت اطمینان، کارایی سوخت و عملکرد را بهینه کنیم.

 

فناوری SR یک ویژگی کلیدی در نوآوری های اخیر محصول کوماتسو مانند Joy Underground Hybrid LHD و P&H 2650CX Hybrid Shovel برای استخراج سطحی است.

چگونه از موتور گریدر خود عملکرد بهتری داشته باشید؟

گریدر موتور که اغلب به عنوان یک گریدر نامیده می شود، تجهیزات مفیدی است که عمدتاً در سایت های ساختمانی استفاده می شود. این دارای یک اتصال تیغه بلند است که در هنگام درجه بندی برای داشتن یک سطح صاف استفاده می شود. اکنون، مانند تمام تجهیزات سنگین، باید آن را به درستی کار کنید تا بتواند عملکرد مورد نظر شما را ارائه دهد و بازگشت سرمایه مورد نظر را به دست آورید. در اینجا، ما قصد داریم به برخی از نکاتی که باید برای استفاده بیشتر از موتور گریدر خود رعایت کنید، نگاه کنیم.

 

نکات عملیاتی که باید رعایت کنید.

کار انجام شده توسط گریدر به خوبی اپراتور است. بنابراین، شما باید فردی ماهر و با تجربه در کار با چنین تجهیزاتی استخدام کنید. اگر نمی توانید یکی را دریافت کنید، باید مطمئن شوید که آموزش مناسبی به اپراتور داده اید.

حتی اگر یک اپراتور با تجربه پشت فرمان دارید، باز هم باید چند چیز را درست انجام دهید. در اینجا برخی از نکاتی است که باید رعایت کنید:

هنگامی که در زمین های سخت یا صخره ای کار می کنید، گریدر موتور شما دچار ساییدگی و پارگی زیادی می شود. در چنین شرایطی باید احتیاط بیشتری به خرج دهید تا آسیبی به زیرشاخه یا تیغه وارد نشود.
شما باید فقط مقدار مورد نیاز فشار رو به پایین اعمال کنید. فشار بیش از حد که باعث سایش سریع لبه برش می شود، به خصوص اگر سطح خشک و سخت باشد. در عین حال، آنها به قدرت بیشتری نیاز دارند و سوخت بیشتری مصرف می کنند و در نتیجه بهره وری را کاهش می دهند
تخته قالب باید به درستی قرار گیرد. اپراتور باید آن را مستقیم نگه دارد. وقتی تیغه گریدر را در جهت جلو می‌چرخانید، به سرعت صاف می‌شود. برای تیز نگه داشتن تیغه گریدر موتور، فقط سعی کنید قسمت بالایی آن را کمی جلوتر از لبه برش نگه دارید. فقط زمانی که نیاز به برش دارید، می توانید تیغه را به سمت جلو بکشید.
شما باید زاویه تیغه را در فواصل منظم تغییر دهید. اگر تخته قالب فقط به جلو نگه داشته شود، فقط قسمت جلوی لبه برش تیز می شود. هنگامی که در صورت حمل، مخلوط کردن، پخش کردن و شانه کردن آن را به عقب کج می کنید، باعث ساییدگی در سراسر لبه می شود و تیغه را به روشی بهتر تیز می کند.
اگر با مواد با جریان آزاد کار می کنید، باید زاویه را بین ۱۰ تا ۳۰ درجه نگه دارید. از طرف دیگر، هنگامی که با مواد مرطوب و چسبنده کار می کنید، یا پنجره های بزرگ را با هم مخلوط می کنید، باید زاویه بالاتری را در حدود ۳۰ تا ۵۰ درجه انتخاب کنید.
هنگامی که از گریدر موتور خود در امتداد ناودان و حاشیه ها استفاده می کنید، باید بسیار مراقب باشید زیرا نمی خواهید دستگاه در مقابل حاشیه حرکت کند و لبه آن بریده شود. در موارد شدید، تخته قالب شما نیز آسیب می بیند. بنابراین، احتیاط بیشتری داشته باشید.
هنگامی که روی یک شیب کار می کنید، تخته را موازی با محور جلو نگه دارید. همچنین باید سعی کنید آن را در مرکز قاب قرار دهید و نزدیک به زمین پایین بیاورید. این از خطر غلتیدن جلوگیری می کند.
هنگامی که از چاک دهنده استفاده می کنید، باید دندان ها را داخل زمین قرار دهید. هنگام انجام این کار مطمئن شوید که نمره در حرکت است. اگر چرخ‌های عقب شما کشش را از دست دادند، می‌توانید ریپر را بالا بیاورید تا زمانی که چرخ‌ها دوباره کشش را به دست آورند.
هنگامی که روی سطوح سخت تری کار می کنید، باید تعداد دندان ها را کاهش دهید. اگر می خواهید روسازی قدیمی را بشکنید، باید دندان های زیر روسازی را پایین بیاورید و چاک دهنده را بالا ببرید. وقتی گریدر را می چرخانید، نباید از چاک دهنده استفاده کنید. این به میزان قابل توجهی سایش تجهیزات را کاهش می دهد.
کیفیت کار به سرعت عملکرد موتور گریدر بستگی دارد. هنگامی که در حال خندق یا تیغه هستید، به دنبال سرعت های بالاتر نباشید. این کار باعث می‌شود دستگاه پرش کند و در عین حال به جای صاف کردن سطح، سطح را اندازه‌گیری کند. اپراتور می تواند کنترل گریدر را در شرایط شدید از دست بدهد. شما باید سرعت را بین ۳ تا ۵ مایل در ساعت پایین نگه دارید
ما طیف انحصاری موتورهای گریدر SEM شامل SEM 919 و SEM 921 را ارائه می دهیم. اپراتورها می توانند در شبیه سازهای پیشرفته ما آموزش ببینند تا عملکرد خود را برای افزایش بهره وری تمرین کنند. ما همچنین پشتیبانی با کیفیت ارائه می دهیم. خدمات به طوری که تجهیزات شما به روش صحیح نگهداری شود. برای دریافت موتور گریدر نو یا دست دوم و همچنین برای درخواست اجاره با ما تماس بگیرید.

 

چگونه لودر چرخ خود را به طور بهینه نگهداری کنیم؟

خرید لودر چرخ به شما این مزیت را می دهد که کارایی پروژه را افزایش می دهد. با این حال، اگر می خواهید برای مدت طولانی به سطح مطلوبی از عملکرد برسید، باید آن را به روش صحیح حفظ کنید. محمد عبدالرحمن البهار طیف گسترده ای از لودرهای چرخدار SEM را در امارات ارائه می دهد. ما تنها توزیع کننده مجاز ماشین های SEM در امارات متحده عربی و همچنین کویت، عمان، قطر و بحرین هستیم. ما علاوه بر ارائه ماشین‌های کارآمد به شما، راه‌حل‌های تعمیر و نگهداری جامعی را نیز ارائه می‌کنیم که تمام مشکلات نگهداری را برطرف می‌کند. با این حال، اگر لودر چرخ دار دارید، برای نگهداری درست از لودر باید روزانه چند کار انجام دهید.

 

چیزهایی که باید به طور روزانه در لودر چرخ خود بررسی کنید.

لبه های برش ضمیمه

بارگیری و تخلیه مواد در طول روز می تواند باعث سایش زیاد ابزارهای درگیر با زمین شود. برای اطمینان از ماندن این ابزارهای حیاتی در شرایط اوج عملکرد، باید بازرسی های بصری روزانه دستگاه را انجام دهید. شما باید دندان های لق یا ترک خورده یا از دست رفته را بررسی کنید. اگر مشکلی را تشخیص دادید، باید در اسرع وقت قطعات آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید.

ضمیمه هایی مانند سطل ها و چنگال های پالت تلاش زیادی می کنند و از این رو باید آنها را به دقت بررسی کنید. همچنین باید شیلنگ ها و سیلندرها را کج و بلند کنید تا از نظر سایش، نشتی یا آسیب بررسی شود.

جدا از موارد واضح، شما همچنین باید وضعیت صفحات سایش و لبه های برش پیچ و مهره ای و همچنین پین های اتصال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به خوبی و خوبی قرار می گیرند.

 

آج تایر و تورم

اگر در لاستیک‌های لودر چرخ‌ دارتان نشتی یا باد نامناسب دارید، می‌تواند منجر به سایش زودرس و خرابی لاستیک شود. توصیه های دفترچه راهنما را برای سطوح فشار باد مناسب دنبال کنید و لاستیک ها را بر اساس آن باد کنید.

به غیر از حفظ سطح فشار مناسب، باید از لاستیک ها نیز بازدید بصری انجام دهید. به دنبال تکه های قابل توجهی از آج باشید که ممکن است گم شده باشند. باید مطمئن شوید که خط مهره و لبه آن درست است.

آج‌های زنجیر، محافظ‌های تایر را می‌توان در مواردی که نرخ سایش به طور غیرعادی بالاست ارائه کرد. برای توصیه ها با ما تماس بگیرید.

 

ترمزهای رانندگی و پارکینگ

عملکرد صحیح ترمزها در لودر چرخ شما برای به دست آوردن سطح مطلوب عملکرد و ایمنی از لودر چرخ بسیار مهم است. بنابراین، این یک روش نگهداری معمولی حیاتی است که در لودر چرخی مورد نیاز است و باید به صورت روزانه انجام شود. اکثر سایت‌های ساخت‌وساز دارای ازدحام، درجه‌های مختلف، و همچنین طیف وسیعی از تجهیزات، وسایل نقلیه و پرسنل خواهند بود. به غیر از روش های بارگذاری معمولی، پاس اغلب می تواند توقف های سریع زیادی داشته باشد. به این ترتیب، اپراتور باید بتواند ماشین را متوقف کند، اما در صورت لزوم آن را با کمک ترمز دستی نگه دارد. بنابراین، برای انجام این کار، باید ترمزهای رانندگی و پارکینگ را بررسی کنید.

ترمزهای ناکارآمد ممکن است منجر به سایش زودرس اجزای گیربکس شود که منجر به تعمیر پرهزینه می شود. عملکرد و موثر نگه داشتن ترمزها باعث کاهش بسیاری از هزینه های تعمیر می شود.

 

مایعات، روغن ها، فیلترها

در داخل محفظه موتور، باید مایعاتی مانند روغن موتور و مایع خنک کننده را بررسی کنید. پیچیده نیست. می‌توانید از چراغ‌ها و عینک‌های بینایی استفاده کنید و برای دستورالعمل‌های نحوه تعویض مایعات دستگاه در فواصل زمانی توصیه‌شده با مایع مناسب در فواصل زمانی صحیح، به دفترچه راهنمای اپراتور مراجعه کنید.

از استفاده از فیلترهای غیر OEM مشخص شده خودداری کنید. برای دستیابی به بهترین عملکرد فیلتراسیون، اطمینان از عملکرد با کیفیت یکسان مهم است.

 

سیستم ورودی هوا

در نهایت، آلودگی جوی بیشتر کارگاه ها ممکن است بار زیادی را بر سیستم ورودی هوای لودر چرخ شما وارد کند. پرسنلی که از تجهیزات مراقبت می کنند باید مطمئن شوند که از مراحل تعمیر و نگهداری مناسب برای تمیز نگه داشتن هوای ورودی با بررسی نشانگر خلاء، تمیز کردن منظم فیلترها و تعویض در صورت پیشنهاد استفاده می کنند. استفاده از پیش پاک کننده باعث کاهش بار و بهبود عمر فیلترهای نصب شده می شود.

اینها برخی از کارهایی است که باید انجام دهید تا لودر چرخ خود را به روش صحیح نگهداری کنید. با تیم کارشناسان ما در Al-Bahar تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد اینکه می توانید از SEM Wheel Loader خود عملکرد بهتری داشته باشید، بیابید.

نکاتی برای انتخاب موتور گریدر کارکرده

خرید موتور و لوازم موتور گریدر کار کرده مزایای بسیار زیادی دارد. به غیر از سرمایه گذاری آشکار، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. با این حال، اگر می خواهید عملیات خود را به طور موثر اجرا کنید، نمی توانید کارایی را به خطر بیندازید. بنابراین، حتی اگر یک موتور گریدر دست دوم می‌خرید، باید مراقب باشید که دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند عملکرد مورد نظر شما را ارائه دهد. بنابراین، اجازه دهید نگاهی به برخی از نکات مفیدی بیندازیم که وقتی به دنبال سرمایه‌گذاری در یک گریدر کارکرده هستید، باید رعایت کنید.

 

مقیاس عملیات خود را بشناسید.

قبل از اینکه حتی شروع به پرس و جو برای خرید لوازم موتور گریدر دست دوم کنید، باید درک روشنی در مورد شغلی که به دنبال انجام آن هستید داشته باشید. تجهیزات مورد استفاده در محدوده قیمت های مختلفی عرضه می شوند. قیمت به سن، ساعت و سایر عوامل از این قبیل بستگی دارد. بنابراین، مهم است که دستگاه مناسب را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

برای کارهای مختلف می توان از انواع مختلف گریدر استفاده کرد. بنابراین، از خود بپرسید که آیا برای کارهای ساختمانی، جنگلداری، معدن یا کارهای دیگر از این دست به گریدر نیاز دارید. همچنین باید قبل از تماس به محدوده کار نگاهی بیندازید.

 

به دنبال یک برند معتبر بروید.

همانطور که قبلاً گفته شد، تعدادی از موارد وجود دارد که باید در نظر داشته باشید زمانی که به دنبال به دست آوردن سطح مطلوب عملکرد هستید. همه اینها ممکن است گاهی اوقات بیش از حد گیج کننده باشد. از این رو برای ساده کردن کارها، می توانید به سراغ یک برند معتبر بروید. چند برند وجود دارند که کارایی و مقرون به صرفه بودن را با هم ترکیب می کنند. نیازی به گفتن نیست که آنها بهترین گزینه برای عملیات شما خواهند بود.

اکنون یکی از این برندها SEM است. این یک برند چینی است که متعلق به کاترپیلار است. شما می توانید پیشرفته ترین فناوری های مهندسی را دریافت کنید. آنها همچنین با استفاده از مواد با کیفیت ساخته شده اند، بنابراین می دانید که آنها برای ماندگاری ساخته شده اند. این باعث می شود زمانی که شما به دنبال یافتن موتور گریدر مناسب برای فروش هستید، آنها را به انتخابی عالی تبدیل می کند.

 

به قدرت موتور نگاه کنید.

اگر به دنبال یک لوازم موتور گریدر و موتور کارکرده هستید، یکی از مهمترین جنبه هایی که باید به آن توجه کنید قدرت موتور است. بیشتر گریدرهای مدرن با موتورهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ اسب بخار نصب می شوند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که موتوری به دست می آورید که بتواند کار را به روشی کارآمد به پایان برساند.

 

بازرسی قاب

بسیار مهم است که قاب دستگاه را بررسی کنید زیرا این قسمتی است که با دقت بیشتری استفاده می شود. شما باید قاب را به صورت بصری بررسی کنید و وضعیت آن را بررسی کنید. زنگ زده است؟ آیا نشانه هایی از آسیب قابل مشاهده یا تقویت کننده های فلزی وجود دارد؟ ممکن است نشانه هایی از آسیب وجود داشته باشد. در چنین مواردی، قبل از خرید آن را روشن کنید. نشتی، بست های شل یا از دست رفته، خرابی های جوشکاری، سوراخ های دمشی و غیره را بررسی کنید.

 

دایره را بررسی کنید.

دایره مهمترین بخش موتور و لوازم موتور گریدر است. با دستکاری موقعیت یا زاویه دایره، زاویه تخته قالب را دستکاری می کند. مهم است که دایره به درستی تراز شده باشد. برای مشاهده هرگونه ناهماهنگی، باید سایش ناهموار دندانه های دنده پینیون را بررسی کنید. برای انجام این کار، باید وارد کابین شوید و سپس محدوده کامل گریدر را آزمایش کنید تا بدانید چگونه کار می کند.

 

تخته قالب

حال، اجازه دهید به بخش مهم بعدی درجه‌بندی برسیم. تخته قالب قطعه ای است که زمین را صاف می کند و کار واقعی را انجام می دهد. باید بررسی کنید که لبه برش صاف باشد. طبیعی است که مقداری ساییدگی و پارگی را مشاهده کنید اما همچنین به نظر می رسد که بیش از حد نیست. همچنین باید بررسی کنید که آیا قالب می تواند آزادانه از داخل کابین بچرخد و کنترل ها به خوبی کار می کنند.

 

هیدرولیک

سیستم هیدرولیک سیستم گردش خون دستگاه است. نیازی به گفتن نیست که باید کاملاً کار کند. بنابراین، شما باید هیدرولیک سیستم را بررسی کنید و سپس ماشین مناسب را انتخاب کنید. قبل از اینکه خطوط هیدرولیک را بررسی کنید، باید زمین را از نظر نشتی بررسی کنید. پس از انجام این کار، سیلندرها، خطوط و شیلنگ های داخل محفظه موتور را بررسی کنید. سیلندرها را از نظر سایش، سرعت و رانش بررسی کنید.

 

از کجا می توانید بهترین موتورهای دست دوم را برای فروش در امارات پیدا کنید؟

اگر به دنبال خرید موتور گریدر دست دوم در دبی هستید، یکی از بهترین گزینه ها SEM خواهد بود. همانطور که قبلا گفته شد، SEM ترکیبی عالی از عملکرد، دوام و مقرون به صرفه بودن را به شما ارائه می دهد. البهار تنها نمایندگی مجاز محصولات SEM نه تنها در امارات، بلکه در کویت، عمان، بحرین و قطر است. ما نه تنها ماشین های جدید را ارائه می دهیم، بلکه موتور و لوازم موتور گریدر های دست دوم را نیز با قیمت های مقرون به صرفه برای فروش به شما پیشنهاد می کنیم. همه ماشین‌های ما طوری ساخته شده‌اند که از طریق بررسی‌های کیفی سخت‌گیرانه بگذرند تا بتوانید مطمئن باشید که مجبور نیستید کیفیت یا عملکرد را به خطر بیندازید. ما همچنین پشتیبانی همه جانبه را ارائه می دهیم تا نگران داشتن و بهره برداری نیز نباشید. بنابراین، همین امروز با ما تماس بگیرید و راه حل های مناسب برای کسب و کار خود را دریافت کنید.

روال تعمیر و نگهداری برای یک لودر چرخ دار جمع و جور برای کاهش زمان از کار افتادگی

لودرهای چرخ جمع و جور دارای چندین مزیت عملیاتی و همچنین هزینه هستند. در سطوح سخت به دلیل لاستیک ها سایش کمتری دارید و در برخی موارد مصرف سوخت بهتری خواهید داشت. شاید به همین دلیل است که بسیاری از پیمانکاران به دنبال لودرهای چرخدار جمع و جور در دبی و در سراسر امارات هستند. با این حال، اگر به دنبال به دست آوردن عملکرد مطلوب از دستگاه هستید، باید آن را به روش صحیح حفظ کنید.

نیازهای تعمیر و نگهداری لودرهای مختلف متفاوت است. بنابراین، برای اینکه تعمیر و نگهداری و همچنین عملیات برای شما آسان تر شود، باید روی ماشین مناسب سرمایه گذاری کنید. لودر چرخدار SEM 636D یکی از ترجیح داده شده ترین گزینه ها در مورد لودرهای چرخدار جمع و جور در امارات است. بهره وری بالا و همچنین مصرف سوخت عالی را ارائه می دهد. این دستگاه دارای یک سطل بزرگ و یک سیستم هیدرولیک پیشرفته است تا کار شما را آسان تر کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اینجا را کلیک کنید.

کار بعدی پیروی از یک برنامه زمانی مناسب برای نگهداری پیشگیرانه است. در مورد لودرهای فشرده، باید قانون ۵۰ ساعت را رعایت کنید. هر هفته (زمانی که دستگاه حدود ۵۰ ساعت کار کرده است)، باید اقدامات خاصی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که دستگاه به خوبی کار می کند. جدای از آن بازرسی بیشتر برای هر ۱۰۰ ساعت و ۵۰۰ ساعت و همچنین ۱۵۰۰ ساعت مورد نیاز است. همچنین باید چک‌های روزانه و پر کردن مایعات را برای اطمینان از نگهداری مناسب انجام دهید. راهنمای عملیات و تعمیر و نگهداری (OMM) را دنبال کنید تا چه کاری و چه زمانی انجام دهید.

 

تعمیر و نگهداری در هر ۵۰ ساعت (تعمیر و نگهداری هفتگی)

اولین بررسی ۵۰ ساعته احتمالاً پس از اولین هفته استفاده از لودر چرخ انجام می شود. بسیاری از آن کاملا شبیه به کار روزانه شما هستند. باید موتور، روغن هیدرولیک و روغن ترمز را چک کنید و اگر کم بود دوباره پر کنید. همچنین باید دریچه گرد و غبار روی محفظه فیلتر هوا را تمیز کنید.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که موتور و خنک کننده های روغن هیدرولیک را بررسی کرده و علائم آلودگی را جستجو کنید. تسمه V نیز باید هر ۵۰ ساعت یکبار چک شود. تنش و وضعیت کلی را بررسی کنید. همچنین باید آب را از جداکننده سوخت/آب تخلیه کنید. در همان زمان، شما باید فیلتر را تمیز کرده و آن را در پمپ بنزین قرار دهید.

روانکاری یکی دیگر از وظایف مهمی است که باید در طول ۵۰ ساعت روال تعمیر و نگهداری انجام شود. بلبرینگ های واقع در مناطق زیر باید به درستی روغن کاری شوند:

  • میل محرک
  • سیلندر فرمان
  • مفصل مفصلی
  • اتصالات بازو را بلند کنید
  • میله شیب، اهرم شیب، و سیلندر شیب
  • سیلندر بالابر

اتصال سریع و همچنین تمام لولاها، اتصالات

پس از انجام تمام کارها، باید عملکرد سرویس و ترمز دستی، فرمان، چراغ ها و سیستم الکتریکی را بررسی کنید. ابزارهای درگیر با زمین مانند صفحات سایش، نوک ها و ساقه ها را از نظر سایش بررسی کنید – در صورت لزوم بازسازی / تعویض کنید. لاستیک ها را از نظر آسیب، فشار هوا و عمق آج بررسی کنید. اجزای زیر باید بررسی شوند:

  • خط ورودی هوا
  • نقاط روغن کاری موتور
  • خطوط سوخت
  • سیستم های خنک کننده، فرمان، هیدرولیک و ترمز.

تعمیر و نگهداری در ۱۰۰ ساعت

پس از ۱۰۰ ساعت کارکرد، لودر چرخ SEM شما باید اولین بازرسی رسمی خود را دریافت کند. تمرکز در درجه اول بر روی اجزای روغن و فیلتر است. قطعات و لوازم یدکی لودر زیر باید بررسی شوند:

  • روغن موتور و فیلتر روغن
  • فیلتر سوخت
  • درج فیلتر روغن هیدرولیک

لنت های ترمز سرویس و سیستم ترمز دستی نیز باید در ۱۰۰ ساعت بررسی شوند. روغن اکسل باید از نظر هرگونه علائم آلودگی بررسی شود. چیزهای کوچک را نباید نادیده گرفت. برای مثال، باید اتصال پیچ را از نظر محکم بودن بررسی کنید. شما باید توجه خود را به بلبرینگ موتور، فرمان و سیستم های هیدرولیک معطوف کنید. جدای از آن، شما همچنین باید واحد لودر (قفل پین)، وزنه تعادل، نصب محور، میل درایو و کابین را نیز بررسی کنید. اتصالات برق و زمین و همچنین پارگی سیم‌کشی، دسته و پایانه‌های باتری را بررسی کنید.
لطفا توجه داشته باشید: تمام کارهایی که باید در ۵۰ ساعت انجام شود نیز باید در فواصل ۱۰۰ ساعته تکرار شوند.

 

تعمیر و نگهداری در ۵۰۰ ساعت

شما باید کاری کنید که لودر چرخ دار جمع و جور خود را مورد بازرسی دوم قرار دهید. برخی موارد مانند فیلتر هوا باید تعویض شود، روغن محور در انتهای چرخ و همچنین مرکز محور تعویض شود. همچنین اگر از روغن زیست تخریب پذیر استفاده می کنید، تراکم آب در مخزن روغن هیدرولیک باید تخلیه شود. باتری را برای شارژ خوب بررسی کنید. همچنین، زمان بندی موتور را از طریق فاصله شلاق سوپاپ بررسی کنید.

 

تعمیر و نگهداری در ۱۵۰۰ ساعت

بنابراین، چه چیزی در برنامه تعمیر و نگهداری در ساعت ۱۵۰۰ گنجانده شده است؟ خوب، همه چیز! هر کاری که تا اینجای کار انجام داده ایم باید در ۱۵۰۰ ساعت تکمیل شود. تمامی تغییرات روغن و فیلتر باید به همراه روغن کاری مناسب در تمام قسمت ها انجام شود. برخی از وظایف اضافی عبارتند از:

  • تعویض روغن هیدرولیک و فیلتر هواکش در مخزن روغن هیدرولیک
  • تمیز کردن فیلتر گرد و غبار روی سیستم گرمایش.

برنامه های نگهداری پیشگیرانه حذف شده، که از کیت های قطعات و لوازم یدکی لودر مناسبی استفاده می کنند که برای رفع نیازهای منحصر به فرد شما طراحی شده اند. تکنسین های مجرب و آموزش دیده ما به شما کمک به موقع و کارشناسی می کنند. وانت‌های PM کاملاً مجهز ما به ما این امکان را می‌دهند که ناوگان شما را آماده نگه داریم. این به مشتریان ما اجازه می دهد تا روی فعالیت های اصلی خود تمرکز کنند و در عین حال تعمیر و نگهداری تجهیزات را به تیم متخصص ما واگذار کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قرارداد پشتیبانی مشتری ما، اینجا را کلیک کنید

۴ نکته برای استفاده بیشتر از تیغه گریدر موتور خود

تیغه یکی از مهمترین، اگر نگوییم مهمترین جزء یک موتور گریدر است. بنابراین، اگر می‌خواهید سطح عملکرد مطلوب را از دستگاه خود دریافت کنید، باید از تیغه گریدر خود به گونه‌ای استفاده کنید که حداکثر کارایی را از آن استخراج کنید. در البهار، ما طیف گسترده ای از موتورهای گریدر SEM را ارائه می دهیم که با تیغه های مختلف عرضه می شوند. در پست زیر، نگاهی به نکاتی خواهیم داشت که وقتی می خواهید حداکثر کارایی را از تیغه گریدر خود داشته باشید، باید در نظر داشته باشید.

 

چرا باید تیغه خود را تیز نگه دارید؟

همان طور که قبلا گفته شد، عملکرد قطعات و لوازم یدکی گریدر موتور در درجه اول به تیغه بستگی دارد. و عملکرد تیغه بستگی به تیز بودن تیغه دارد. باید توجه داشته باشید که تیغه گران ترین قطعه برای تعویض است. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که تیغه گریدر به اندازه کافی تیز است تا عملکرد بالایی را در مدت زمان طولانی ارائه دهد.

اگر تیغه شما فرسوده شده باشد، می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. هنگامی که به دنبال برش یک ماده با تیغه ای که به شدت فرسوده شده است، می تواند منجر به شوک بیش از حد شود که سایر اجزا را تحت فشار قرار می دهد. این باعث کاهش طول عمر قطعات و به طور کلی دستگاه می شود. بنابراین، شما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در تعمیرات دارید.

همچنین به اسب بخار بیشتری برای جابجایی گلید فرسوده در هر برش نیاز خواهید داشت که در نتیجه هزینه سوخت بالاتر خواهد بود. این باعث افزایش هزینه های عملیاتی می شود.

بنابراین اگر می‌خواهید از همه این موارد اجتناب کنید، باید تیغه‌های تیغه و قطعات و لوازم یدکی گریدر موتور خود را تیز نگه دارید. بیایید نگاهی به برخی از راه هایی بیندازیم که از طریق آنها می توانید این کار را انجام دهید.

 

قرار دادن تیغه در مسیر درست

ممکن است بخواهید تخته قالب را به سمت جلو نگه دارید تا لبه برش به وضوح قابل مشاهده باشد. این کار لبه را زودتر از موعد کند می کند و برش و پیرایش را چالش برانگیزتر می کند.

بنابراین، توصیه می شود که بالای تیغه را کمی جلوتر از لبه برش قرار دهید. فقط در مواقعی که نیاز به برش است، باید تیغه را به جلو بچرخانید.

شما باید زوایای تیغه ها را به صورت دوره ای تغییر دهید. هنگامی که تخته قالب را به جلو نگه می دارید، سایش فقط در امتداد جلوی لبه برش خواهد بود. اگر در حین حمل، مخلوط کردن، پخش کردن و شانه کردن مواد، به طور دوره‌ای به سمت عقب متمایل می‌شوید، که حتی در سراسر لبه ساییده می‌شود و آن را تیزتر می‌کند.

می‌توانید سطح را خراشیده یا پاره کنید که با تیز نگه داشتن تیغه نیز کمک می‌کند. جلوگیری از گرد شدن لبه برش فقط در یک طرف. هنگامی که در حال درجه بندی کریدورها هستید، مهم است که بین سمت چپ و راست تیغه سوئیچ کنید. در حالت ایده‌آل، باید از تمام طول تخته قالب استفاده کنید و از سایش ناهموار فقط در طرف‌های بیرونی لبه جلویی جلوگیری کنید.

 

کارکردن آن به روش صحیح

به عنوان یک اپراتور، نباید در کارها عجله کنید. کار کردن با موتور گریدر به آرامی و روان بهترین راه برای جلوگیری از ساییدگی گریدر است. در بیشتر موارد سرعت باید بین ۱۰ کیلومتر تا ۱۶ کیلومتر در ساعت باشد.

شما باید از هر گونه حرکت تند خودداری کنید. این به شما کمک می کند تا فشار وارده بر تیغه را به حداقل برسانید و از بارهای ضربه ای جلوگیری کنید زیرا می تواند نه تنها به تیغه بلکه به سایر قسمت های دستگاه آسیب برساند. این همچنین باعث می شود موتور گریدر سوخت سوخت بیشتری داشته باشد.

 

رویه صحیح را دنبال کنید.

هنگامی که یک اپراتور موتور گریدر حرفه ای استخدام می کنید، باید به دنبال فردی با تجربه باشید. یک اپراتور متخصص می تواند با پیروی از روش های مناسب، سایش و پارگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید قالب را تیز نگه دارید، باید موقعیت قالب را درست نگه دارید و از سرعت مناسب استفاده کنید، از هر گونه حرکت تند و ناگهانی خودداری کنید.

 

در صورت لزوم تیغه را تعویض کنید.

باید به یاد داشته باشید که حتی در متخصص ترین اپراتورها، لبه گریدر موتور به طور ضروری طراحی شده است. ساییدگی و پارگی طبیعی است و در نهایت باید تعویض شوند. تیغه باید بازرسی شود و در صورت مشاهده علائم سایش و پارگی عمده. در صورت مشاهده علائم خمیدگی یا مشاهده برخی از پیچ و مهره ها، آن را تعویض خواهید کرد.

SEM یک برند چینی است که به طور کامل متعلق به کاترپیلار است. البهار تنها توزیع کننده محصولات SEM در امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان است. بنابراین، اگر به دنبال تهیه گریدر موتور SEM در دبی هستید، با تیم ما تماس بگیرید و قطعات و لوازم یدکی گریدر جدید یا دست دوم تهیه کنید یا حتی یک موتور گریدر برای اجاره در امارات، کویت، عمان، قطر و بحرین تهیه کنید.